fiogf49gjkf0d DİJİTAL CÜZDANLAR
Dijital Cüzdanlar, bankaları, karthamillerinin işlemlere itiraz etmesinden, dolayısı ile de charge-back maliyetlerine katlanmaktan korur. Ayrıca, dijital cüzdan kullanılarak yapılacak her alışveriş işleminde banka ismi görünecektir.Bu da bankanın marka bilinirliğinin artmasına katkıda bulunacaktır. Böylelikle, bu alana giren diğer üçüncü parti şirketlere karşı güçlü bir pazarlama aracı da elde edilmiş olmaktadır.
Dijital Cüzdanların tipik karakteristiği olan tek tuşla sipariş formu doldurma özelliği de yarıda bırakılan işlem sayısının azalmasına katkı yapacaktır.
Merkezi bir server’ den çalıştırıldıklarında Dijital Cüzdanlar, sadece PC ile değil mobil telefonlar ve dijital televizyonlar aracılığıyla da elektronik ticaret yapılabilmesine olanak tanırlar.
DİJİTAL CÜZDANLARIN AVANTAJLARI
Karthamili kimliğinin doğrulanması için uzaktan, on-line çalışabilecek bir çözüm sağlar. Bankaların kart müşterilerinin sadakatini artırabilmeleri için markalarını güçlendirmede kullanabilecekleri bir araçtır. E-Ticaret sırasında ödemelerin bir dizi farklı araç üzerinden yapılabilmesine olanak tanır. Karmaşık sipariş formlarının doldurulmasından bıkılması nedeniyle yarıda bırakılan işlemlerin azalmasını sağlar. Mevcut kartlara farklı bir özellik katması nedeniyle yeni müşteriler kazanılmasında katkıda bulunur.
DİJİTAL CÜZDANLARIN DEZAVANTAJLARI
Dijital Cüzdanların geliştirme, personalize etme ve dağıtım giderleri çok yüksek kabul edilmektedir.
MASTERCARD’ IN ÖNERİSİ
Özellikle Sanal Kart çıkarmayı isteyen ve çıkarmakta olan bankalar, Dijital Cüzdanlarla Sanal Kartları birlikte kullanmayı düşünebilirler. Müşteri güvenliğinin artması işlem sayılarının da artmasını sağlayacaktır.
|