ChatCity sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç ve kendi radyo yayınını yap

Forum sayfaları sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç erkek kız arkadaş bul


sohbet, okey, tavla, chat
29 Nisan 2024, Pazartesi 14:33   

 

ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum Kurallarını mutlaka okuyunuz...

En İyiler  Son Eklenenler       
sohbet forum basliklari  CC-Forum> Spor > Genel Spor Muhabbeti
forum sohbet oyun basliklari
   Motor Tamirhanesinde Başlayan Bir Hikaye / Bir Dünya Şampiyonu Kenan SOFUOĞLU
 Mesaj Ekle, sohbet ve oyun icin cagir
sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

cctugaycc

cctugaycc resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  22.Nis.2010 Per 15:24:51      Motor Tamirhanesinde Başlayan Bir Hikaye / Bir Dünya Şampiyonu Kenan SOFUOĞLUsohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
Zevk için yarışan bir motosikletçiyken, dünya şampiyonu unvanını kazanan ilk Türk motorsporcusu Kenan Sofuoğlu, piste her çıktığında başka bir başarıya imza atıyor.



Genç yaşamının hemen hemen yarısını adamış olduğu bir başarıyla tanıyoruz biz onu. Yani, şampiyonluk kürsüsüne çıktığı günün fotoğrafıyla. Ancak Kenan Sofuoğlu ismini zikretmek için, o tek ana adanmış 24 yıldan bahsetmek gerek. Genç sporcunun tarihine bakınca; hırs ve yetenek, sonsuz aile desteği, üç kardeşin dayanışması, pazarlama taktikleri ve nihayetinde sponsor markalar gibi gittikçe uzayan bir liste karşımıza çıkıyor.

Hikâyesi, babasının Adapazarı`ndaki motor tamirhanesinde başlıyor aslında. Ailenin diğer fertleri gibi motor sesine âşık, hız tutkunu olan Kenan Sofuoğlu, motorlarla haşir neşir bir çocukluk geçiriyor. Motosiklet şampiyonalarına katılan ağabeyleri gibi o da bu spora çok erken yaşlarda merak sarıyor. Özel izinle yarışlara katılmaya başladığı 16 yaşından beri de parlak kariyerinin basamaklarını çıkmaya devam ediyor. 2001 yılında Türkiye Supersport ikincisi olduktan sonra hedeflerini yüksek tutmayı tercih ederek, 2002 yılında Almanya`ya yerleşiyor. Avrupa pistlerine ilk kez adım attığı bu tarihte, Yamaha Cup şampiyonluğuyla kısa sürede dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Bugüne dek motosiklet yarışlarında Türkiye ve yurtdışında birçok şampiyonluk elde eden Sofuoğlu, yurtdışında 50, Türkiye`de ise 650’den fazla kupa kazandı. Ve bugün, Avrupa`nın önemli takımlarının peşinde koştuğu, Dünya Supersport Şampiyonası`nda birbiri ardına yarış kazanan bir sürücü olarak yeni şampiyonluk hedeflerini planlıyor.


Kenan Sofuoğlu`nun dönüm noktalarından bahsedebilir misiniz biraz; iki tekerin üzerine çıktığınız ilk gün ya da babanızın yarışmanız için vekaleti imzaladığı an bunlardan biri miydi?

Benim için dönüm noktası aslında Almanya`da katıldığım ilk Yamaha Cup`ta sonuncu olmam ve daha sonraki ilk yarışta hırsım ve azmimle piste çıkıp birinciliği almamdı. Bu deneyim, bugünkü dünya şampiyonu ünvanına basamak olan en anlamlı dönüm noktasıydı.

16 yaşında, Türkiye Motosiklet Federasyonu`nun özel izniyle girdiğim ilk yarışı da diğer bir dönüm noktası olarak atlayamayacağım.

F1`in İstanbul`a gelişi, sizin başarılarınız, Dakar`da düzenli olarak bir Türk ekibinin yarışması gibi pek çok etken, motorsporlarına olan izleyici ilgisini artırdı. Motorsporlarının daha da ilerlemesi açısından ülkemizdeki durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Motorsporlarına bakış son üç yılda Türkiye için gerçekten çok değişti. Tabi ki İstanbul Park`ın yapılmasının bunda büyük payı var. Eskiden sadece televizyonlarda izleyebildiğimiz dünya çapındaki organizasyonlar artık ülkemizde düzenleniyor. Dolayısıyla da, daha büyük bir kitlenin ilgisini çekmeye başladı. Ancak yine de yolun çok başındayız. Örneğin, üç gün süren MotoGP yarışlarını toplam 35 bin kişi izlerken, aynı yarışa İspanya`da 120 bin kişi geliyor. Bu da aslında tanıtım tarafındaki eksikliğimizi gösteriyor. Öyle ki, dünya şampiyonu olmam Avrupa`da büyük yankı uyandırdı. Bu boyutta bir başarıya imza atmış olmamı sık sık dile getiriyorlar.

Vazgeçme noktasına geldiğiniz anlar oldu mu hiç?

Almanya`daki ilk yarışımda, Yamaha Cup`ta sonuncu olduğum zaman “Baba biz bu işi bırakalım ve memlekete dönelim” dedim. Babam ise, asla pes etmememi ve sonuna kadar girmem gerektiğini söyleyerek, yarışlara devam etmem konusunda beni ikna etti. Bugünkü başarımı elde etmemde büyük payı var.


Sponsorlar, motorsporları açısından büyük önem taşıyor. Yurtdışı ve Türkiye`deki sponsorluk anlayışını karşılaştırdığımızda nasıl bir tablo çıkıyor ortaya?

Size bu konu ile ilgili şöyle bir örnek vermek istiyorum. 2006 dünya Supersport şampiyonu takım arkadaşım Charpentier, ülkesi Fransa`dan birçok kişisel sponsorluk almış durumda. Belki bunda, bizim global olarak rekabet eden markalarımızın olmamasının etkeni büyük olabilir. Ben son üç yıldır dünyada bir yerlere geleceğimin işaretini vermiştim. Ne zaman ki dünya şampiyonu oldum, o zaman destek olmak isteyenlerin sayısı arttı. Bildiğiniz gibi bazı reklamlarda oynadım. Global markalarla yaptığım kişisel sponsorluk anlaşmaları, yavaş yavaş dünya standartlarına ve benim istediğim boyutlara geliyor.

Kros motosikletlerle de yarıştınız. Arazi sürüşünün, pistteki sürüş tekniğinizin gelişmesinde nasıl bir etkisi oldu?

Her kategorinin ayrı bir tekniği vardır. Kros biraz daha fazla arazi koşulu ve engellerle yapılan bir yarıştır. Sorunuzun cevabı ise; tabi ki evettir. Her türlü motosiklet kullanımı sokaktaki insan için bile bir tecrübedir.

Motosiklete binmek dışında, kondüsyonunuzu artırıcı bir antrenman programınız var mı?

Evet, kondüsyonumu artırmak için düzenli olarak alet çalışıyorum. Kilo almamam ve fit olmam gerekiyor. Sadece kafanız ile değil fizik gücünüzle de yarışıyorsunuz. Dolayısı ile kafa sağlığınız gibi vücudunuzun da dinç olması gerekiyor. Eğer bulunduğum yerde spor yapacak bir ortam yoksa yürür ya da koşarım. Yani spor yapmadan duramam.


Mekanik bilginizin iyi olduğunu duyuyoruz, bu bilgiler yarışların daha çok hangi aşamasında işe yarıyor?

Isınma ve antrenman turlarında hissettiğim sıkıntıları hemen mekanikerlerle tartışarak ideal hale getirilmesini sağlarım. Mekanik bilgimin bana yarış öncesi çok faydası oluyor. Böylelikle de hazır bir motorla yarışmama yardımcı oluyor.

Şampiyonluğa devam etmenin ötesinde gelecek için, Türkiye`de motorsporları kültürüne hizmet edecek bir proje hayaliniz var mı?

Evet. MotoGP akademi gibi bir okul düşünüyorum. Bizim de İtalya ya da İspanya`daki gibi yarışan sporcularımız neden olmasın? Olması için gelecekte bir yarış okulu akademisi açmak istiyorum. Bununla ilgili planlarım ve projelerim var. Ancak motosikleti kullanan ve motorsporlarını seven bir toplum olabilmemiz için güvenli sürüş eğitimleri vermeyi de düşünüyorum.



CC sohbet icin buraya
  Mesaj Ekle, arkadaş oyun sohbet icin cagir