fiogf49gjkf0d
Koleston Naturals – Natural Colors Change
Lübnan’da Koleston saç boyası için yapılan bu outdoor oldukça yaratıcı bir çalışma olmuş. Saç boyasının doğadaki renkleri taşıdığını anlatan bu çalışma, gerçekten göz alıcı. Doğal renkler bundan daha güzel anlatılamazdı galiba. Çalışma Dubai Lynx‘te ödül almış.
New Brand campaign for Atari – New Zealand
Atari bir zamanların ünlü oyun makinasıydı. 80 ve 90’larda herkesin elinden geçmiştir. Biz hep atariyi oyun makinası sanmıştık ama o Atari aynı zamanda elektronik bir oyun şirketi. Atari Yeni Zellanda’daki marka tanıtım kampanyası için bu ilanları hazırlamış. Çalışmalardaki top ve tenis raketi yeni kuşağa bir anlam ifade etmeyebilir ama bir zamanların atari severlerini ve kare desenli oyunlarla büyüyenleri etkileyecek bir çalışma olmuş.
Acne Guerilla – Rugged Faces – Beirut
Sebamed markasının sivilce önleyici ürünleri için, yapılan çalışmada, ürünün ve prüzsüz bir yüz resminin yer aldığı poster, prüzlü duvarlara asılmış ve üzerine bastırılınca da duvar, posterde, sanki resimdeki yüz sivilceliymiş gibi bir görüntü oluşturmuş. Harika bir gerilla olmuş. Uygulama ve yaratıcılık çok güzel düşünülmüş.
Keep it fresh with freshness bags by Rubin
Almanya’da Rubin markalı saklama kapları için yapılan bu çalışma oldukça yaratıcı olmuş. Kış mevsiminde tüm ağaçların yaprakları dökülmüş. Çalışma için bir ağaca plastik yapraklar takılmış ve üzerine dev bir saklama kabı geçirilmiş. Kabın üzerine de marka ve slogan. Sıkıcı reklamlardan sıkılanlara bire bir.
Advertising campaign for a grocery store
Süpermarket reklam ve kampanya afişleri genellikle benzer olur. Çoğu kişi için ise oldukça sıkıcıdır bu afişler. Bu çalışma ise, oldukça eğlenceli. Meyve ve sebze fiyatlarındaki indirimden söz eden afişte, ıspanakların ortasında bir çizgifilm karekterinin kolu var. Tabi ki gördüğümüz anda, bilinçaltımızda kodlanan ve çocukluğumuzdan kalma Temel Reis‘i ve ıspanakla bağlantısını hemen hatırlıyoruz.Temel Reis’in yaptığı işaret, kampanyayı olumlamış. Bu güne kadar gördüğüm en başarılı ve sevimli süpermarket reklamlarından biri olmuş.
Michel Mercier için yapılan bu çalışma, oldukça etkileyici olmuş. Ürünün yararı açık ve net biçimde ifade edilmiş. Sanki saç ürünün kutusunun içinden çıkıyormuş gibi görünmüş. Özellikle görsel açıdan oldukça başarılı olmuş
The digital bookstore – Bookshelf- ebookstore.com
Bu reklamı görünce kitaplığn sonu mu geldi diye düşünmeden edemedim. Teknoloji yavaş yavaş bazı şeyleri yok ediyor ama ben kitapların bu kadar kolay yok olacağına inanmıyorum. Belki de bilgisayardan okumak yerine Amazon tarafından üretilen Kindle tarzında şeylerle okuyabileceğiz. Yine de tüm bunların sayfa çevirmenin ve kitabı elinde tutmanın keyfini vereceğini sanmıyorum. Reklam ise oldukça yaratıcı.
World’s Largest Ad debuts in Dubai – Mega Advertising Targets Airline Passengers : Ad-Air
Sadece uçak yolcularını hedefleyen bir reklam aracı. Gerçekten özel bir durum. Hem niş bir alan, hem de çok dikkat çekici. Ad-Air isimli ingiltere merkezli bir şirket, sadece uçak yolcularını hedefleyen dev outdoor’lar ( 3 futbol sahası genişliğindeymiş) yapmış. İlk örnek ise Dubai’ye yapılmış ve Guinness rekorlar kitabına bile girmiş bu reklam. Doğal olarak internette de sıkça haber olmuş. Fikir güzel, uygulama güzel, reklamcılık şekli güzel ve akılda kalıcı. Bu tarz şeyler önceden tarlalara çiziliyordu ama bu genellikle hava alanı yakınına ve tamamen renkli baskılı olarak yapılmış.
FedEx Truck – Germany
FedEx için Almanya’da yapılan bu ilginç çalışma, UPS tarafından nasıl karşılanmıştır acaba? Sanırım bizde böyle bir çalışma olsa, reklam veya rekabet kurallarına aykırı olduğu için yayınlanamaz ama Almanya’da durum farklı anlaşılan. FedEx diyor ki, o kadar iyi bir kargo firmasıyız ki, UPS’in kargo kamyonlarını bile biz taşıyoruz. Zekice bir düşünüş ama rekabet kurallarını biraz ihlal etmiş görünüyorlar. Zaten kamyonları eski görünen UPS’i FedEx karşısında yenilgiye uğratan bir çalışma olmuş.
Others and Cowon Multimadya player – Turkey
Cowon Multimadya player için yapılan bu reklam, görsel açıdan ilgi çekici olmuş. Her ne kadar Cowon markasını daha önce duymadımsa da, çalışma ilgimi çekti. Çalışmada, teller ve kuşlar müzik notalarıyla özdeşleştirilmiş. Diğerleri kargalar şeklinde tasvir edilirken, Cowon güzel ve renkli kuşlar olarak tasvir edilmiş. Kaliteli görüntü ve ses vurgulanmış. Değişik bir yaklaşım.
Formula-Ambient tothpick holder – Indonesia
Formula diş fırçaları için yapılan bu çalışmada, lokantaların masalarına bu kürdanlık yerleştirilmiş. Diş fırçası şeklindeki kürdanlığın, fırça yerine takılan kürdanlar, diş fırçasını ilgi odağı haline getirmiş. Muhtemelen yemek yiyen herkes, bu kürdanlardan bir tane almak isteyecek ve bu da Formula markasının bilinirliğini artıracaktır. Dikkat çekici bir uygulama
Perfect day for a test drive – Volkswagen Eos Shadow Poster- Germany
Almanyada Volkswagen Eos için yapılan bu outdoor oldukça şaşırtıcı olmuş. Gölge yapan bu poster, sadece güneşli günlerde yola mesaj yansıtma özelliğine sahip. Güneşli günlerde caddeye "Test sürüşü için mükemmel bir gün" yazısı yansıyor. Bu da üstü açık olan Eos için harika bir tanıtım. Üstü açık arabalar, doğal olarak güneşli günlerde daha çok sürülür. Yani çalışma hem dikkat çekici, hem de çok işlevsel olmuş.
Mcdonalds Salad – USA
Mcdonalds için Amerikada yapılan bu billboard çalışması oldukça güzel olmuş. Taze salata fikri bir bilboard çalışmasında en iyi böyle anlatılabilirdi sanırım.
McDonalds bildiğimiz gibi hamburger denince akla ilk gelen markadır. McDonalds mağazalarında kahve de satılır ama almak pek kimsenin aklına gelmez. Sanırım kahve sattığı daha önce McDonalds’ın da aklına gelmemişti. Ama şimdi bunu hatırlamış görünüyor. Bu reklamıyla, ben de kahve satıyorum diyor ve kolay kolay insanın aklından çıkmayacak güzel bir çalışmayla ( Hamburgere benzetilmiş , kavrulmuş kahve çekirdeği) kahve pazarında ben de varım diyor. Zekice hazırlanmış bir çalışma.
Pringles Taxi Wiper
Yaratıcı mecralar her zaman dikkat çekici oluyor. Özellikle bu mecra trafikte ilerleyen bir taksinin arka camındaysa. İşte bu sileceğe takılan Pringles çok dikkat çekici ve alternatif bir çalışma olmuş. Günde 1000 küsür reklam gören günümüz insanı için akılda kalıcı 1 reklam için alternatif yollar denemekte fayda var. Zekice ve eğlendirici
New puma ads – Cretive Stuff
Puma oldukça güzel bir reklam kampanyası ile yeni ayakkabılarını tanıtmış. Doğa ve ayakkabılar iç içe geçmiş bir şekilde.
Fruit Tree Fresh Guerilla
Süpermarketlerde yapılan bu tarz çalışmalara bir kaç kere rastlamıştım ama buradaki çalışma çok dikkat çekici olmuş. Fruit Tree Fresh isimli meyve suyu markası için yapılan çalışmada, süpermarketteki meyve bölümüne, meyvelerin içine dev pipetler yerleştirilmiş. Espirili ve ilgi çekici bir dille, Fruit Tree Fresh meyve sularının tazeliği anlatılmış. Oldukça iddialı bir gerilla olmuş.
Domestos – % 100 Hygiene
Domestos o kadar güçlüdür ki, tuvaletinizdeki klozet, bakteri ve mikroplar için mezartaşına döner tarzında sert bir mesaj veriyor reklam. Bu "Mezartaşı" isimli reklam bu sene "Ev bakım ve Temizlik" ürünleri kategorisinde" Kristal Elma ödülü kazandı
"Visit the Torture Museum"Torture Museum Amsterdam – Sandwichman
Hollanda’da işkence müzesinin tanıtımı için hazırlanan bu yürüyen bilboard oldukça yaratıcı bir çalışma. Reklamın içindeki adam, işkenceye uğramışçasın dolaşıyor hollanda sokaklarını. Oldukça dikkat çekici ve biraz insanın tüylerini ürperten bir reklam çalışması olmuş
Adrenalin boardshop: Live The Adrenaline - Chile
Otobüsler son zamanlarda gerilla çalışmalar için sıkça kullanılmaya başlandı. Adrenalin tutkunları için Şili’de hazırlanan bu gerilla çalışma, otobüslerin içine uygulanmış. Sticker olarak yapıştırılan sörf tahtası, snowboard tahtası ve kay kay tahtaları otobüslerde ilginç görüntülere yol açmış. Bir yandan ayakta giderken, diğer yandan sörf yapılıyormuş duygusu oluşturulmuş.
107.2 – Radio Sport – Turkey
Radyo reklamları genellikle çok uçuk olmazdı Türkiye’de ama bu sefer çok yaratıcı bir reklam karşımızdaki. Kafasında sporla gezen, futbolla yatıp kalkan, rakip takımın sahasındaki maça bile üşenmeden giden sporseverleri anlatıyor sanki bu reklam. Futbolla yatıp kalkan bir ülkeyi iyi anlatıyor bu reklamlar. Özellikle kafasında Türk milli takımı seyircileri olan reklam çok kışkırtıcı olmuş. Radyospor bu reklamla çok konuşulabilir!
Pantene Pro-V – Haircare Collection
Pantene Pro-V için yapılan bu çalışma, görsel açıdan oldukça güzel ve fantastik. Saçlar ise oldukça gerçekçi olmuş. Reklam eğer outdoor olarak kullanılmışsa oldukça dikkat çekmiş olmalı.Estetik açıdan çok güzel görünen ve ürünün faydasını çok çekici biçimde anlayor bu reklam. "Saçlarınızın güzelliği, o kadar dikkat çekici olacak ki, elbise yerine bile kullanabilirsiniz" gibi bir mesaj çıkıyor reklamdan. Bu güne kadar gördüğüm en iyi şampuan reklamı
"Don’t let smells mix.Biolyse system refrigerator" – Brandt
Buzdolabunda özellikle eski buzdolaplarında kokuların karışması büyük bir sorundur ve genellikle kimse tavuklu karpuzu sevmez. Bu reklam çalışmasında bu buzdolabında kokuların asla karışmayacağı oldukça espirili bir dille anlatılmış.
"Greek Restaurant" – Business Card – Cape Town/South Africa
Yunan restoran ve tavernalarında bildiğiniz gibi tabak kırma gösterisi/alışkanlığı vardır. İşte bu alışkanlıktan dem vurularak, Güney Afrikada oldukça yaratıcı bir çalışma ile (yoksa kıralan tabaklar boşa gitmesin diye değil ilginç mi ilginç bir kartvizit yapılmış. Tabağın içindeki kırık parçalara restoranın adı ve telefon numarası yazılmış. Kaçınız böyle bir kartviziti alırdınız ve kaçınız bunu evinizde bir yere koyardınız. Şüphesiz oldukça dikkat çekici bir kartvizit çalışması. Hatta bu güne kadar gördüğüm en ilginç kartvizit.
"Global warming ready -Venice" Diesel
Diesel, son zamanlarda bu kürsel ısınmanın etkilerini anlattığı reklamlarıyla tüketicilerine küresel ısınmaya karşı hazır olun diyor adeta. Reklamda suların çekildiği ve papağanların olduğu bir görüntü var. Yani venedik, ekvator kuşağı dediğimiz iklimi yaşıyor. Bu kadar abartılı olacak mı bilinmez ama küresel ısınmanın kapımıza dayandığı ve firmaların da duyarlı genç kuşak üzerinde sosyal sorumluluk temalı reklamlarla bu konuya değindiğini biliyoruz.
"New Lipton Red Tea. The real flavour of wild berries.New Lipton Infusion. The exotic taste of Tahiti."
Liptonun yeni çayları için yapılan çalışmalar, görsel açıdan mesajlarını oldukça net yansıtıyorlar. Çekici ve güzel bir çalışma.
WMF bıçakları o kadar keskin ki ortadan kestiğiniz kivinin veya karpuzun küçücük ve incecik çekirdeklerini bile kesebiliyorlar. Endonezya’da yapılan bu reklam çalışması ürün işlevselliğini ortaya çıkaran güzel fotoğraf çekimlerine sahip bir reklam olmuş.
Ironing Service – England
İngiltere’de bir ütü servisi için hazırlanan bu çalışma oldukça eğlenceli bir görüntü ile ütü servisinin reklamını yapıyor. Bu ütü servisinin telefon numarasının, oradan geçen çoğu kişinin aklında kalacağından eminim. Çünkü görsellik mükemmel kullanılmış ve buruşuk afiş tabela dışına taşarak gereçeklik duygusu oluşturulmuş. Bu güne kadar gördüğüm en eğlenceli outdoor çalışmalarından biri.
"15 square kilometer of rain forest disappears every minute." WWF
Her dakika yağmur ormanlarından 15 km kare ağaçlık bölgenin yok olduğunu biliyor muydunuz? WWF için hazırlanan bu ilan bunu çok güzel anlatıyor. Bir gün böyle olacak mıyız demiyorum. Zaten böyle oldu doğa artık ve o yüzden küresel ısınmanın başlamasına şaşırmamalı değil mi? Evet, Tarzan bile atlayacak bir dal bulamıyor!
Hele Türkiye ile ilgili durum daha da korkunç. Eskiden bir sincabın Edirne’den Hatay’a hiç ağaçtan inmeden gidebildiği anlatılır esprili bir dile. Ya şimdi? Toys R’us için yapılan bu çalışma, oldukça yaratıcı bir outdoor çalışması. Hatta bir yönüyle gerilla bile denebilir. Gerçek dünyaya tıpa takmak oldukça zekice bir fikir. Şişirilmiş dünya €9.99 . Toys R’US Nissan için yapılan bu gerilla çalışma gerçekten çok güzel bir uygulama. Bu arabada gözünüz kalacak sözünü çok iyi anlatmışlar. Yalnız gözleri bazı meraklılar almışlar mıdır? İnsan düşünmeden edemiyor
Land Rover için yapılan bu çalışma, oldukça güzel ve biraz abartılı da olsa Land Rover’ın gücünü ortaya koyuyor.
En ucuz uçak yolculuğu için yukarıdaki yöntemi deneyebilirsiniz. Ya da ben bu kadar sıkıya gelemem diyorsanız AirAsia’nın web sitesine bir göz atabilirsiniz. Çalışma, mesajını çok güzel iletiyor. Eğer gerilla olarak yapıldıysa, güzel ve ilgi çekici bir uygulama olmuş.
"Coppertone Sport Protect yourself from the sun. "
Spor yaparken güneşten korunmak zordur. Ama "Coppertone sport" isimli ürün sizi koruyacağını ve artık böyle durumlara girilmeden de spor yapılabileceğini espirili bir dille anlatıyor.
Almanyada Mondo makarna için yapılan bu çalışma, inanılmaz derecede dikkat çekici. Çıkartmaların yüz hatları, makarnanın çok lezzetli olduğunu düşündürüyor insana.
"Rock Cilimbing Camp For Kids – From İndia"
Çocukların kayalara tırmanması pek kimsenin tasvip etmeyeceği bir şeydir. Boşverin çocukalrı bir sürü büyük insan bile böyle şeyler yapmayı göze alamayabilir. Çocuğunuzu bu kampa göndermeniz için de işin çocuk oyuncağı olduğunu düşünmeniz gerekiyor.
Hindistan’daki Explorers & Adventurers isimli tırmanış kursu, tam da bu önyargıyı engelleyecek harika bir gerillaya imza atmış. Taş duvarlara çizilen oyun sahası, bu işin aslında çocuk oyuncağı olduğu yanılsamasını / ilizyonunu oluşturuyor. Bu güne kadar gördüğüm en şahane pazarlama iletişimi çalışmalarından biri bu. Hem çok akılda kalıcı, hem espirili, hem de çok zekice.
Avustralyada Pantene için yapılan bu reklamda ünlü Mona Lisa tablosu kullanılmış ve ortaya güzel bir iş çıkmış. Klasik Mona Lisa’dan sıkılanlar için fena bir reklam değil. Şampuanlar bakalım daha hangi sanat eserlerine el atacaklar? (Sağdaki orjinal, soldaki ise reklam çalışmasıdır)
İstanbulda bulunan Bağ Pastanesi, servis aracı için harika bir araç giydirme yapmış. Aracın arka koltuğuna şirin bir pastacı yerleştirmişler ve hem pasta hem de amca çok şirin olmuş. Küçük bütçelerle büyük işler yapılabileceğini gösteren harika bir örnek. Yaratıcılık ve uygulama çok güzel
|