ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum
Kurallarını mutlaka okuyunuz...
| | |
|
HjFrOsT38
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 13.Şub.2008 Çar 02:42:29 Türk Mühendisleri |
| fiogf49gjkf0d ASELSAN DAKİ SIR ÇÖZÜLDÜ ( 3 intiharın sırrı) Date: Fri, 13 Apr 2007 08:41:10 +0300 * Bundan bir kaç yıl öncesine kadar F-16 üretim merkezi TAI de uçakların dost-düşman tanımlamasını yapan elektronik sistemi, bir tane dahi Türk mühendisin bile giremediği bir bölümde üretiliyordu. * *Bu sistem Türk F-16 sının bir uçak ile karşılaştığında karşıdakinin dost mu düşman mı olduğunu pilota iletiyordu. Yalnız burada bir sorun vardı.Bir Türk F-16 sı stratejik kadim dostlarımızdan (!) ABD, İngiliz veya Yunan uçaklarından biri ile karşılaştığında onları DOST görüyordu. Bu da bir savaş halinde Bu kadim dostlarımızın (!) bizi sinek avlar gibi avlayabilmesi anlamını taşıyordu. ASELSAN mühendisleri 6 ay gibi kısa bir sürede ABD tarafından bize güdülen bu uçak tanıma sisteminin hakimiyetini lehimize çevirmeyi başardı. ABD nin yıllarca çalışarak kurduğu tezgah, dahi Türk mühendisleri tarafından kısa bir zamanda bertaraf edilmişti. **Peki dahi mühendislerimiz şimdi ne ile uğraşıyorlardı?**Kadim dostumuz (!) ABD, sadece uçak tanıma sistemini elinde tutma kozunu elinde bulundurmuyordu. Bundan daha vahim ve önemli bir kozu var:* *ABD, herhangi bir savaş veya askeri operasyon sırasında ABD tarafından satılmış veya modernize edilmiş elektronik sisteme sahip uçak,helikopter, tank, zırhlı birlikler, izleme sistemleri gibi hayati araçları **UYDUSUNDAN VERDİĞİ BİR EMİR İLE SAF DIŞI BIRAKABİLİYOR.* *Yani, kendi yaptığı bu elektronik sistemler istendiği anda uzaktan kumanda misali uydulardan kontrol edilebiliyor. Bu Türk Ordusunun savaş başlamadan yenilgisi anlamına geliyor. **İşte 3 dahi mühendisin katlinin nedeni :**ASELSAN mühendisleri, uçak tanıma sistemlerinin MİLLİLEŞTİRİLMESİ konusundaki başarısından sonra, benzer bir başarıyı bu ABD güdümlü elektronik sistemlerinin kontrol dışı bırakılması, uydu müdahalesini bertaraf edecek yeni elektronik sistemlerin geliştirilerek silahlı gücümüzün MİLLİLEŞTİRİLMESİ için çalışıyorlardı. Bunlardan 3 gencimiz kadim dostumuz (!) tarafından ŞEHİT edildi. **Dostumuz bu sistemi EŞREF BİTLİS PAŞA NIN ŞEHİT EDİLMESİNDE DE içinde bulunduğu helikopterde kullanmıştı. > **Uyumayadevam etmek isteyenler, UYUMAYA DEVAM EDİN!** * [Teknolojimize sahip çıkalım....] *Tarih: 7 Ağustos 2006**Yer: Pursaklar-Ayancık Yolu(Ankara) * Aselsan da çok önemli projolere imza atan 31 yaşındaki makine mühendisi Hüseyin Başbilen bir aracın içinde ölü bulunuyor. ODTÜ mezunu mühendisin sol el bileğinde ve boynunda kesik izleri var. Otopsi sonucu "intihar etmiştir"deniliyor. *Tarih: 16 Ocak 2007* *Yer: Gölbaşı(Ankara)* Aselsan da çalışan ODTÜ mezunu elektrik mühendisi 30 yaşındaki Ali Ünsem Ünal aracının içinde tabancayla intihar ediyor.3yıldır Aselsan da çalışan mühendis ölüyor. *Tarih: 26 Ocak 2007* *Yer: Batıkent(Ankara) * 26 yaşındaki ODTÜ mezunu elektrik mühendisi Evrim Yançeken evinde intihar ediyor. 2 yıldır ASELSAN da görev yapan 26 yaşındaki Evrim Yançeken, 7. kattaki evinin pencerisinden atlıyor. Genç mühendis ölüyor. Yüksek lisans yapan genç mühendisin, uzun süredir tez için çalıştığı ve bu nedenle psikolojisinin bozulduğu iddia edildi. Bir de intihar notu bırakmış: "Artık *dayanamıyorum. Psikolojim çok bozuldu. Yüksek lisans tezimle ilgili büyük sıkıntılar yaşıyorum. İntiharımdan kimse sorumlu değil. Ailemin üzülmesini istemiyorum. * ***7 Ağustos taki ilk intiharda şüpheler vardı. Mühendis Hüseyin Başbilen in vücudundaki kesikler için "kendi yaptı" dendi. ***Gölbaşı ndaki 2. intihar da mühendis Ali Ünsem Ünal,aracının içinde başından vurulmuş bulundu. "İntihar etti" dendi. ***Batıkent teki 3. intiharda ise Evrim Yançeken intihar notunu yazıp 7. kattan kendini attı. Dikkat ederseniz 3 ölüm de farklı biçimde gerçekleşiyor. 3 farklı intihar metodunu uyguluyor mühendisler. İntiharlar son 6 aya sıkışmış. İlginç. Aselsan, TSK nın dışa bağımlılığını azaltmak için kurulmuş bir şirket. En önemli özelliği aviyonik bakımından bunu büyük ölçüde başarmış olması. Bu aviyonik meselesi çok önemli. 650 milyon dolara F-16 larımızı ABD modernize edecek ya, işte o uçaklarda bizimkilerin yapamadığı tek şey aviyonik sistemler. Dışa bağımlılık o yüzden. Türkiye nin en parlak üniversitesinden mezun olmuş 3 parlak mühendis. Türkiye nin en parlak kuruluşlarından birinde iş buluyorlar. Türkiye standartlarına göre hayli iyi maaş alıyorlar. Ve "yüksek lisans tezi sıkıntısı" onları intihara sürüklüyor. Yüksek lisans neden yapılır? Daha iyi maaş, daha iyi mevkii için. Adam zaten 26 yaşında bunu başarmış. Diğerleri de... Aselsan ın internet sayfasına giriyorum,intiharla rla ilgili tek açıklama yok. Türkiye nin en gözde kurumunun 3 mühendisi intihar ediyor, herkes "sus-pus". Ölenler Aselsan ın çalışanı değil yalnızca, Bu ülkenin yetiştirdiği beyinler, Olay sadece "ruhsal sıkıntı" ise, ilk intiharın ardından çalışanlarına yönelik tedbir almayan Aselsan yönetimi yine kusurlu sayılır. Türkiye nin en gözde mühendisleri bu ölümleri görünce Aselsan da çalışmak ister mi? Kurum, adeta içine kapanarak kendi bacağına kurşun sıkmış olmuyor mu? Yanıtı gizlidir ama yine soralım: Bu mühendisler hangi proje üzeride çalışıyorlardı? Geleceklerini garanti altına almış 3 kişinin ard arda intihar etmesini "yüksek lisans" notu açıklamaya yetmiyor. | |
Assos76
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 13.Şub.2008 Çar 02:54:02 |
| fiogf49gjkf0d
HjFrOsT38 :
ASELSAN DAKİ SIR ÇÖZÜLDÜ ( 3 intiharın sırrı) Date: Fri, 13 Apr 2007 08:41:10 +0300 * Bundan bir kaç yıl öncesine kadar F-16 üretim merkezi TAI de uçakların dost-düşman tanımlamasını yapan elektronik sistemi, bir tane dahi Türk mühendisin bile giremediği bir bölümde üretiliyordu. * *Bu sistem Türk F-16 sının bir uçak ile karşılaştığında karşıdakinin dost mu düşman mı olduğunu pilota iletiyordu. Yalnız burada bir sorun vardı.Bir Türk F-16 sı stratejik kadim dostlarımızdan (!) ABD, İngiliz veya Yunan uçaklarından biri ile karşılaştığında onları DOST görüyordu. Bu da bir savaş halinde Bu kadim dostlarımızın (!) bizi sinek avlar gibi avlayabilmesi anlamını taşıyordu. ASELSAN mühendisleri 6 ay gibi kısa bir sürede ABD tarafından bize güdülen bu uçak tanıma sisteminin hakimiyetini lehimize çevirmeyi başardı. ABD nin yıllarca çalışarak kurduğu tezgah, dahi Türk mühendisleri tarafından kısa bir zamanda bertaraf edilmişti. **Peki dahi mühendislerimiz şimdi ne ile uğraşıyorlardı?**Kadim dostumuz (!) ABD, sadece uçak tanıma sistemini elinde tutma kozunu elinde bulundurmuyordu. Bundan daha vahim ve önemli bir kozu var:* *ABD, herhangi bir savaş veya askeri operasyon sırasında ABD tarafından satılmış veya modernize edilmiş elektronik sisteme sahip uçak,helikopter, tank, zırhlı birlikler, izleme sistemleri gibi hayati araçları **UYDUSUNDAN VERDİĞİ BİR EMİR İLE SAF DIŞI BIRAKABİLİYOR.* *Yani, kendi yaptığı bu elektronik sistemler istendiği anda uzaktan kumanda misali uydulardan kontrol edilebiliyor. Bu Türk Ordusunun savaş başlamadan yenilgisi anlamına geliyor. **İşte 3 dahi mühendisin katlinin nedeni :**ASELSAN mühendisleri, uçak tanıma sistemlerinin MİLLİLEŞTİRİLMESİ konusundaki başarısından sonra, benzer bir başarıyı bu ABD güdümlü elektronik sistemlerinin kontrol dışı bırakılması, uydu müdahalesini bertaraf edecek yeni elektronik sistemlerin geliştirilerek silahlı gücümüzün MİLLİLEŞTİRİLMESİ için çalışıyorlardı. Bunlardan 3 gencimiz kadim dostumuz (!) tarafından ŞEHİT edildi. **Dostumuz bu sistemi EŞREF BİTLİS PAŞA NIN ŞEHİT EDİLMESİNDE DE içinde bulunduğu helikopterde kullanmıştı. > **Uyumayadevam etmek isteyenler, UYUMAYA DEVAM EDİN!** * [Teknolojimize sahip çıkalım....] *Tarih: 7 Ağustos 2006**Yer: Pursaklar-Ayancık Yolu(Ankara) * Aselsan da çok önemli projolere imza atan 31 yaşındaki makine mühendisi Hüseyin Başbilen bir aracın içinde ölü bulunuyor. ODTÜ mezunu mühendisin sol el bileğinde ve boynunda kesik izleri var. Otopsi sonucu "intihar etmiştir"deniliyor. *Tarih: 16 Ocak 2007* *Yer: Gölbaşı(Ankara)* Aselsan da çalışan ODTÜ mezunu elektrik mühendisi 30 yaşındaki Ali Ünsem Ünal aracının içinde tabancayla intihar ediyor.3yıldır Aselsan da çalışan mühendis ölüyor. *Tarih: 26 Ocak 2007* *Yer: Batıkent(Ankara) * 26 yaşındaki ODTÜ mezunu elektrik mühendisi Evrim Yançeken evinde intihar ediyor. 2 yıldır ASELSAN da görev yapan 26 yaşındaki Evrim Yançeken, 7. kattaki evinin pencerisinden atlıyor. Genç mühendis ölüyor. Yüksek lisans yapan genç mühendisin, uzun süredir tez için çalıştığı ve bu nedenle psikolojisinin bozulduğu iddia edildi. Bir de intihar notu bırakmış: "Artık *dayanamıyorum. Psikolojim çok bozuldu. Yüksek lisans tezimle ilgili büyük sıkıntılar yaşıyorum. İntiharımdan kimse sorumlu değil. Ailemin üzülmesini istemiyorum. * ***7 Ağustos taki ilk intiharda şüpheler vardı. Mühendis Hüseyin Başbilen in vücudundaki kesikler için "kendi yaptı" dendi. ***Gölbaşı ndaki 2. intihar da mühendis Ali Ünsem Ünal,aracının içinde başından vurulmuş bulundu. "İntihar etti" dendi. ***Batıkent teki 3. intiharda ise Evrim Yançeken intihar notunu yazıp 7. kattan kendini attı. Dikkat ederseniz 3 ölüm de farklı biçimde gerçekleşiyor. 3 farklı intihar metodunu uyguluyor mühendisler. İntiharlar son 6 aya sıkışmış. İlginç. Aselsan, TSK nın dışa bağımlılığını azaltmak için kurulmuş bir şirket. En önemli özelliği aviyonik bakımından bunu büyük ölçüde başarmış olması. Bu aviyonik meselesi çok önemli. 650 milyon dolara F-16 larımızı ABD modernize edecek ya, işte o uçaklarda bizimkilerin yapamadığı tek şey aviyonik sistemler. Dışa bağımlılık o yüzden. Türkiye nin en parlak üniversitesinden mezun olmuş 3 parlak mühendis. Türkiye nin en parlak kuruluşlarından birinde iş buluyorlar. Türkiye standartlarına göre hayli iyi maaş alıyorlar. Ve "yüksek lisans tezi sıkıntısı" onları intihara sürüklüyor. Yüksek lisans neden yapılır? Daha iyi maaş, daha iyi mevkii için. Adam zaten 26 yaşında bunu başarmış. Diğerleri de... Aselsan ın internet sayfasına giriyorum,intiharla rla ilgili tek açıklama yok. Türkiye nin en gözde kurumunun 3 mühendisi intihar ediyor, herkes "sus-pus". Ölenler Aselsan ın çalışanı değil yalnızca, Bu ülkenin yetiştirdiği beyinler, Olay sadece "ruhsal sıkıntı" ise, ilk intiharın ardından çalışanlarına yönelik tedbir almayan Aselsan yönetimi yine kusurlu sayılır. Türkiye nin en gözde mühendisleri bu ölümleri görünce Aselsan da çalışmak ister mi? Kurum, adeta içine kapanarak kendi bacağına kurşun sıkmış olmuyor mu? Yanıtı gizlidir ama yine soralım: Bu mühendisler hangi proje üzeride çalışıyorlardı? Geleceklerini garanti altına almış 3 kişinin ard arda intihar etmesini "yüksek lisans" notu açıklamaya yetmiyor. |
|
|
| |
COUSIN
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 13.Şub.2008 Çar 03:18:45 |
| fiogf49gjkf0d Peki bu 3 mühendisimiz aynı proje üstündemi çalışıymuş?bununla ilgili bi araştırma bilgi varmı acaba ?Türkiye gerçekten genç beyinleriniyitirmiş belkide yitirmeye devam edicek böyle bi kurumun yazudada dendiği gibi ilk ölüm den sonra çalışanlarına daha çok önem göstermemesi gerçekten de ilginç ASELSAN teknolojisi ve mühendisleri büyüj işlere el attılar kimselerin beğenmediği ASELSAN cep telefonlar yerin 3 kat altında bile çekiyodu bu çok önemli birşeydi ama kimse sevmezdi kaba die Oysaki bu cihaza sahip biri cihaz sayesinde hayatı kurtuldu bu sadece örnek ASELSAN ın teknolojisi ve mühendislerinin yapmış olduğu bi cihaz bu konu nereye çekersen oraya gider bize sadece kuyup biraz bilgi sahibi olmak kalır yapacağımız bişi yok çünkü ama elinden yapabilcek bişeyleri olan kişiler şahıslar acaba bu konu üstünde duruyolarmı ?
Paylaşım için teşekkürler | |
DaLiAnA
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 13.Şub.2008 Çar 03:21:26 |
| fiogf49gjkf0d Tolgam Çok Önemli ßir Konuya Değinmişsinsin.. Zaten ßu İntihar Haberlerini İlk Duyduğumdada İnandırıcı ßulmamıştım.. Özelliklede Yaptıkları İşten ßunalıp İntihar £tmeleri ßana Hiç İnandırıcı Gelmiyor.. Yaptığı İşte su Kadar ßaşarılıyken Ve Hem Kendisine Hem Ülkesine Faydası Olacak ßir Çalışmanın İçindeyken İntihar £tmeleri Çok Saçma.. ßilgiler Ve Paylaşım İçin Teşekkürler.. | |
| | |
| |