İstanbul, yerleşim tarihi 300 bin, kentsel tarihi yaklaşık 3 bin, başkentlik tarihi ise 1600 yıla kadar uzanan Avrupa ile Asya kıtalarının kesiştiği noktada bulunan bir dünya kenti. - İstanbul’da toplu ulaşımın miladı sayılan atlı tramvayların hizmete giriş töreni, Tophane, aynı zamanda İETT’nin kuruluş tarihi (31 Temmuz 1871)
Medeniyet ve insanlık tarihinin en önemli tanığı olan İstanbul`un eski hali ise hep merak edilir, fotoğraf ve görüntü teknolojisinin ilk yıllarında kaydedilmiş anları ise çok değerlidir. - Tünel’in açılış merasimi (17 Ocak 1875)
Osmanlı döneminin sonları ve Cumhuriyet döneminin ilk günlerine şahitlik eden İETT ulaşım hizmetinin yanı sıra İstanbul`un tarihini arşivleyen nadir bir kurum olarak karşımıza çıkıyor. - Hanımlarla erkeklerin ayrı seyahat ettiği, ortadan perdeyle ikiye bölünmüş atlı tramvay, Dolmabahçe (1890)
Kurulduğu 1871 yılından beri tüm hizmet ve teknolojik gelişim süreçlerini fotoğraflayıp görüntüleyen kurum aynı zamanda İstanbul`u da kayıt altına aldı. - Tünel Meydanı (1910).
Karaköy-Eminönü tramvay hattı açılış töreni (1914).
Eminönü Yeni Camii karşısı, kapalı durak (1920).
Taksim Meydanı (1925)
Cadde-i Kebir, Pera (1925)
Şişhane (1925)
Galata köprüsü üzerinde kutlama takı (1926)
İkinci mevki tramvay yolcuları (1920’lerin sonu)
Galata köprüsü (1930)
İstanbul’da hayatı olumsuz etkileyen İkinci Dünya Savaşı, tramvaylara böyle yansır (1944)
Unkapanı, otobüs durağı (1944)
Eminönü’den Galata’ya bakış (1948)
Galata köprüsü (1957)
Skoda, Kadıköy meydanında (1957)
Halk arasında `dev otobüs’ olarak adlandırılan ve Sarıyer sahil hattında çalışan İETT’nin ilk üç kapılı otobüsleri şoförlerin de ilgisini çekiyor (1959)
Bayan biletçiler, uygulamanın fikir babası Genel Müdür Sedat Erkoğlu’nun katıldığı törenle göreve başladı (1959)
Troleybüs, Unkapanı köprüsü üzerinde (1960’lı yıllar)
İETT otobüsünün ön camından hayata bakış, Taksim (1970)
|