ChatCity sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç ve kendi radyo yayınını yap

Forum sayfaları sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç erkek kız arkadaş bul

sohbet banner
tavla okey sohbet forumu
sohbet, okey, tavla, chat
29 Nisan 2024, Pazartesi 09:12   
kız arkadaş sohbet linki

 

ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum Kurallarını mutlaka okuyunuz...

  systrom> Forum Mesajları
    systrom'e ait Toplam 197 Forum Mesajı var
<<123456 78910111213141516...20>>


systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Bilim - Teknoloji - Sağlık - Yaşam >Beyin Kapasitesini en iyi kullanma Sanatı>
  4.Şub.2013 Pzt 18:56:09
Ağırlığı insan vücudunun % 2`si kadar olan beyin, yaklaşık 1.4 kg. Beynimizde yaklaşık 120 milyar hücre bulunuyor. “Nöron” dediğimiz bu hücreler, beyni meydana getiriyor. Vücuda giren oksijenin % 25`ini ve glikozun çoğunu beyin tüketir. Kanarya beyninde hücreler arası bağlantı bir-iki iken insan beyninde iki bin-on bin arasındadır.(1)
İki yarım küreden oluşan beyin, yegâne öğrenme aracıdır ve dünyanın en gelişmiş öğrenme aletidir.
Beynimizdeki 120 milyar nörondan her biri, 10 bin sinir hücresiyle bağlantı kuruyor.
Beyinde sinir hücreleri arasında 10 katrilyonluk sinir ağı örülüyor.
Sadece kulağa binlerce sinir teli giriyor.
Beyne giren ve çıkan sinir teli sayısı dört milyonu buluyor.
Beynin içindeki sinir hücreleri arasındaki bağlantı, dış bağlantılardan milyon defa daha fazla.
Her sinir hücresi saniyede 300 akımı iletiyor.
Beyin her saniyede sinir tellerinden gelen 750 milyon uyarıyla ilgileniyor.
Beyne giren uyarı 100 milyon ise çıkan 50 milyonu buluyor.(2)
Her dakika beynimizde milyonlarca kimyasal reaksiyon meydana geliyor.
Beyin bu kadar çok görevle nasıl başa çıkıyor? Yakın zamana kadar bunlar bilinmiyordu. Bugün de beyin birçok alanda gizemini koruyor. Protein, karbonhidrat ve su gibi ölü gıdalarla beslenen beyin hücrelerinin düşünmesi, hayal kurması, öğrenmesi, bilgiyi depolaması, bütünüyle mucizedir. Beyin, cömert Rabbimizin bize en büyük ihsanıdır. Beyinsiz insan vücudu, biyolojik bir varlıktan ibarettir. Beyin ve kalp sayesinde insan, Rabbine muhatap ve yeryüzünün halifesi olma liyakatini kazanıyor.
Beyin, sinir hücreleri arasındaki bağlantılarla, dış dünyanın farkına varıyor, sinaptik bağlantılar sayesinde öğreniyor ve sinir hücreleriyle düşünüyor...
Yeni beyin araştırmaları, bugüne kadar bilinenlerin aksine beynimizin çok daha fazla ve muazzam öğrenme kapasitesine sahip olduğunu ortaya koydu.
Dâhilerin bile beyin kapasitelerini % 10-15 oranında kullandığı tahmin ediliyor.
Ortalama insan, beyin kapasitesinin belki de % 1`ini kullanıyor. O muazzam öğrenme hazinesi kullanılmıyor.
California Üniversitesi öğretim görevlisi Prof. Robert Ornstein, beynin çeşitli bölümlerinin fonksiyonlarını araştırdı, beynin çalışma biçimini ve öğrenme kapasitesini aydınlattı. Elde edilen bulgular, insanı hayrete düşürecek nitelikte...
Beynimiz, fonksiyonları itibarıyla dört bölümden meydana geliyor: Sağ beyin, sol beyin, üst beyin, alt beyin...
Sağ ve sol beyin denince sağ ve sol üst beyni kastediyoruz. Şuur, entelektüel beyin, zekâ, mantık gibi veriler, üst beynin fonksiyonlarıdır.
Alt beyin bilinç altını kontrol eder. Vücudumuzun günlük fonksiyonları ona bağlıdır. Vücut ısısının kontrolü, kimyasal dengeler, tansiyon, sindirim sistemi, duyguların kontrolü alt beyne aittir. Biz uyurken de alt beyin çalışır.
Bazı deneyler göstermiştir ki üst beyin, alt beyni programlayabiliyor; zihin yeteneği, motivasyon ve iradeyi etkiliyor. Bu bakımdan insanın kendini olumlu kurgulaması, iyimser düşünmesi, bir şeyi gerçekleştireceğine inanması çok önemli.
Sanıldığı gibi beynin her bölümünün kendine mahsus görevleri yok. Her beyin bölümünün yaptığı görevler var, ancak beynin bütün bölümleri birbiriyle bağlantılı. Başarılı ve zeki insanlar, beyinlerinin bütün bölümlerini daha verimli, daha koordineli ve birlikte kullanan insanlar.
Sol beyin şu faaliyetleri yapar:
1. Konuşma ve okuma faaliyetlerini yürütür.
2. Mantıklı düşünmeyi sağlar.
3. Eleştirir.
4. Yazmak işlemlerini yürütür.
5. Matematik işlemleri yapar.
6. Ölçme ve değerlendirme işlemleri yapar.
7. Anlatılanları öğrenir, bilgiyi depolar, tecrübeleri biriktirir.
8. Analiz, sentez ve değerlendirme yapar.
9. Kuralcıdır. Kanun, tüzük, yönetmelik ve kuralları öğrenir. Bunlara uymayı sağlar. Bu sebeple yeniliklere kapalıdır, sınırlar koyar. Aşırı kullanılması hâlinde tutucudur.
10. Yeniliklerden korkar. Rahat düşkünüdür.
11. Gerçek ile hayal ve fanteziyi ayırır. Sağ beyni kontrol eder.
12. Değişimlere karşı koyar, karşı fikirlerle çarpışır.
Yapılan testler, sol beynin analiz, sayılar, konuşma ve matematik işlemler konusunda çok iyi çalıştığını ortaya koydu. Sol beyin mantıklı çalışıyor.(3)
Sol beyin, sağ beyinle birlikte kullanılırsa bizi korur, geliştirir, öğrenmeyi sağlar. Sol beyin insana hâkim olursa yeniliklere kapalı, karşı fikirlere düşman ve tutucu bir insan ortaya koyar. Mevcut durumu koruma iç güdüsüyle hareket ettiği için yenilik düşmanı olur. Rahat düşkünü olması da yeniliklere kapıları kapamasına sebep olmaktadır.
Sağ beyin şu faaliyetlerde bulunur:
1. Buluş ve icat yapar, sezgicidir.
2. Yenilikçidir, yenilikler tasarlar.
3. Hayal kurar. Hayal, projelere açılan kapıdır. Hayal edemeyen insan, proje geliştiremez.
4. Müzik ve ritmle ilgilenir.
5. Renklerle ilgili faaliyetleri yönetir.
5. Duygusal faaliyetlerde bulunur.
6. Soyut algılamalarda bulunur.
7. Resim yapar, fotoğraf çeker. Mimariyle uğraşır.
8. Dramatize çalışması yapar. Pandomim ve tiyatro yapar.
9. Rüya görür, onları düzenler.
10. Problem çözücü matematikle ilgilenir. Hayatın problemlerine çözüm üretir. Problemlerle karşılaşınca devreye girer ve çözüm üretir.
11. Çocuk gibi hürdür, sınır ve kural tanımaz.
12. Saf ve temizdir, bu sebeple aldatılabilir. Ön yargısızdır.(4)
Sağ beyin, inanç ve hayallerin etkisinde duygusal çalışıyor. Bilgileri bütün olarak öğreniyor. Bilgileri sırayla öğrenen sol beyne göre daha etkili öğrenme gücüne sahip. Hayal kurmak, mucitlerin, romancıların ve hikâyecilerin en güçlü olduğu yön.
Mucitler, keşif yapanlar, yeni buluşlar yapanlar da beyinlerinin sağ yarım küresini etkili ve verimli bir şekilde kullanıyor. İnsanın üretken olabilmesi, beyninin sağ bölümünü verimli kullanabilmesine bağlıdır.
Bilgiye ulaşmak, artık çok daha kolay. Önemli olan, yenilik, buluş ve icat yapmak. Bu da hayal kurmaktan, farklı düşünmekten geçiyor. Bunun için de beynin sağ yarım küresinin etkili ve verimli kullanılması gerekiyor. Hatta sağ beyni, kuralları bilen, tecrübe biriktiren, rahata düşkün sol beynin sınırlayıcılığına karşı korumak gerekir. Sürekli yeni şeyler öğrenerek ve yenilikler düşünerek onu geliştirmeli.
En zeki ve en becerikli insanlar, beyinlerinin iki yarım küresini de etkili ve verimli kullanabilen insanlardır. Beyninin bir yanını kullanmak üzere eğitilen insanlar, beynin öteki yarım küresini kullanamıyorlar.
Beynin kuvvetli yarım küresi, diğer yarım küreyle birlikte çalışmaya teşvik edildiği zaman, sonuçta genel yetenek ve etkide büyük artış oluyor. Beynin iki yanını kullandığınız zaman, verimlilik iki kat artmıyor, aksine kat kat artıyor.
BEYİN KAPASİTENİZİ NASIL
DAHA ETKİLİ KULLANABİLİRSİNİZ?
Beynimizi en etkili ve verimli kullanmanın yolu artık belli. Her iki yarım küreyi birlikte ve en verimli şekilde kullanmak gerekiyor.
Okulda öğretmenler bize matematik, Türkçe, sosyal bilgiler, fen bilgisi vb. dersleri öğretiyorlar. Sundukları bilgileri öğrenmemizi istiyorlar; soru cevap ve test teknikleriyle bilginin öğrenilip öğrenilmediğini ölçüyorlar.
Eğitim sistemi sol beyni bir oranda geliştiriyor. Biz sağ beyin yarım küremizi de eğitime dâhil etmeliyiz.
Sağ beyni geliştirebilmek için şu faaliyetler yapılmalı:
1. Gezi, gözlem ve araştırmalar yapılmalı.
2. Kitap okumalı, okunanlar zihinde canlandırılmalı.
3. Resim, grafik, şema yapılmalı.
4. Öğrenilenleri resimlemeli.
5. Haritayla ders çalışmalı.
6. Şiir, hikâye ve masal yazmalı, roman tasarlamalı.
7. Hayal kurmalı ve yeni şeyler düşünmeli, yenilikler tasarlamalı.
8. Öğrendiklerini uygulamalı. Deney yapmalı.
9. Müzik dinlemeli ve enstrüman çalmalı.
10. Hayatın karşına çıkardığı problemlere çözüm üretmeli.
11. Dramatizasyon çalışmaları yapmalı. Şiir okumalı, tiyatro çalışmalı. Pandomim öğrenmeli...
12. Vücut dilini kullanmayı öğrenmeli ve vücut dilini geliştirmeli.
Dipnotlar::1. Soyut Düşünme ve Beynin Sırları, Prof. Nevzat Tarhan, Okur Yazar dergisi, Mart 2004. 2. Lernen, Gehirnforschung und die Schule des Lebens, Prof. Manfred Spitzer, s. 53. 3. Aklını En İyi Şekilde Kullan, Tony Buzan, Arion, s. 26, 2001, İstanbul. 4. Neden Öğretemiyoruz?, Prof. Osman Çakmak, Zafer dergisi, Kasım 2003, s. 42; Beyin Yarım Kürelerinin Gizemi, Alp Boydak, Beyaz Yayınları, 2004 İstanbul.


systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Bilim - Teknoloji - Sağlık - Yaşam >Her beyin hayata kadın beyni olarak baslar>
  4.Şub.2013 Pzt 18:54:18

“Kadın ve erkek beyni arasında fark var mı?” sorusuna Doç. Dr. Cahide Topsakal şu yanıtı verdi: Anne karnında embriyo kadın olarak oluşur. Testosteron hormonu salgılanırsa, duygu ve düşüncelerde değişiklik görülür.
Beyin, omurilik ve sinir cerrahı Doç. Dr. Cahide Topsakal, kadın ve erkeğin beyin yapısını değerlendirdi:
Kadın ve erkek beyni arasında fark var mı?
Kadın bedeni, erkek bedeninden daha ufak olduğu için doğal olarak beynin ağırlığı ve büyüklüğü de biraz daha düşüktür. Anatomik olarak, yani beynin kıvrımları bakımından da minik değişiklikler vardır. Ancak bunlar önemli değildir. Önemli olan bu kıvrımlara ve kıvrımlar arasındaki yapılara yüklenen fonksiyonların birbiriyle bağlantısıdır.
GRAMAJLA ÖLÇÜLMEZ
Erkek ve kadın zekası beynin kaç gram olduğuyla ölçülebilir mi?
Beynin gramajıyla zeka arasında hiç bağlantı yoktur. Öyle olsaydı, filler en zeki hayvanlar olurdu. Ancak filler fazlasıyla sanatçı olabilir. Keza atlar da koca kafalı… Ancak altı yaşındaki çocuk gibiler… Kargalar, ufacık beyinlerine rağmen hepsinden zekiler…
Kadın ve erkek beyni farklı mı düşünür?
Evet, farklı düşünür. Kişiliği oluşturan davranış kalıpları beynin ön tarafı yani ‘frontal’ bölgede şekillenir. Çünkü açlık-tokluk, agresiflik-sakinlik gibi ilkel dürtüler, beynin tam orta hattında, içinde ‘hipotalamus’ gibi önemli bir yapıyı da barındırmak şartı ile beynin bu ön bölgesi ile bağlantı halindedir. Frontal bölgeye baskı yapan bir tümör kişiliğin bu yönlerini değiştirebilir. Çok agresif olan sakinleşebilir. Cinsellikte aktif olan pasifleşebilir ya da tam tersi olabilir. Yeme hastalığına yakalanabilir ya da açlığa rağmen yemekten tiksinebilir. Beyin cerrahisinin ‘fonksiyonel nöroşirürji’ dalı bazı seçilmiş hastalarda bu yolların bazı noktalarına uyarı veya yakma işi yaparak bazı kişilik bozukluklarında düzenleme sağlar.
Hormonlar kadar çevresel faktörler de önemli mi?
Tabii ki. Cinsiyet hormonlarının yanı sıra kişinin aile terbiyesi, eğitim düzeyi ve çevre faktörleriyle birlikte ona yüklenen farklı sosyal görevler de bu ilkel dürtüleri süzgeçten geçirip otokontrolü sağlar.
BEYNİN CİNSİYETİ VAR MI?
Her beyin hayata kadın beyni olarak başlar derler? Doğru mu?
Evet bir bakıma doğru… Cinsiyet de öyledir.. Anne karnında embriyo ortak bir şablon olarak oluşur. Bu da ‘testosteron’ yani erkeklik hormonu salgılanmadığı sürece ‘kadın’ olarak kalacak demektir. Anne karnında üçüncü ayda testosteron, cinsiyet ve diğer organların gelişimi tamamlanır. Beyne etkisi ise doğum sonrasında da devam eder. Anatomik olarak kıvrımlarda pek az fark olurken testosteron etkisi altında fonksiyon farklılıkları yani duygular ve düşüncelerde de değişiklik görülür.
Bir beyni gördüğünüzde erkek beyni mi yoksa kadın beyni mi hemen anlar mısınız?
İlk bakışta anlayamayız. Gramajına bakarak belki tahmin yapabiliriz. Ancak ufak yapılı bir erkek beyni pekala iri bir kadın beyni sanılabilir.
BUNAMAYI ÖNLEMEK SUDOKUYLA MÜMKÜN!
Kadın ve erkek beyninde, beynin hangi yarım küresi daha baskındır?
Sağ elini kullananlarda genellikle sol yarım küre, sol elini kullananlarda da bazen sağ yarım küre baskındır. Sol kürenin fonksiyonları; matematik çözme, dil öğrenme, yön tayin etme, sağ yarım küre fonksiyonları ise müzik-resim gibi sanatsal faaliyetler, organizasyon, felsefe, edebiyat ve sosyal olaylarda daha kolay karar verme yeteneğidir.
ŞEKER ZİHNİ AÇAR MI?
Kadın ve erkekler için beyin sağlığımızı korumaya yardımcı vitaminler ve egzersizler var mı?
Beyin düşünürken sadece glukoz, yani şeker kullanır. Ne yerseniz yiyin, beyin için şekere dönüşmüş olan kısmı kullanılır. O nedenle sınavlarda hep şeker yenilmesi önerilir. Ancak hafıza kayıpları olmasın diye B grubu vitamin çok önemlidir. Özellikle B12 vitamini eksikliğinde demans gelişir. Ağır eksikliğinde ise bu hafıza kaybının geri dönüşü yok gibidir. Bunamayı geciktirmek için bol bol sudoku çözmek ve gazete okumak gerekir.
BEYNİN EN AZ ÇALIŞTIĞI SÜRE UYKU SÜRESİDİR!
Erkek ve kadın, beyninin yüzde kaçını kullanır?
Tüm insanlar, beyinlerini o andaki faaliyetine göre yüzde 10 ile 90 arasında kullanır. Ancak uyuyan bir kişi, beynini her zamankinden az kullanır. Sudoku çözen ya da piyano çalan bir kişi, beynini yüzde 90 civarında kullanır. Beyni yüzde 100 oranında kullanmak meditasyon becerisi olan kişilerde mümkündür.
ERKEĞİN FUTBOL SEVGİSİ ÖĞRENİLMİŞ OLGU!
Kadın ve erkeğin tipik davranışlarının arkasında beyinsel farklılar mı vardır? Örneğin; erkeğin futbol merakı, kadının titizlik takıntısı vs…
Bunların çoğu aslında beynin farklılığından çok öğrenilmiş olgulardır.
DÜRTÜLERİ FARKLIDIR
Bir erkek ilk gördüğü kadınla seks yapmak için hevesliyken kadın önce aşk ister. Bu farklılığı beyin mi yönetir yoksa hormonlar mı?
Hormonlar etkisi altındaki beynin açlık-tokluk, cinsel dürtü ve saldırganlık gibi ilkel dürtüleri yöneten merkezi (hipotalamus ve frontal bölge yani kişilikten sorumlu ön beyin bölgesi) bu farklılığı yaratır. Unutmayalım ki, çevresel faktörler, öğrenilmiş olgular, eğitim seviyesi de davranış biçimi ve tercihlerimizi yönlendirir.
ERKEK MATEMATİKTE KADIN DİLDE ÜSTÜN
Kadın ve erkek beyinlerinin yetenekleri farklı mıdır?
Kadınlar, soğukkanlılıkta erkekten üstündür. Kadın anadilini 10 bin kelimeden fazla kelime kullanarak konuşur. Çoğu erkek üç bin kelimeyle kullandığı dili sınırlar.
Kadın, yabancı dil öğrenmede ve bu dili iyi bir aksanla konuşmada daha yeteneklidir. Sanatsal ve sosyal olaylarda daha yaratıcıdır.
Kadın, yön bulmada ve iki araba arasına park etmede erkek kadar başarılı değildir. Keza erkek, matematikte daha başarılır. Bunlar da sol yarım kürenin marifetleridir.
RENKLERİN BEYNE ETKİSİ
Beynin sevdiği renkler var mı?
Tabii ki. Renklerin beyin için anlamı şöyle:
MAVİ: Beyin, romantik ve dinlendirici olduğu için maviyi sever. Mavi yatak odalarında uykuya yardımcıdır.
YEŞİL: Yeşil, huzur arayanlar içindir. Ameliyathanede yeşil renk ışığı yansıtmayıp soğurduğu ve ayrıca sakinleştirdiği için tercih edilir.
KIRMIZI: Kişiyi dinamik yapar. Konsantrasyonu ve dinamizmi arttırır.
TURUNCU: Sıcak renktir. Dinamiktir, iştah açıcıdır. Mutfaklarda o nedenle turuncu kullanılır.
MOR: Gizemin rengidir. Hayata damga vurmayı seven, başarılı ve sanatkar insanların farkında olmadan seçtiği bir renktir. Morun da dinlendirici etkisi vardır.
ZEKA ARTIRILABİLİR Mİ?
Kadın veya erkek, zekası sonradan artırabilir mi?
Beyne yüklediğiniz her bilgi ya da yetenek zekayı artırır. Çünkü kaba işleri yürüten merkezler, herkeste hemen hemen aynıdır. Müzik aleti çalan, denge sporları yapan, yabancı dil konuşan, matematikle uğraşan ya da ezberini çok kullanan kişilerde bu kaba merkezler arasında farklı birçok kısa yol vardır. Ve bu kısa yollar ihtiyaç haline başka görevler istendiğinde de yardıma koşar ve kişiye zaman kazandırır. Giderek beceri artar. Uzun süre kitap okumayan biri, yıllar sonra eline aldığında okuduğunu anlamakta ve hafızasında tutmakta çok zorlanır. Ancak üstüne giderse ve üç ay boyunca azmederse okuduğunu kolayca hafızasında tutabilir.



systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Bilim - Teknoloji - Sağlık - Yaşam >Sağ ve Sol Beyin Çakışması>
  4.Şub.2013 Pzt 18:52:31

SARI MAVİ TURUNCUSİYAH YEŞİL KIRMIZIMOR YEŞİL MAVİ

YEŞİL MAVİ SİYAH

YEŞİL SARI MOR

 

Sağ beyniniz rengi söylemeye çalışırken, sol beyniniz otomatik olarak onları okumaya çalışıyor.

 
Beynin İki Yarısı
Bir bütün olan beynin yansını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir. İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar.Bir bütün olan beynin yansını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir. İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar.Bir örnek verecek olursak; futbol dünyasında sağ ayağını ya da sol ayağını çok iyi kullanan futbolcular var. Örneğin, her iki ayağını da son derece iyi kullanan Hagi´nin futbol dünyasındaki yeri çok farklı, değil mi?
Çocuklar, beynin iki yansını beraber kullandıkları halde, onlara hayâl gücü ve hafıza gibi sağ beyin fonksiyonlarıyla ilgili eğitimden çok, mantık ve ezbere dayanan eğitim verilmesi sonucunda bu yetenekleri büyük ölçüde yok olmaktadır.
SAĞ BEYNİN ÖNEMİ
Klâsik eğitim sisteminde daha çok sol lob ağırlıklı akademik bilgilere prim verilmekte, sağ lobun faaliyetleri ise maalesef ihmal edilmektedir.
Beynin, farklı fonksiyonlara sahip iki lobu olduğu keşfedilen günümüzde, eğitim sistemi hâlâ sadece beynin mantık, matematik, analiz, konuşma, yazma, listeleme gibi fonksiyonları olan sol lobunu kullanmaya devam etmektedir.
Oysa, gelişen bilimin ışığında, mantık ağırlıklı sol lobla beraber, hayâl gücü, renk, şekil, ritim, bütünü görme gibi fonksiyonları olan sezgisel, üretken sağ lob da kullanılsa, insanların üretkenlik potansiyellerinin kat kat artacağı aşikârdır.
Zaten, tarihte büyük sıçramalar yapan insanlar da, bilerek ya da bilmeyerek, beynin her iki lobunu da birlikte kullanan insanlardır.
Mantığın âdeta tek başına gittiği yerle, sezgi, hayâl ve renklerle el ele gittiği yer bir olur mu?
Sağ lobun da devreye sokulması, insana aynı zamanda duyusal keskinlik kazandırmakta, hedefini sürekli ve herşeyiyle canlı tutan o insana müthiş bir motivasyon kazandırmaktadır.
Bilgisayarların bile matematik ve mantık işlemlerini yapabildiği günümüzde, bunlardan daha önemli bir özellik çıkıyor karşımıza: Üretken düşünce, üretken zekâ.
Hayâl gücü, yeni fikirler oluşturma, orijinalite gibi değerler, insan zihninin üretkenliğini ortaya koyar. Bilgi dünyasına uçtuğumuz günümüzde asıl fark, işte bu noktadadır. Yâni, geleceğin başarılı insanları, üretken zekâya, hayâl gücüne, esnekliğe ve güçlü vizyona sahip insanlar olacaktır.
Eğitim sistemi ise, bu hedefe ulaştırmak bir yana, insanları yalnızca sol lobun fonksiyonları içine âdeta hapsetmektedir.
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin resimleri incelendiğinde, her birinde orijinalite ve üretkenliğin izleri açıkça görülmektedir. Aynı öğrenciler dördüncü sınıfa geldiklerinde ise, tek düzeliğin ve kendini birilerine beğendirme arzularının yoğunlaştığı, elma şekerine benzer, tek tip ağaçlar, tek tip evler, aynı tür insan resimlerinin ortaya çıktığı görülmektedir.
Okul öncesi çocuklar daha çok renkler ve görüntülerle düşünmek gibi, dış etkilere daha açık ve çok farklı fantezilere sahiptir. Fakat, okulda bu özellikler bastırılınca, sol beyin, sağ beynin de bazı fonksiyonlarını yüklenmek zorunda kalıyor ve aşırı derecede zorlanıyor. Bu arada, zayıf kalan sağ beyin hırçınlaşınca, çocuklarda birtakım ruhsal dengesizlikler de görülebiliyor.
Aynı zamanda, bu tek yönlü, yâni yanlış ve aşırı bilgi yüklenmesi sonucunda beyinler köreliyor, çocuklarda üretkenlik, merak ve öğrenme istekleri yok oluyor.
Bu çocuklar büyüdüklerinde, özellikle sağ beynin gerekli olduğu durumlarda dâima başarısız oluyorlar.
DENGELİ KULLANIMININ SONUÇLARI
Prof. Orstein, iki beyin işbirliği içinde çalıştığı zaman, genel yetenek ve etkide çok büyük artış olduğunu ortaya koydu. Çünkü, beynimiz, standard matematikten farklı bir şekilde çalışıyor; sağ ve sol beyin birlikte çalıştığı zaman, iki kat değil, beş-on kat daha etkili sonuçlar ortaya çıkıyordu.
Buraya kadar söylediklerimizin ışığında, artık şunları rahatlıkla söyleyebiliriz: Belirli konularda gerçek anlamda uzmanlaşmak, ancak bu iki beynin işbirliği ile mümkün olabilir.
Tarihteki bütün dehâlar, büyük buluş yapanlar, üstün kişiler, hep beyninin iki yarısını da mükemmel bir işbirliği içinde kullanan kimselerdir.
Örneğin Fatih Sultan Mehmet, İstanbul´u almak için gerekli bütün planları, hazırlıkları yaptı, uygulamaya geçti. Bunlar için daha çok, beyninin mantık ağırlıklı sol lobunu kullandı. Fakat, Bizanslılar´ın Halic´e zincir gerip Osmanlı gemilerinin önünü kesmeleri üzerine hemen sezgi ağırlıklı sağ lob evreye girdi ve tarihte ilk defa, gemiler karada yürütülerek, bir gecede Kasımpaşa´dan Halic´e indirildi. Sonuç malum.
Evet, dünyamızdaki karmaşa ve problemleri çözmek için, beynimizin iki yarısını birlikte kullanmamız gerekiyor.
Özellikle karmaşık sorunların çözümünde, geniş ve uzun vadeli olabilecek kararlarda sağlıklı sonuçlara ulaşabilmek için, beynin her iki yanının işbirliği içinde çalışması şarttır.
Öğrenilen bilgilerin, geçici bir ezber olarak kalmayıp kalıcı hafızada dosyalanması ve ömür boyu kullanılabilmesi, her iki beynin de öğrenme işine aktif olarak katılmasıyla mümkündür.
Beynimizdeki zincirleri kırıp, beynimizi tutsaklıktan kurtarıp, orada uyuyan dâhiyi uyandırmak için yapmamız gereken en önemli şeylerden biri, ciddi bir hafıza eğitimiyle fotoğrafik bir belleğe sahip olmaktır.
Temel hafıza tekniklerini öğrenip kullandığınızda,

Sadece hafızanız güçlenmekle kalmayacak, üretkenliğiniz de müthiş bir şekilde artacaktır.
Bilgiyi öğrenme hızınız artacak, zihinsel fonksiyonlarınız güçlenecektir.
Sağ ve sol beyinleriniz arasından müthiş ve dinamik bir potansiyel ortaya çıkacaktır.
Elbette ki, bütün bunlar, iş ve sosyal yaşantınızdaki problemlerin çözümüne büyük katkılar sağlayacaktır.
Beynin etkin kullanımında, aşağıda Abdullah´ın anlatacağı anekdot, sanırım ilginç bir örnek oluşturacaktır.


 



systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Bilim - Teknoloji - Sağlık - Yaşam >Beynin iki yarısını da kullanmak>
  4.Şub.2013 Pzt 18:50:13

Anatomik olarak beyin sağ ve sol bölümler olarak ikiye bölünmüş halde. Ve bu iki bölüm bazı işleri aralarında paylaşıyorlar. Beynin iki yarısını kullanabilmek insanları hayatlarında daha başarılı yapıyor.

 

Beynin sol kısmı, mantık ve akılcılığın egemen olduğu bölüm olarak gösteriliyor. Sağ tarafı ise sezgi ve yaratıcılık bölümü olarak tanımlanıyor. Dolayısıyla eğer mantığınızı kullanan bir insansanız, beyninizin sol tarafını daha çok işletiyorsunuz demektir. Ama daha duygusalsanız ve sanata eğilimliyseniz beynin sağ tarafını kullananlardansınız.

 

Son yıllardaki bunca gelişmelere rağmen beyin, hâlâ insan vücudunda en az bilgiye sahip olunan organ. Yapılan çalışmalar ve uzmanlara göre birçok kişi, beyin potansiyelinin çok az bir kısmını kullanmakta.

 

Bir bütün olan beynin yarısını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir.

 

İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar. Bir bütün olan beynin yansını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir. İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar. Bir örnek verecek olursak; futbol dünyasında sağ ayağını ya da sol ayağını çok iyi kullanan futbolcular var. Her iki ayağını da son derece iyi kullanan Hagi´nin futbol dünyasındaki yeri çok farklı, değil mi?

 

TV İZLEMEK BEYNİ TEMBELEŞTİRİR

 

Kitap okumak sağ ve sol lobu beraber geliştirir. Çünkü kitap okurken sol tarafla takip edilen ve kavranan kavramlar beynin sağ tarafıyla hayal edilir. Televizyon izlemek sağ lobu pasif bırakır. Radyo dinlemek ise hayal gücünün zenginleşmesini sağlar. Sık sık bulmaca çözmek beyin için yapılacak en iyi egzersizdir.

KLASİK OKUL EĞİTİMİ BEYNE ZARAR

 

Çocuklar, beynin iki yarısını beraber kullandıkları halde, onlara hayâl gücü ve hafıza gibi sağ beyin fonksiyonlarıyla ilgili eğitimden çok, mantık ve ezbere dayanan eğitim verilmesi sonucunda bu yetenekleri büyük ölçüde yok olmakta.


Klâsik eğitim sisteminde daha çok sol lob ağırlıklı akademik bilgilere prim verilmekte, sağ lobun faaliyetleri ise maalesef ihmal edilmekte.

 

Okul öncesi çocuklar daha çok renkler ve görüntülerle düşünmek gibi, dış etkilere daha açık ve çok farklı fantezilere sahiptir. Fakat, okulda bu özellikler bastırılınca, sol beyin, sağ beynin de bazı fonksiyonlarını yüklenmek zorunda kalıyor ve aşırı derecede zorlanıyor. Bu arada, zayıf kalan sağ beyin hırçınlaşınca, çocuklarda birtakım ruhsal dengesizlikler de görülebiliyor.
 

Beynin, farklı fonksiyonlara sahip iki lobu olduğu keşfedilen günümüzde, eğitim sistemi hâlâ sadece beynin mantık, matematik, analiz, konuşma, yazma, listeleme gibi fonksiyonları olan sol lobunu kullanmaya devam etmektedir.

 

İKİ YANI KULLANANLAR, DAHA BAŞARILI

 

Oysa, gelişen bilimin ışığında, mantık ağırlıklı sol lobla beraber, hayâl gücü, renk, şekil, ritim, bütünü görme gibi fonksiyonları olan sezgisel, üretken sağ lob da kullanılsa, insanların üretkenlik potansiyellerinin kat kat artacağı aşikâr.

 

Zaten, tarihte büyük sıçramalar yapan insanlar da, bilerek ya da bilmeyerek, beynin her iki lobunu da birlikte kullanan insanlar.

 

Özellikle karmaşık sorunların çözümünde, geniş ve uzun vadeli olabilecek kararlarda sağlıklı sonuçlara ulaşabilmek için, beynin her iki yanının işbirliği içinde çalışması şarttır.

 

Öğrenilen bilgilerin, geçici bir ezber olarak kalmayıp kalıcı hafızada dosyalanması ve ömür boyu kullanılabilmesi, her iki beynin de öğrenme işine aktif olarak katılmasıyla mümkün.

Beynimizdeki zincirleri kırıp, beynimizi tutsaklıktan kurtarıp, orada uyuyan dâhiyi uyandırmak için yapmamız gereken en önemli şeylerden biri, ciddi bir hafıza eğitimiyle fotoğrafik bir belleğe sahip olmak.

 



systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Dijital Yaşam >Bilgisayar Donanım - Yazılım >İssas.exe Virüsünden kurtulma Yöntemi>
  4.Şub.2013 Pzt 11:42:34

İlk öncelikle flash disklerde falan C:/Win/lsass.exe sorunu var ve bunu engellemek için Başlat Çalıştıra girelim C:/Win yazıp entera basalım.Karşımıza Klasör geliyor lsass.exe yazıyor ama klasör şeklinde ve uygulama olarak gözüküyor onun altındada names.txt var bunları silin(program açık yazarsa görev yöneticisinde lsass.exe var ordan SYSTEM değilde kullanıcı isminizin yazılı olanını kapatın ve tekrar silmeye çalışın)

ALINTIDIR



systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Dijital Yaşam >Bilgisayar Donanım - Yazılım >Apple Macbook Windows 7 Kurulumu>
  3.Şub.2013 Pzr 02:05:00
:) onuda paylaşicam senin için


systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Geyik Muhabbet >Öylesine muhabbet >CLUB TERAS KATI yeniden açılsın mı???>
  1.Şub.2013 Cum 12:54:41

BEN GÜZEL Bİ FİKİR VEREBİLİRİM MESELA PLAJ OLARAK AÇ İKİ TAVLA AT OHHH MİSSS GİBİ



systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Geyik Muhabbet >Öylesine muhabbet >İTİRAF EDİYORUM...>
  1.Şub.2013 Cum 10:47:43
·systrom· :

Aşık olduğun çocuğuda köydeki tavuk gibi mahfetmişsintir sen :)



systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Geyik Muhabbet >Öylesine muhabbet >İTİRAF EDİYORUM...>
  1.Şub.2013 Cum 10:47:25

Aşık olduğun çocuğuda köydeki tavuk gibi mahfetmişsintir sen :)



systrom

systrom resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Haber >Güncel haberler >Parmağa gerek yok, yüzünüze de. Sadece biraz ses, hepsi bu.>
  28.Oca.2013 Pzt 12:52:47
tabi çinde yaşıyorsak :)
<<123456 78910111213141516...20>>