|
IdAdAsKiZiI
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 13.Tem.2006 Per 10:25:13 **YASAK MEYVE ** |
|
kım sıkılmadan okuyacak bılmıyorum ama okumanızı tavsıye de etmıyor değilim
Cenab-ı Hak Âdem e cennette büyük bir hürriyet vermekle beraber, ona yine bir sınır tayin etmiş ve ona yaklaştıkları takdirde zalimler zümresine gireceklerini de bildirmiştir. Bu, şunu ortaya çıkarır ki, insanlıkla ilgili hilafet mutlak değildir. Ve bunun özel bir sınırı vardır ki, tecavüzü zulümdür. O sınırı tayin eden ağaçne idi? Doğrusu bunu Allah Teâlâ Kur ân da bize ismiyle bildirmemiştir ve ancak bunun cennette belli ağaç olduğunu, Âdem in kurtuluş ve saadetinin bozulmasına sebep olmak özelliği bulunduğunu anlatmıştır. Demek, fazlasını bilmemizde Allah katında bir fayda yoktur. Ve şimdilik mümkün değildir ve kritikçi tefsircilerin seçeneği budur. Bununla beraber;
- Buğday veya üzüm veya incir olduğu hakkında bazı rivayetler de vardır.
- Tevrat ehli, buğday demişler.
- Vehb b. Yemâmî : "Fakat öyle bir cennet buğdayı ki, tanesi sığır yüreği gibi, kaymaktan lezzetli, baldan tatlı"
- İbnü Abbas : "Dünyada evladına rızık kılınan başaktır." tabiri dahi naklediliyor.
- İbnü Mesut dan asma, üzüm ağacı
- Bazılarından incir tabiri vârid olmuştur.
- Bu meyanda şu tabir de vardır: "Bu öyle bir ağaçtır ki, melekler ölümsüzlüğe ermek için bununla kaşınırlar."
- Bunların bir temsilî mânâyı ifade ettikleri de açıktır.
- Hıristiyanlardan rivayet edilen telakkiye göre, bunun kadınla erkek arasındaki cinsî yaklaşmadan kinaye olduğudur. Hıristiyanlıktaki ruhbaniyet (yani evlenmemek), evlenmemeyi ibadet ve sevap itikat etmek önermesinin bu telakkî ile ilgili bulunduğu da sanılır. Fakat Kur ân ın metni buna müsait (uygun) görünmüyor. O zaman mânâsız kalır. "birbirinize yaklaşmayınız" demek, hem yeterli ve hem açık olurdu. Bu şekilde Âdem in ilk evlenmesi gayr-i meşru (dine uymayan) olması gerekiyor.
Şüphesiz bizce daha uygun olan bu konuda durmakdır. Biz o ağacı tayin edemeyiz. Ancak şu kadar düşünebiliriz ki, ondan yemek, vekilliği unutmak ve asalet davasına kalkışmak duygusunu verir. Bu da insanın aslî yaratılışından değil, şeytanın telkininden başlar. Bu buğday ise, delice buğdaydır. Bir üzüm ise, şarap üzümüdür. Bir incir ise, kurtlu incirdir. Ve her halde bir hamri (sarhoş ediciliği) vardır. Ve o hamr aklı alır ve Allah ı unutturur. Cennete bu, yenilmek için değil, sınırlama ve kulluk için konulmuştur. Bununla beraber biz: "Dünya sevgisi, her hatanın başıdır" hadis-i şerifinde bu yasak ağacı tayin eden bir delalet buluyoruz. Demek Âdem o zaman dünya sınırına yaklaşmamak emri almış ve Âdem bundan, yaratılışının gereği olarak yememiştir.
|
|
gurcu
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 13.Tem.2006 Per 10:45:38 |
|
IdAdAsKiZiI :
Cenab-ı Hak Âdem e cennette büyük bir hürriyet vermekle beraber, ona yine bir sınır tayin etmiş ve ona yaklaştıkları takdirde zalimler zümresine gireceklerini de bildirmiştir. Bu, şunu ortaya çıkarır ki, insanlıkla ilgili hilafet mutlak değildir. Ve bunun özel bir sınırı vardır ki, tecavüzü zulümdür. |
|
|
Aklımızdan hiç bir zaman çıkarmamız gereken satırlar..
Ezel paylaşımın için teşekkür ederim |
|
ATEESSS
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 16.Tem.2006 Pzr 10:00:45 |
|
fiogf49gjkf0d Çok Güzel Bir Açıklama..Bana Kalırsa Yasak Meyve Sarhoşluk Veren Şeydir.Orda Da Yazdığı Gibi Sarhoş Olan Her İnsan Unutuyor...
IdAdAKiZiI Başarıların Devamını Dilerim...Böle Konu Başlıkları Açtığın İçinde Teşekkurler |
|
bellerophontess
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 16.Tem.2006 Pzr 12:58:30 |
|
her seyi bilen tanrının ademin yasak meyveyi yiyeceginide bilmesi gerkmezmiydi?
meyveyi yemek ademin kendi zaafımıdır yoksa onu yaratanında bunda payı varmıdır? |
|
IdAdAsKiZiI
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 16.Tem.2006 Pzr 13:06:51 |
|
bellerophontess :
her seyi bilen tanrının ademin yasak meyveyi yiyeceginide bilmesi gerkmezmiydi?
meyveyi yemek ademin kendi zaafımıdır yoksa onu yaratanında bunda payı varmıdır?
|
|
|
şoyle bısı var bızlerde yıne bır cok seyın yanlış olduqunu bıle bıle yapıyoruz bu yanlışları..pekı yuce allah bılmıyor mu bu yanlışları yapacagımızı??işte sorunda burda zaten..allah bıze akıl vermış ,dusunmemız dogruyu bulmamız ıcın..eger bunu ıyı bı sekılde kullanırsak o yanlışları yapmayacagız..herseyı allah bılıyor,ınsanın amelını de ..onumuze engller koyuyorr ama takılıp dusmemız ıcın degıl bu engller...aşılması ıcındır..yaratanın her seyden haberı vardır..yalnız bızım bu duruma dusmemız aklımızı gerktıgı qıbı kullanmamkta yatar..zına var degıl mı ?bu en buyuk qunahlardan bırısı..qunah ıslıyoruz çoqumuzda dımı ?pekı allah bunu bılmıyor muydu?pek ala bılıyordu..ıste bu bı sınav..kımımız gecer ıyı not alırız kımımızde yarı yolda bırakırız..yanı ıpler bızım elımızde bellercım ..ıyısıyle kötusuyle ınsan sonunu hazırlar |
|
Fentestik
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 16.Tem.2006 Pzr 14:52:41 |
|
Hayat denilen şey sadece ama sadece seçimlerimizden ibarettir.
Bizi Biz yapan ise , Seçimlerimizin arkasında duracak güce sahip olup olmadığımızla ilgilidir..
|
|
dostumyuzu
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Tem.2006 Pzt 16:47:14 |
|
boş konuşmalar oluyor burda ben yakından bakıcam insanların iç yüzüne aşki tahrik? |
|
SuNnShiNee
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Tem.2006 Pzt 17:01:28 |
|
"Dünya sevgisi, her hatanın başıdır"
|
|
Mavishowxxx
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Tem.2006 Pzt 17:42:30 |
|
ben hepsini okumadım ama dadasımı tebrık edıyorum |
|
bellerophontess
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 23.Tem.2006 Pzr 17:02:12 |
|
madem tanrı herseyi biliyor o zaman kimin doğruyu veya yanlışı seçeceğinide biliyor olmalı. peki o zaman bizler bir kukla oynatıcının elindeki kuklalar olmaktan öteye gidebilecek miyiz?
aksi durum sözkonusuysa o zaman tanrının herşeyi bilmediği sonucu ortaya çıkmıyor mu? |
|