|
janselii
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 15.Kas.2006 Çar 12:57:20 UÇAKLARIN KORNASI VARMIDIR ? SİNYAL LAMBALARI VARMIDIR ? |
|
fiogf49gjkf0d bilgilerinizi paylaşın bizimle |
|
Respect
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 15.Kas.2006 Çar 12:59:59 |
|
fiogf49gjkf0d Bence uçakların kornası yoktur.Sinyal lambaları vardır.Radarları onlara yönlerini belirtir diye biliyorum |
|
m4rmc
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 15.Kas.2006 Çar 13:05:34 |
|
fiogf49gjkf0d Pilotluk mesleginde bayanlarin parmakla sayilabilecek kadar az olmasi nedeni ile suan korna ve sinyal gibi uyari araclarina ucaklarda gerek yoktur. :)
|
|
WaiTFForME50
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 15.Kas.2006 Çar 13:15:17 |
|
fiogf49gjkf0d Uçakların kornaları Farları yada sağ sol sinyalleri yoktur onlar kendılerıne sunulan rotada ilerlerler her ucagın rotası ayrı oldugundan kaza gibi bişey gözetlenemez |
|
Harwest
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 15.Kas.2006 Çar 13:22:27 |
|
fiogf49gjkf0d :))
Uçakla seyahatim çok olduda maleesef korna sesi duymadım ,darısı,yerde yürüyen araçlara olsun
Tahminimce; ilk planda Rota,hava trafiği ve yer radarları,uçuş yüksekliği(feet) , uçuş kulesi ile irtibatlarından dolayı uçağın kornası olmaz sanırım :) çalsada kuşlarmı duyucak havada,piste indiğinde zaten yön tayini yapan görevliler var ama genede bilene sormak lazım yani
Ben duymadım yani duyan varsa uçak ta korna sesi duyan beri gelsin :)
Tşkler janseli başlık için |
|
ST4NL3Y
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Kas.2006 Cum 18:38:26 |
|
fiogf49gjkf0d Kornaları Vardır Tıpkı Bisiklet Kornası Gibi |
|
DeatHStaR
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Kas.2006 Cum 18:40:09 |
|
fiogf49gjkf0d UÇAKLARIN KORNASI VARMIDIR ? SİNYAL LAMBALARI VARMIDIR ?
kafası ıyı galıba bu kızın.........
0-3 dıye baslık ac bı dahakıne |
|
Roen
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Kas.2006 Cum 18:51:27 |
|
fiogf49gjkf0d Uçaklarda Korna ve Sinyal Lambası vardır.
Korna diye tabir edilen sesli uyarı sistemi,uçağın dışında ki görevli teknisyeni uyarmak ve kokpit e çağırmak için ayrıca uçak etrafında ki insanları ikaz etmek amacıyla kullanılır.Bu korna sisteminin bir başka amacıda Elektronik Box fanlarının çalışmaması durumunda yer teknisyeni ni ve kokpit ekibini uyarmaktır.
Sinyal lambaları uçak ve meydan çevre güvenliği için son derece önemli bir uyarı sistemidir.Uçakların taxi yapmaları anında (yer hareketi)kanat uçlarında,gövde de (üst ve alt),APU (Aircraft Power Unit)-Uçağın tam arkasında,sinyal uyarı lambaları vardır.Bu lambalar uçak hareket,motor hareket işlemleri esnasında,hava hareketlerinde çevredeki uçaklara görünür görsel uyarılar vermek amacıyla yanarlar.Lambalar özelliklerine göre sınıflandırıla bilir...
Not:Radar Vb. iletişim sistemleri,bütün uçak tiplerinde bulunan HFu-IRS(high frekans unit) antenleri ile sağlanır.Bu sistemler özellikle yolcu uçaklarında güvenlik amaçlı yedeklenmiştir.Antenler gövdelerin üst ve alt kısımlarında bulunur,antenlerin ortalama fiyatları ise 4000-17000 Euro arasında değişmektedir.(Bakım esnasında birini kırmıştım ordan biliyorum:))) |
|
Roen
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Kas.2006 Cum 19:02:08 |
|
fiogf49gjkf0d Ayrıca aklıma gelmişken kara kutu dan da sizlere bahsetmek istiyorum..
Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de hemen kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır. Çoğunlukla korkunç kaza enkazı arasından sağlam olarak bulunan bu kutular sayesinde kazanın nedenlerine ulaşılır. Karakutu bu kadar sağlam malzemeden yapılıyorsa neden uçağın tümünde aynı malzeme kullanılmıyor?
Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, mümkün olduğunca hafif malzemeden yapılmış olmalarına bağlıdır. Bu malzemeler çoğunlukla alüminyum ve plastiktir.
Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır. En ve boyları yaklaşık 25 er santimetre, derinlikleri 12-13 santimetredir. Kutuların et kalınlıkları ise 6-7 milimetre kadardır. Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşı tedbir olmak üzere plastikle çevrili sıvı köpük ile de donatılmışlardır.
Kutular o kadar sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 sene sonra çıkarılabilmiş ama buna rağmen kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir. Başlangıçta kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı. Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş anında bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek zarar verebiliyorlardı. Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı. Tabii bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar insanlar için daha emniyetlidir anlamına gelmez, ancak bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır.
Uçak kazalarının nedenleri değişiktir. Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur. Bu nedenle de uçağın yapıldığı malzeme bu açıdan önemli değildir. Uçak yere bir bütün halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler.
Uçağın içine sıvı köpük doldurmak elektronik aletleri koruyabilir ama insanların sadece ölüm nedenlerini değiştirir. Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yapmak, parçalanma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne yazık ki bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz.
Karakutuların Rengi Siyah Mıdır ? Hayır, Karakutuların renkleri kara değil turuncudur. Bu rengin tercih edilmesinin sebebi enkaz arasından daha rahat fark edilmeleri içindir. |
|
janselii
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Kas.2006 Cum 21:37:44 |
|
fiogf49gjkf0d Roen verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim gerçekten merak ettiğim bi konuydu
ROEN:Ayrıca aklıma gelmişken kara kutu dan da sizlere bahsetmek istiyorum..
hazır yazmaya başlayıpta hızınızı alamayıp kara kutu hakkındaki bilgileriniz için ayrıca teşekür ederim |
|