Teşhis doğru da tedavi yöntemi yanlış...
Tedaviyi kimler hazırlamı bakmak gerekir:
1. Pedagoglar
2. Eğitim profesörleri
3. Eğitim kökenli insanlar
vs vs eğitimle ilgili kimler varsa, onlar mı hazırladı? Kocaman bir soru işareti...
Peki kimler hazırladı, siyasiler ve hiç bir uzlaşı aramadan. Gücü kimden alıyorlar: "Halktan" diyorlar. Bu ülkenin yarısı sana oy vermiş olabilir ama diğer yarısı da oy vermedi ki! Neden diğerleri ile tartışıp geçirmek yerine, alt komisyonlarda görüşmelerin uzamaması için komiyon salonlarının önüne barikat kuruldu?
Severiz, sevmeyiz hükümeti yalnız yangından mal kaçırır gibi bu ne hızdır! Evet konu mühim ve ülkenin cidden kanayan yarasıdır eğitim! Tedaviye ihtiyacı kesinlikle vardır Eğitimin, 4+4+4 ile herşey bitecek mi ki? Ortaokul tamam güzel yeniden gelsin de bu şekilde mi? Ne kadar alt yapısı hazır bu uygulamanın temeli sağlam mı? Gelecek eğitim yılına yetişecek de bu kadar kökten değişiklik isteyen bir uygulama bu kadar alt yapısız ne kadar dayanabilir?
Eğitimin temel sorunları üstün körü şunlar:
1. Okullarda alanında çalışmayan öğretmenler: Örneğin ücretli öğretmenlik adında eğitim fakültesini bitirmemiş hiç bir pedogojik formasyonu olmayan işsizlerin sözüm ona öğretmen oldurulmaları: Örnek vermek gerekirse, eski çalıştığım okulda bir tane kadrolu öğretmen vardı o da bendim: 14 kadroda da ücretli öğretmen vardı ve bu ücretli öğretmenlerin hiç biri de eğitim fakültesinnin yanında geçemeyecek bölümlerden mezunlardı: Durumun vehametini anlatmak içısından: ilköğretim birinci sınıfa giren öğretmen inşaat mezunu idi ve adam ders yapacağına acıköğretim sınavına calışıyordu derste. Peki onun sınıfındaki 25 öğrenci ye ne olacak? Bu çocuklar sizce okur yazar oldular mı? 6-7 yaş bir insan için en kritik dönemlerden biri iken bu cocukların eğitimine böyle bir insan veren sistem değişecek mi?? Bu sorunun cevabı KESİNLİKLE DEĞİMEYECEK!!!
2. Taşımalı öğretim: Okulu olmayan yerleşim yerleri illa ki vardır. En temel haklardan olan eğitim hakkı bu yerlere servis göndererek halledilmeye çalışılıyor ve devletin o kadar parası bir müteahitin cebine giriyor. O da düzgün olsa bari. Bir gün servsi aracı çalışmaz, bir gün cocuk servise gec kalmıştır, bir gün araba yolda arızalanmıştır. Çocuk 7 de derse gelecektir 5.30 da uyanır. 1 saat yol gider yol yorar sabah sabah. Sonra da bir saat geri dönsün. günde 2 saat yolculuğa ama hergün bu yolculuğa kim dayanabilir. Çözüm mü? Her köye öğrenci sayısına bakılmaksızın okul/derslik yapılması...en azından ilköğretim birinci kademeyi taşıma yapmadan kendi köyünde görmesi. Bitecek mi herşey düelecek mi aabii ki de hayır..
3. Yatılı İlköğretim Okulları: Köyünde okul yoksa ilköğretim birinci sınıfta bile cocuklar yatılı okumak zorunda kalıyorlar. Bunları kaldıracak mısın, kanımca HAYIR. Zaten bu sorunu şu cümle güzel açıklıyor. 7 yaşındaki çocuğun haftada 5 gün ailesinden uzak yaşaması. Konu uzamasın diye yazmıyorum.
4. Okulların fizikî durumları: Son zamanlarda en iyi buna çalışıldı. Okulların fizikî durumları öğretim acısından güzel gelişti. Ama çoğu okulda bir spor salonu bir okul bahçesi düzenlemesi yok öğrencilere uygun okullar yok maalesef.
Bu yukarıda saydıklarım şehir merkezindeki bir okulda olmayabilir ama köylere gittikçe bu sorunlarla yüzyüze gelmekteyiz.
5. Öğretmenlerin sosyal/maddi durumları: Bu konuya girmeyeceğim hiç.
Sen yukarıdakileri düzeltmeden istediğin kadar yamala eğitimi. Yinee birşey değişmeyecektir. teşhis doğru tedavi yöntemi yanlış gibime geliyor benim... |