ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum
Kurallarını mutlaka okuyunuz...
cPaRiSc> Forum Başlıkları | | cPaRiSctarafından açılmış Toplam 54 Forum Başlığı var
|
|
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler >Sanat ve Felsefe >Dünya şaheserleri 2 (Salvador Dali) 12.Şub.2008 Sal 14:11:23 | | fiogf49gjkf0d Abstract Composition 1928
Agnostic Symbol, 1932
Battle of Tetuan
Bouquet 1924
Buste 1933 Salvador Dali2
Couple with their heads full of clouds 1936
Crepuscular old Man 1917-18
Equestrian Figure of Prınce Baltasar Carlos
Face of Mae West 1935
Fiesta in Figures 1914-16
Geological Justıce 1936
Head of a Woman 1927
Landscape circa 1916
Llann Beach cadaquns 1919
Man with His Head Full of Clouds
Mediumnistic Paranoiac Image 1938
Mirror Women Mirror Heads 1982
My Cousin Montserrat 1919-20
Ole 1982
Atmospheroc phalic Higures 1982
Cutlet and Match The Chinese Crap 1983
George Overpowering a Cello 1983
Othello Dreaming Venice 1982
Pieta 1982
Pieta 1983
Woman on a Ram 1981
| |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >Göz yanılgılarının inanılmaz dünyası! 13.Şub.2008 Çar 12:47:04 | | fiogf49gjkf0d HAYRETE DÜŞÜREN GÖZ YANILGILARI!
Göz yanılgıları, her zaman insanları hayrete düşüren bir konu olmuştur. Bu optik iluzyonların en ilginçlerini sizler için derledim..
3 boyutlu objeleri konu alan optik yanılgılar "elle tutabileceğiniz kadar" gerçek.
İkinci gruptaki optik iluzyonlarda, renk algılama hataları var. Yukarıdaki resimdeki A ve B kareleri aynı renkte. Dilerseniz bir resim işleme programında karşılaştırma yapabilirsiniz.
Bu resimdeki A ve B kareleri de aslında aynı renkte...
Bu renk yanılgılarını biraz daha geliştirip, asansörün zemini yokmuş izlenimi yaratabilirsiniz...
Bu küpün her iki yüzü de aynı renkte.
Aslında sabit olan resimdeki
Daireler sabit mi, yoksa dönüyorlar mı? dalgalanmayı görebiliyor musunuz?
Gözlerinizi ortadaki siyah noktaya odaklayıp, gözünüzü ayırmadan resme yaklaşıp uzaklaştığınızda ne görüyorsunuz?
Gözlerinizi ortadaki siyah noktaya odakladığınızda, çevredeki renklerin kayboluşunu görebildiniz mi?
Bizim görüş açımızdan "kırılmış" görünen piyanonun aynadan yansıyan şekli oldukça düzgün gibi...
Kimi zaman fotoğraf makinenizi akıllıca kullanıp benzer sonuçlara ulaşabilirsiniz.
Sizce bu sokağa çekilen kırmızı çizgilerde Photoshop parmağı olabilir mi?
Cevap: Hayır. Zira bu çizgiler, Felice Varini nin yıllardır üzerinde çalıştığı bir göz yanılgısı.
Bu çizimler sadece belirli bir açıdan bakıldığında görülebiliyo
Evinizde böyle bir desen ister misiniz?r.
Ancak yanlış açıdan bakınca canınız sıkılabilir.
Bu resmin üzerine konulan "ayna" sayesinde resimde gizlenmiş insan yüzünü görebiliyoruz
Resimdeki şekil bir yunus mu? Gözünüzü resimden ayırmadan monitörünüzden yavaş yavaş uzaklaşın...
| |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >Buz krallığının gizli yüzü! 13.Şub.2008 Çar 13:21:16 | | fiogf49gjkf0d Dünyanın en güney ucundan şaşırtan görüntüler..
| |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >Aşk ve Sevgi üstüne >Çiçeklerin tatlı dili.. 13.Şub.2008 Çar 14:40:26 | | fiogf49gjkf0d Sevdiklerinize çiçeklerle hislerinizi anlatmak istermisniz?Herkes sevdiğine, kendi hislerini yansıtan çiçeğini seçsin o zaman:)
AÇELYA: Nefse hakimiyet.
AÇELYA (Hint): "Gerçek şu ki, herşey bitti!"
ADAÇAYI: Eşler arasında "Biz iyi bir aileyiz"
AKASYA:(Pembe veya Kırmızı) Güzellik, zerafet ve incelik; "Seni beğeniyorum."
AKASYA: (Beyaz) Dostluk; "Bizimki temiz bir sevgi, belki biraz arkadaşça..."
AKASYA (Sarı): Platonik aşk, isimsiz aşık...
ANANAS: "Sen kusursuz birisin!"
ARDIÇ: "Seni koruyacağım!"
AYÇİÇEĞİ:(Çiçek Olarak) "Sana tapıyorum!"
BADEM: "Aşkımızın sürmesini ümit ediyorum."
BİBERİYE: Anma
ÇAN ÇİÇEĞİ: "Aşkımıza sadakatle bağlıyım!"
ÇİNGÜLÜ: "Zarif ve çok güzelsin!"
ÇUHA ÇİÇEĞİ: "Çok güzelsin."
DEFNE: Terfi eden kişilere gönderilir; "şan, ün, görkem" anlamı taşır.
EĞRELTİOTU: Samimiyet.
ELMA: "İtiraf etmem gerekirse, seni görünce şeytana uyasım geliyor; ya senin?"
ERİK: "Sözüme sadık kalacağım."
FESLEĞEN: İyi dilekte bulunmak için.
FINDIK: "Barışmak istiyorum!"
FULYA: "Sevgilim, geri dön!"
GARDENYA: "Beni unutma; gerçek aşkımsın..."
GELİN EL ÇİÇEĞİ: "Mutlu olabiliriz."
GÜL: Sevgiyi ifade eder.
GÜL (Pembe): "Arkadaşımsın."
GÜL (Kırmızı): "Seni seviyorum; ihtirasla bağlıyım sana!"
GÜL: (Kırmızı ve Beyaz) Birliktelik isteği.
GÜL GONCASI:(Kırmızı) "Genç ve güzelsin."
HANIMELİ: "Sana olan bağlılığım sonsuza kadar sürecek."
HERCAİ MENEKŞE: "Beynimi işgal ediyorsun; ama ben bu durumdan şikayetçi değilim..."
IHLAMUR: Evli çiftler için "Seni seviyorum" anlamı taşır.
İSPANYOL YASEMİNİ : "Bence, sen çok seksi ve şehvetlisin!"
KAKTÜS: İçtenlik; "Aşkımız için zorluklara katlanmalıyız!"
KAMELYA: "Kusursuz bir aşıksın!"
KARANFİL: Kişinin kendine olan öz saygısını ve güzelliği ifade eder.
KARAÇALI: "Dostluğumuz uzun ömürlü olsun!"
KARANFİL: (Koyu Kırmızı) "Kalbimi kırdın!"
KARANFİL: (Pembe) "Seni unutmayacağım..."
KARANFİL: (Kırçıllı) "Üzgünüm, ama bitmek zorunda..."
KARANFİL: (Sarı) "Beni hayal kırıklığına uğrattın!"
KREZENTEM: (Beyaz) "Bana gerçeği söyle!"
LALE: Aşkı ifade eder.
LALE (Kırmızı): "Aşkımı itiraf etmek istiyorum!"
LALE (Alacalı): "Gözlerin çok güzel."
LALE (Sarı): Umutsuz aşkı ifade eder.
LEYLAK (Mor): "Sana ilk görüşte aşık oldum!"
LEYLAK: (Beyaz) "Hoş ve namuslu birisin."
MENEKŞE: Alçakgönüllüğü ifade eder.
MENEKŞE: (Mavi) "Sana sadık kalacağım."
MENEKŞE: (Mor) "Düşüncelerimi zaptettin!"
MELEKOTU: "İlham kaynağımsın."
MERSİNAĞACI: "Çok mutluyum, çünkü seni seviyorum!"
MİMOZA: "Fazla alıngansın!"
NANE: "Sana karşı içimde sıcak hisler besliyorum."
NERGİS: "Saygılarımla..."
ORKİDE: "Aşkım, sen çok güzelsin, sen çok özelsin!"
ÖKSEKOTU: "Sorunların üstesinden geleceğim."
PAPATYA: Temiz bir kalbin simgesi.
PAPATYA (Bahçe): "Fikirlerini paylaşıyorum."
PELESENK: Sabırsızlık; "Aşkım, daha fazla bekletme!"
PETUNYA: "Umudunu yitirme!"
PORTAKAL: Karşılıklı aşk; "Ben de seni seviyorum."
REZENE: Övgüye değer.
SARDUNYA: "İçin rahat olsun, her zaman yanındayım!"
SARMAŞIK: "Aşkıma sadığım!"
SEDİR YAPRAĞI: "Senin için yaşıyorum."
SÜSEN ÇİÇEĞİ: "Sana bir haberim var!"
SÜSEN ÇİÇEĞİ: (Sarı) İhtiraslı bir aşk.
ŞEFTALİ: "Seninim!"
YASEMİN: "Güzel ve çekicisin."
YENİBAHAR: "Acını paylaşıyorum."
ZAMBAK (Sarı): "Seni neşeli ve nazik (çekici) buluyorum!"
ZEYTİN: "Barışalım!" | |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler >Önemli Bilgiler >Bilim dünyasında gelecek kehanetleri! 14.Şub.2008 Per 12:33:52 | | fiogf49gjkf0d fiogf49gjkf0d Bilim insanları gelecekle ilgili 10 tahminde bulundu. ABD de çıkan World Future Society adlı derginin Outlook 2000 özel sayısında bilim insanlarının geleceğe dair ilginç tahminleri vardı. Dünya nereye gidiyor? İşte bilim insanlarının yaptığı ilginç açıklamalar.
1- Sayıları bugün 135.000 olan 100 yaşına girenler, 2050 yılında 2.2 milyonu bulacak.
2- 2010 yılına kadar, kişiler bileklerinde taşıyacakları, kol saati büyüklüğünde bir cihaz yardımıyla sağlık durumları hakkında her an bilgi edinebilecekler.
3- Daha çok spor yapılacak.
4- İnsanlar, bileğe takılan bir âlet sâyesinde çevreyle iletişim hâlinde olabilecekler ve bu sâyede evin ışığı ve sıcaklığını kontrol edebilecekler. Bu küçük cihazlar, kredi kartları, anahtarlar, pasaportlar ve diğer kimlik belgelerinin yerini alabilecek.
5- 2100 e kadar yeryüzünde konuşulan 6 bin dilin % 90 ı ortadan kalkacak.
6- 2025 e kadar içme suyu sıkıntısı 1 milyar kişiyi etkileyecek.
7- Yeryüzündeki kirlenme 2035 yılına kadar ortadan kaldırılacak, evcil hayvanların sayısı artacak.
8- Köylüler genetik mühendisi olacak ve gıda kadar aşı da üretecekler.
9- Yeryüzündeki et tüketimi 2050 yılına kadar iki katına çıkacak.
10- Doğum azalacak. Erkeklerin kısırlığı ABD ve Avrupa da yayılacak.
| |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >Nükleer Kıyametten 22 Yıl sonra! 15.Şub.2008 Cum 11:24:08 | | fiogf49gjkf0d fiogf49gjkf0d 1986 yılında, 25 Nisan ı, 26 Nisan a bağlayan gece yarısı, yüzbinlerce belki de milyonlarca insanın hayatını değiştirecek bir yıkım meydana geldi.
26 Nisan gününün erken saatlerinde Çernobil nükleer santralinin 4 reaktöründen biri patladı.
4 numaralı reaktörün gece vardiyasında çalışan mühendisler, reaktörün soğutma sistemlerinin düşük güç altında çalışıp çalımayacağını görmek için bir deney başlatırlar.
Saat 23 sularında, nükleer reaktördeki füzyon işlemini düzenleyen kontrol çubukları, reaktöre doğru indirilik. Bu işlemle, reaktör gücü, test için gereknden %20 düşük hale geldi.
Ancak, çok fazla kontrol çubuğu birden indirildiği için, sistem neredeyse kapanacak hale gelmişti.
Olası bir tutarsızlıktan çekinen mühendisler, saat 00.30 da kontrol çubuklarını yükseltmeye başladılar.
Saat 1 itibarıyla, reaktörün gücü hala %7 seviyesindeydi. Bunu gören mühendisler, daha fazla kontrol çubuğunu devreden çıkardılar. Aynı zamanda otomatik kapatma sistemi de, reaktörün düşük güç altında çalışmaya devam edebilmesi için devreden çıkarıldı.
1.23 te güç %12 seviyesine yükseldi ve test başladı. Ancak saniyeler sonra, üretilen güç tehlikeli seviyenin üzerine çıkıverdi.
Reaktör aşırı ısınmaya başladı ve su soğutma sistemi devreye girdi. Bu noktada kontrol çubuklarının -sayısı asla 30 un altına düşmemesi gereken çubuklar- sadece 6 tanesi reaktör çekirdeğindeydi. Acil kapatma düğmesine basıldı, kontrol çubukları reaktöre girmeye başladı, ama bu işlem soğutucuların üstte kalmasına ve çekirdekte reaksiyon başlamasına yol açtı.
Güç, olması gerekenin 100 katıydı. 1.24 te iki patlama meydana geldi. Reaktörün çatısı havaya uçtu. Reaktörün içerisine giren hava, korkunç yangını başlattı. Tüm söndürme çalışmalarına rağmen 9 gün süren yangın...
Reaktör güçlendirilmiş beton bir zırha sahip olmadığı için, binada büyük hasar meydana geldi ve atmosfere ölümcül radyoaktif serpinti yayılmaya başladı.
Bu korkunç faciada, Nagazaki ve Hiroşima ya atılan atom bombalarının toplam gücünün 100 katından fazla radyasyon yayıldı.
Çernobil e yakın olan bölgelerde yaşayan 350 binden fazla insan göç etmek zorunda kaldı. Ancak, 5.5 milyon kişi, evlerini bırakmadı.
Bu nükleer kıyametten tam 22 yıl sonra, günümüzde Çernobil santralinin olduğu kasabada yaşayan kimse yok.
Çünkü bölgedeki radyasyon değerleri tehlikeli değerlerin hala çok üstünde.
İşte faciadan sonra evlerinden, işlerinden vazgeçerek göç eden insanların arkalarında bıraktıkları "hayalet kasaba"
Bu kasaba, yüzlerce yıl daha sessiz kalmaya mahkum! | |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler >TV, Medya, Podcast, TikTok-Youtube videolar >Bu filmleri Tanıdınızmı?:)) 15.Şub.2008 Cum 14:00:22 | | fiogf49gjkf0d Bu kare çok ünlü dünlada milyonlarca fanatiği olan bir serinin ilk filminden. Bir ipucu verelim, bu filmin yönetmeni George Lucas.
|
|
Bu filmi hatırlamak için hafızanızı biraz zorlamanız gerekecek. Çünkü biraz eski 1964 tarihli bir film bu. P.L.TRvers in kitabından uyarlanan filmin başrollerinde Julie Andrew ve Dick Van Dyke var. Hatırlayabildiniz mi.
| |
Bu kare 1998 yapımı bir filmden. Bütün zamanların en eyi senaryo yazarı olarak tanınan bir ünlü edebiyatçıya farklı bir yorum getiriyordu. Başrollerde Joseph Fiennes, Geoffrey Rush ve Gwyneth Paltrow vardı dersek hemen hatırlayacaksınız büyük olasılıkla.
Bu filmi tanımak için sinema tarihi hakkında biraz bilgi sahibi olmak gerekiyor. Çünkü bu yapım 1939 tarihli. YÖnetmen Victor Fleming. Filmin başrollerinden birinde o dönemde çok gneç olan Judy Garland oynuyordu dersek hatırlamanız kolaylaşacak.
1994 tarihli bu film Jim Carrey i unutulmaz kılmıştı.
Tim Robbins ve Morgan Freeman. İkilinin tanıştığı bir hapishane.. Hatırladınız mı...
Bu filmi tanımamak mümkün değil.
Muhtemelen bu kareyi görür görmez hangi filme ait olduğunu anladınız.
| | | |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >Doğanın korkunç yüzü! 15.Şub.2008 Cum 16:34:59 | | fiogf49gjkf0d İsrail de çekilen bu fotoğraftaki "duvar", yüksekliği bir kilometreden fazla olan, saatte 70 kilometreye yakın bir hıza sahip; "kum fırtınası"
Kum fırtınaları, Afrika ve Orta Doğu da yaygın olarak görülüyor.
Fırtına derecesinde esen soğuk rüzgarlar, sıcak toprakla birleşince, kum parçacıkları yükselerek fırtınanın içine karışıyor ve ilerlemeye devam ediyor.
Sudan da bir kum fırtınası.
İşte "ilginç" bir bilgi. Kum fırtınaları, 50 yıl öncesine göre, 10 kat daha sık olmaya başladı.
Kuzey Amerika da bu canavarlardan payına düşeni aldı. Texas da, 1935 te çekilen bu fotoğraftaki kum fırtınası, tarım ürünlerini yok ederek 2.5 milyon kişinin göç etmesine sebep oldu.
Uzay dan çekilen bu fotoğraf, doğanın gücünü göstermeye yeterli. Fotoğraftaki, Burkina Faso üzerinde olan bir kum fırtınası, ülkenin tamamını kaplıyor...
Kimi zaman kum fırtınaları, okyanusta da devam edebiliyor. Sahra çölünde başlayan bu kum fırtınası, Atlantik in yüzlerce kilometre içerisine kadar girebilmiş.
Kazakistan dan bir kum fırtınası.
Arizona da çekilmiş olan bu ürkütücü fotoğrafta, kum fırtınasının karenin sol tarafından yaklaştığını görebilirsiniz.
Phoenix, Arizona.
Fırtınada göz gözü görmediği için, insanların yollarını bulabilmek için böyle ışık kaynaklarına ihtiyaçları oluyor.
Bu fotoğraftaki ise kesinlikle kum fırtınası değil, Avustralya da oluşan bir bulut türü...
| |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler >Sanat ve Felsefe >Saray Koleksiyonundan çekmece ve kutular.. 17.Şub.2008 Pzr 22:51:56 | | fiogf49gjkf0d Türk Sanatı’nda çekmece, sandık, sandıkça, mahfaza kutu, divit, kubur, kalemdan adları altında toplanan bir grup eserin en seçkin örneklerinden birçoğu Topkapı Saray Hazinesi nde bulunmaktadır. Birçok özel koleksiyon ve yurt dışındaki müze veya hazinelerde de benzerleri korunan bu eserlerin içinde, para, kıymetli mücevherler, belgeler, kutsal emanetler, kitaplar, ilaç ve kozmetikler, tılsımlar, buhurlar, hatıra eşyası, satranç-dama, tuvalet, yazı ve dikiş takımları gibi pek çok eşya saklanmıştır. Bunlara ayrıca, sadece önemli bir olayın anısına yapılan kutuları veya içinde çift düello tabancaları saklanan çekmeceleri de ekleyebiliriz.
Ana malzeme olarak altın, gümüş, tombak gibi metallerin yanında, porselen, cam ve necef, yeşim, akik, yıldız taşı, lapis lazuli benzeri taşlar ve ahşap, mukavva, kumaş, deri, fildişi, bağa ve sedef türünden organikler kullanılmıştır. Söz konusu eserlerin bezemelerinde görülen malzeme ve teknikler de geniş bir yelpazeye yayılır.
İşte koleksiyonun en güzel parçaları..
| |
cPaRiSc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajlari
| | CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler >Sanat ve Felsefe >Eski Viyana (Alt Wıen) Porselenleri.. 18.Şub.2008 Pzt 13:08:43 | | fiogf49gjkf0d 18. yüzyılın sonlarından itibaren, Osmanlı İmparatorluğu na ihraç edilen Viyana porselen eşyaları,her ne kadar aslında sofra eşyası olarak ithal edilmişse de, zamanla vitrinlerde saklanmaya başlanmıştır.Ne var ki, en başlarda bu parçalar bayağı pahalı olduğundan, saray ve zengin konaklar dışında, hiç kimsenin bunlara erişmeye gücü yetmiyordu.
Porselenin 18. yüzyıl başlarında Avrupa da da ve özellikle Meissen de üretimde kullanılmasıyla, hem süs eşyası, hem de sofra ile mutfak eşyasında bir devrim yaşandı. Porselen modası önce saraylardan başlayarak her eve ulaşmayı başardı. Türkiye de bu modadan nasibini aldı... Ancak bu biraz zaman aldı. Çünkü seri ihracat ancak 1774 (Meissen) ve 1784 den (Viyana) sonra başladı. Viyana nın özellikle Avrupa da çok ünlü "Du Paquier" dönemi porselenlerine Topkapı Müzesi dışında Türkiye de rastlamak mümkün değildir.
İŞTE Du Paquier dönemi porselenlerinin en güzel örnekleri..
Koyu kırmızı zemin üzerine nefis bir pencere açılmış. 1784 lerin olağanüstü işçiliği olan bir sofra tabağı.
1784 lerin ihtişamını anlatan çift krokodil motifli dekor. (Sarı ve yeşil şerbetlikler)
1784 lerin sahan kapağı. Limon olarak yaratılan tutacak, bir değil, iki parçadan oluşuyor.
1792 yılı imalat damgasını yaşayan iki kulplu güzel bir kâse. 1800 lerde kulplar tamamen kaldırıldı.
1784 lerin ayrı bir şerbetlik örneği. Burada ortada formda sıkışma yok, adeta silindir gibi. Ancak işçiliğe yakından bakınca ne kadar titiz olduğu fark ediliyor.
Kabartma porselen üzerine altın yaldız dekor. 1785 lerin en güzel örneklerinden bir tabak kenarı.
| |
| |