xxYakamozKizxx :
Arkadaşım bana ihlas suresinin Türkçesini gönderebilirmiisn? rica.
|
|
|
işte istemiş olduğun İhlas suresi ve Anlamı
İHLAS SURESİ
Bismillahirrahmanirrahim
1 Kul hüvallahü ehad
2 Allahüs samed
3 Lem yelid ve lem yuled
4 Ve lem yekün lehu küfüven ehad
ve pek çok kitapta bunu basit olarak şu şekilde çevirmişlerdir
ANLAMI
1 De ki: O Allah tek birdir.
2 Allah, o eksiksiz, Samed`dir (Her şey O`na muhtaçtır.)
3 Doğurmadı ve doğurulmadı.
4 O`na bir küfüv (denk) de olmadı
size bu anlamları biraz açıyım işallah anlayıp kavrıyabilirsiniz
1-ehad demek : bölünmesi parçalanması cüzlere ayrılması mümkün olmayan tecezzi kabul etmeyen sınırsız tek demektir.
zerrelere çüzlere ayrılmayan sınırsız tek.
2-samed demek: hiç birşeye muhtaç olmayan, muhtaciyet kavramından öte olan varlık
3-Lem yelid ve lem yuled: bunu basit olarak doğurmamış veya doğurulmamış diye tercüme ederler ve kimse birşey öğrenemez
bunun gerçek manası ise (Dikkat: bir varlıktan meydana gelmemiş,vede kendinden ikinci bir varlık meydana gelmemiş demektir)
yani ne kendisi başka bir varlıktan meydana gelmiş , ne de kendisinden ikinci bir varlık meydana gelmiş demektir
4-Ve lem yekün lehû küfüven ehad. : O nun dengi,misli,benzeri gibi şeylerde mevcut diğildir ehad dır.
1 ehad :sınırsız dektir dedim, şimdi düşünün sınırsız tek nedemektir ? şimdi 5 duyun ile düşündüğün zaman ene boya derinliğe dönük bir yapı düşünüyorsun oysa her yönüyle sınırsızdır Allah
peki sorıyım size Allahın içi ve dışı olur mu ? eğer Allahın sınırı var sa , o sınırın içi içidir dışıda dışıdır dimi,peki Allahın sınırı var mı ? hayır sınırsız diyoruz , ee o halde sınırsız olan birşeyin içi ve dışı olur mu ?
olmaz tabiki dimi,peki biz Allahın içindemi yaşıyoruz yoksa dışındamı yaşıyoruz?
içinde yaşıyoruz da desen , dışında yaşıyoruz da desen gene Allaha bir sınır çizmiş olursun ve o sınıra göre iç ve dış sınırı olmuş olur
o zaman da Allaha mekan ve sınır çizmiş olursun oysa ne deniliyor Allah mekandna münezzehtir ve sonsuz sınırsız Tek tir.
yani Allah sınırsız Tek dir ne dünyayla ne güneşle ne galaksiyle ne evrenle anlatamıyacağın anlıyamıycağın hafızanın alamıyacağı sınırsız Tek tir diyor Allah
nerde senin yukardaki tanrın, nerde Hz Muhammed in s.a.s. bahsettiği Allah
2 Samed : Allahın içi ve dışı olmadığına ve kendisi dışında bir varlık olmadığına göre de dolayısıyla O hiç birşeye muhtaçta diğildir samed tir.
Lem yelid: doğmamıştır , yani herhangi bir varlıktan meydana gelmemiştir yani bu sınırsız Tek i meydana getiricek ikinci bir varlık yoktur,niye yoktur derseniz sınırsız demedik mi?
yani bir sınır olsa ve o sınırın ötesinde ikinci bir varlık olucak ki o Allahı doğursun dünyaya getirsin var etmiş olsun, ee sınırı olmayan bir varlığın ötesinde ikinci bir varlık olmadığına göre Allahı meydana getiren bir varlık bir kuvvet olamaz.
ve lem yuled: doğurmamıştır (yani Ondan ikinci bir varlık meydana gelmemiştir, Allahtan meydana gelmiş ikinci bir varlık yoktur)
Allahtan meydana glemiş ikinci bir varlık demen için , gene Allaha bir sınır çizmen ve o sınırın ötesine O nun meydana getirmiş olduğu ikinci bir varlığı koyman gerekir ,peki Allahın sınırı var mı ? Yok Peki sınırı olmayan şeyin ötesi Onun yanında ikinci bir varlık söz konusu olabilir mi? Olmaz
yani Allahtan meydana gelmiş ikinci bir varlıkta yoktur
sınırı olmadığı için başka bir varlıktan meydana gelmemiş kendisi mevcut, ve gene sınırı yok kendisinden meydana gelmiş ikinci bir varlıkta yok
Selametle
|