ChatCity sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç ve kendi radyo yayınını yap

Forum sayfaları sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç erkek kız arkadaş bul


sohbet, okey, tavla, chat
16 Mayıs 2024, Perşembe 12:53   

 

ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum Kurallarını mutlaka okuyunuz...

En İyiler  Son Eklenenler       
sohbet forum basliklari  CC-Forum> Mühim Mevzular > Felsefe, Din, İçsel meseleler
forum sohbet oyun basliklari
   GİZLİ ŞİRK, ŞİRK DEĞİL MİDİR?
 Mesaj Ekle, sohbet ve oyun icin cagir
sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

xxxGOKERxxx

xxxGOKERxxx resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  15.Kas.2009 Pzr 20:26:14      GİZLİ ŞİRK, ŞİRK DEĞİL MİDİR?sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle

Sanırım açıklık kazanmamış bir konu bu başlıkta söz ettiğim konu

Önce şu üç hükmü hatırlayalım:

1. Allah kesinlikle şirki affetmez. Bunun alt seviyesindekileri dilediğine bağışlar.

2. Allah HADDİNİ AŞANLARI sevmez

3. Allah NANKÖRLERİ sevmez

Şimdi bu üç gerçek ışığında konuyu anlamaya çalışalım...

Kuran şirki hiçbir zaman ikiye ayırmaz. Şirk, şirktir!. Açık da olsa gizli de olsa

Şirkin iki boyutu vardır imanın iki boyutuna karşılık.

İmanın iki boyutu şudur:

1. Allah’a iman.

2. Allah’a “B” sırrıyla iman!

Şirk in de iki boyutu vardır...

1. Allah yanı sıra bir dış objeyi veya bedenini tanrı edinmek suretiyle apaçık şirk

2. Allah ismiyle işaret edilene “B” sırrını inkar anlamına gelen şirk

Şimdi yukarıdaki üç Kuran hükmünü bir arada düşünmeye çalışalım...

Allah nankörleri sevmez  Biz bunu genelde nasıl anlarız? Eğer birisi bize bazı nimetler ulaştırmışsa, biz de onun ulaştırdığı bu nimetin kıymetini bilmemiş, ona şükretmemiş, onu inkar anlamına gelecek fiil veya hal içinde olmuşsak, bunu nankörlük olarak nitelendiririz.

Oysa “Allah nankörleri sevmez” hükmü üstte anlattığımızın derininde şu anlamı da ihtiva etmektedir     Allah kulunun derununa bahşetmiş olduğu sıfat ve esmasının kadir kıymetinin bilinmesini ve bunun değerlendirilmesini istemektedir. Kim ki bilinç boyutunun hakikati olan bu sıfat ve esma mertebesinin hakkını vererek yaşamazsa; kendini beden kabul edip bunun sonucu olarak da bedensel dürtüleri, istek ve arzuları doğrultusunda yaşamını sürdürürse; sanki varoluşundan amaç bedenini ve bedensel zevklerini tatmin etmek gibiymişçesine fiillerine yön verirse, o nankörlerden olmuş olur.

Gelelim diğer hükme...

Allah haddini aşanları sevmez”    Bunu da genelde şöyle düşünürüz. Bir kişi kendisine konulmuş sınırları aşıp, o sınırlar ötesinde canının çektiklerini yapmaya kalkarsa o kişi haddini aşıyor demektir.

Oysa insanın haddi, onun varoluş amacıyla sınırlandırılmıştır!

İnsan (insansı değil), yeryüzünde “halife” olarak yaratılmıştır. Yaratılmışların en şereflisi olmak mertebesine “hilafet” sırrına layık yaşam sürmesi şartıyla ulaşacaktır!. “Hilafet” sırrına layık olması ise ancak ve ancak kendisinin bir beden değil bilinç varlık olduğuna iman etmesi; bedeninin bir süre sonra ebeden terk edilip asla bir daha dönülmeyecek bir yapı olduğuna kabul etmesi; bu idrakin kendisinde yakine dönüşmesi; ve bilinç boyutunda iman ettiği Rasulullah’ın yolunda, fiilleriyle  O’nun amacına uygun şekilde yaşamasıyla mümkün olur

Aksi halde bedenini tanrı edinip bedenine kulluk etmesi dolayısıyla haddi aşanlardan olarak, Allah onu sevmez  Allah katından tard edilmiş iblis durumuna düşer!. Maneviyat ve ruhaniyetin tüm kapıları yüzüne kapanır

 Böylece birkaç yıllık bedeni dürtü ve zevkleri uğruna ebeden Allah’tan ayrı düşmüşlüğün perişanlığını yaşar

Dün yaşadığı pişmanlıklardan ders almayan, bugünü değerlendiremez ve yarın yeni pişmanlıklar yaşamaya kendini mahkum eder

Evet şimdi bu iki hükmün getirisi ışığında şirk konusunu inceleyelim...

Şirk denmiştir Kuran’da ve bu ikiye ayrılmamıştır...

Ancak insanların şirk kavramının ne olduğunu anlaması için genelde bu kavram iki boyutlu olarak irdelenmiştir.

Şirki zahir ve şirki batın veya açık şirk gizli şirk tabirleri hep bilinçteki şirkin iki yönü için kullanılmıştır.

Rasulullah aleyhisselam da buna şöyle işaret etmiştir:

Benden sonra açık şirk olmaz ümmetimde; ama onlar için korkum şirkin gizlisidir”     Yani, yapılan uygulamanın şirk olduğunun fark edilememesidir

Sonuç olarak şirkin hangi türü olursa olsun şirk şirktir ve bağışlanması yoktur

Rasulullah aleyhisselamın “ümmetim için korkarım” ifadesi de şirkin hangi yönüyle olursa olsun sonuçta bu bağışlanmazlığı dolayısıyladır.

Şirkin bağışlanmaması ne demektir “SÜNNETULLAH” açısından?

Tanrı olmadığına göre, şirkin bağışlanmaması ne anlama gelmektedir?          Kim şirki affetmez?      Şirkin bağışlanmamasının nedeni ve sonuçları nedir?

Şirk, kişinin Allah adıyla işaret edilen dışında tapınılacak bir obje kabul etmesi ve ona kulluk ederek yaşaması haline verilen isimdir. Bu obje dışta (afakta) olabilir, içte (nefsi) olabilir

Oysa Allah adıyla işaret edilen kişiyi yalnızca kendine kulluk etmesi amacıyla yaratmıştır.

Kişinin yalnızca Allah’a kulluk etmesi ne demektir?

Kişinin, bilinç boyutunda, kendisinin Allah’ın sıfat ve esmasıyla yaratılması sonucu, “Allah ahlâkıyla ahlâklanmış” olarak, kendisindeki o esma özelliklerini tanıması ve bunları kuvveden fiile çıkarması; yani kendisinde potansiyel olarak bulunan özellikleri istediği anda beyninin elverdiği ölçüde açığa çıkarması demektir. Amaç budur!. Araç ise, bunu oluşturacak ibadet adı verilen çeşitli çalışmalar, gerekli zamanlarda yapılacak riyâzetler, bu yolda kendisini tatmin edecek ve yakîne götürecek düzeyde bilgilenmektir.

Kişiyi bu anlayış ve bu doğrultuda çalışmalardan ala koyan şey ise, bilincindeki (nefsindeki), kendisinin bir beden varlık olup, bedensel zevklerini bilincinin zevkleri olduğu yolundaki vehmidir   Bu vehim kişinin şeytanıdır. İnsansı bu vehmin esiridir   Bu kişi için sadece bedeni zevkler asıldır; bedensel beraberlikler asıldır; kendini beden kabul etmenin getirisi olan yaşam biçimi asıldır. İşte bu fikrin sahipleri “ŞİRK” ehli olarak tanımlanmıştır.

Böyle bir yaşama kendini kaptıranın Kendini bu anlayıştan kurtarması çok zordur. Bu yüzden şirknecis” (pis) olarak tanımlanmıştır   Zıddı olan “tahir” (pislikten arınmışlık) (temizlik) ise gene Kuran’da “arınmamış olanlar bu kitaba el sürmesinler” çünkü şirk düşüncesi içindeyken anlatılmak istenenleri anlamaları mümkün olmaz; gerçeğine işaret için kullanılmıştır.

Kişi bilinç olarak, kendini beden kabulü içineyse; ve buna dayalı olarak sadece bedensel zevklerini tatmin için, hatta bu yolda başkalarının göreceği zararı hiç düşünmeden yaşıyorsa; bunun yanı sıra adet kabilinden çeşitli ibadetler yapıyor olsa bile gerçekte yalnızca kendini aldatarak vicdanını rahatlatmaya çalışıyordur.

Ne var ki, hüküm kesindir:

Allah şirk koşanın hiçbir amelini kabul etmez. O sadece nefsine zulmetmektedir!

Şirkin sonucu ve bağışlanmaması konusuna gelince...

Kişi bilincinin hakikati olan Allah adıyla işaret edilenin getirisini yaşamak yerine bedensel dürtülerinin ve zevklerinin istikametinde yaşamaya başladığı zaman tüm enerji ve düşüncesini sonuçta tümüyle bu dünyada bırakacağı ve bir daha asla geri dönemeyeceği şeylere harcamış olur. Bunun sonucunda ölüm ötesi bedeni olan ruhuna da yalnızca dünyadayken geçerli olan kuvveleri ve diğer verileri yüklemiş olur. Oysa bu veriler ona ölüm sonrası boyutta hiçbir yarar sağlamayacaktır çünkü artık geçerliliği kalmamıştır... O boyutta dünyadaki olay veya kişilerle veya dünyadaki türden varlıklarla karşılaşmayacaktır.

Oysa insanın, bilincinin hakikati olan sistemin ana kuvvelerini tanıması ve onları kullanmayı öğrenmesi ZORUNLUDUR   geleceği olan boyutlar dolayısıyla

Halbuki dünyadaki şartlanmaları, değer yargıları ve bunların sonucu olan duyguları ile kendini beden kabul ederek bedene dönük zevkler için yaşaması, az önce söz ettiğim özelliklerden mahrum kalması sonucunu doğurmaktadır otomatik olarak!.

İşte sana Rasulullah tarafından verilen bu bilgilere nankörlük edip; haddini aşanlardan olmuş olarak; kendini beden kabul etme yolunda fiiller ortaya koyarak yaşarsan, “herkesin elleriyle yaptıklarının sonucunu yaşayacağı boyutta” “ŞİRK” koşma halinin sonucu olarak “nefsine zulmetmiş” olursun. Şirk ise “sünnetullah”da asla bağışlanmaz.

Allah Haddini aşanları sevmez

Allah nankörleri sevmez

Allah’a şirk koşarak nefsine zulmedenlerin sonu üç-beş günlük zevkler ötesinde sonsuz bir hüsrandır. Tard edilmişliktir

Şirk şirktir; açık da olsa gizli de olsa

Selametle

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

TopaLKIrrkayaK

TopaLKIrrkayaK resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  15.Kas.2009 Pzr 21:02:28sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle

Hocam size bir mazuratım var; Dövme yaptırmak günahmıdır? Eğer değilse dövme yaptırmayı düşünüyorum...

Saygılarımla..

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

IDIO

IDIO resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  15.Kas.2009 Pzr 21:41:56sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
·TopaLKIrrkayaK· :

Hocam size bir mazuratım var; Dövme yaptırmak günahmıdır? Eğer değilse dövme yaptırmayı düşünüyorum...

Saygılarımla..

Cahiliye devrinden beri Araplar vücutlarının çeşitli yerlerine dövme yapa gelmişlerdir Bugün bu adet bilhassa Şark vilayetlerimizde yer yer sürdürülüyor Avrupa ve Amerikada bazı gençler bunu bir süs şeklinde yaparken yurdumuzda da birtakım hevai gençler onları taklit ediyorlar Cahiliye Arapları dövmeyi süslenmek için yaparlarken dövme ile bedenlerine çeşitli şekil ve suretler yaparak bununla mafsallarının güç kazandığına inanırlardı Bugün ise bu tamamen bir özentiden öteye geçmemektedir

Dövme bilinen şekliyle şöyle yapılıyor: Vücut iğne ve benzeri aletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana geliyor
Alusı Kitabülırb isimli eserinde dövmeyi batıl ve çirkin bir adet olarak vasıflandırıyor Zaten İslam da bunun için yasaklamış haram saymıştır Çünkü bunda Cenab-ı Hakkın yarattığı vücut üzerinde bir değişiklik yapılmış olmaktadır

Buharı ve Müslimde rivayet edilen hadislerde de Peygamber Efendimiz (a.s.m.) dövme yapmayı ve yaptırmayı YASAKLAMIŞ bunları yaptıranın İlahi rahmete liyakatini kaybettiklerim bildirmiştir

Bilmeden dövmeyi yaptıran insan nasıl hareket edecektir? Bundaki hüküm dövmeyi yaparken kullanılan maddeye göre değişir Şayet bu maddeler dinen necis sayılanların arasında bulunuyorsa, dövme de o hükme girer Şayet temizse o da temizdir Bunda yapılacak şey şayet ufak bir müdahale veya ameliyatla hallediliyorsa giderilmeye çalışılır Şayet giderilemiyor buna da imkan yoksa hali üzerine bırakılır Çünkü Cenab-ı Hak kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez onun üstesinden gelemeyeceği yapamayacağı şeyleri istemez

Abdeste ve gusle mani olup olmadığına gelince: BİR DEFA DÖVME DERİNİN ALTINDADIR YANİ DIŞ DERİNİN ALTINDA YER ALIYOR ABDEST VE GUSÜL  İSE DERİNİN ALTINA DEĞİL ÜSTÜNÜ YIKAMAK FARZDIR Dövme de derinin altında kaldığına göre onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması ABDESTTE ve gusle mani olmaz Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül doğru olur

Bilmeden böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allahtan BAĞIŞLANMA diler tevbe istiğfar eder

Mehmed Paksu Meseleler ve Çözümleri - 1 İnşallah aydınlatıcı olabilmişizdir

CC sohbet icin buraya
  Mesaj Ekle, arkadaş oyun sohbet icin cagir