ChatCity sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç ve kendi radyo yayınını yap

Forum sayfaları sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç erkek kız arkadaş bul

sohbet banner
tavla okey sohbet forumu
sohbet, okey, tavla, chat
12 Mayıs 2024, Pazar 20:56   
kız arkadaş sohbet linki

 

ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum Kurallarını mutlaka okuyunuz...

  00me00> Forum Mesajları
    00me00'e ait Toplam 1195 Forum Mesajı var
<<12345678 9101112131415161718...100...120>>


00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler >Kitapkurtları >...::::TÜRK Öykü Sandığı::::...>
  1.Eyl.2007 Cmt 23:03:34
fiogf49gjkf0d
Tüm kitap severlerin dikkatine sunuyorum. Direkt link

 

 

not:üyelik yok ücretsiz link



00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >...::: Japon Samurai Kılıçları :::...>
  16.Ağu.2007 Per 02:51:02
fiogf49gjkf0d

Sevgili @autumn1

Bunlar işini görür mü şimdilik Yanlız bir anlaşma yapalım kılıç senin olsun kılıcı tutanda benim



00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >...::: Japon Samurai Kılıçları :::...>
  16.Ağu.2007 Per 00:52:12
fiogf49gjkf0d

Öncelikle Japon kılıçları hakkında bazı bilgiler...




Shot with DigitalCam Pro





Aykuçi: El korunağı (tsuba) olmayan küçük bıçak (tanto). Genellikle elbisenin içerisine gizli olarak kadınlar tarafından taşınırdı.

Aşi :Jiden hamona uzanan yumuşak çelikten küçük kanallar. Genel anlamda “ayaklar”. Hamondaki bu düzensizliklerin, keskin kenarın parçalarının kırılmasını engellemek için olduğu söylenir.

Ayasugi: Bir çeşit jihadda. Kılıcın boş kısmı yapılırken masame desenli çelik bloğunun törpülenmesi sırasında oluşan düzenli dalgalı çizgiler.

Bo hi: Geniş yiv ya da hi

Boşi: Uçtaki sert kenar deseni.

Çoji: Yonca ya da mantar şekilli hamon.

Çokuto: Düz kılıç

Gunome: Yarım daire dalga şeklindeki hamon.

Ha :Keskin kenar

Habuçi: Hamonun kenarını sınırlayan çizgi, sertten yumuşak çeliğe geçiş kısmı

Hada: Dövme izleri

Hamaçi: Bilenmiş kenarın başlangıcındaki çentik izleri.

Hamon: Yumuşak perlit çeliğe geçiş bölgesini de kapsayan martensit çelik deseni.

Hi: Bıçağın üst kısmındaki yiv.

Hitasura çoji: Alacalı bıçakta çoji şekilli hamon.

Horimono :Bıçak üzerindeki oyma ya da işlemeler.

Inazuma :Habuki bölgesinin dikey zik-zak deseni. Tam çevirisi "yıldırım çizgileri"

Itame :Katlanmış çelik bloğunun dövülmesiyle oluşan tahtaya benzer damarlı doku. Tahta üzerindeki düzensiz yuvarlak şekillere benzer.

Ji :Hamonun üstündeki yüzey.

Jihadda :Bıçak veya jinin deseni.

Jijetsu :Bıçağın yüzey rengi ve deseni

Katana :Samurayların kullandığı kıvrık kılıç.

Ken :Eski Japonya da imal edilen düz kılıç. Hiyan döneminde yerini taçi almıştır.

Kinsuji :Habuçinin sert kısmındaki yatay çizgiler. Tam çevirisi "altın çizgiler"

Kissaki :Kılıcın ucu.

Ko nayi :Habuçideki, ni ve nayoi büyüklüğü arasındaki sert çelik parçaları, martensit kristaller.

Ko notari :Hamondaki sığ ve düzensiz dalgalanmalar.

Masame :Katlanmış çelik bloğunun dövülmemiş kısmında oluşan tahtaya benzer damarlı doku. Tahta üzerindeki şekillere benzeyen yakın aralıklı düzenli çizgiler.

Meyi :Kılıç ustasının imzası.

Mekugi :ana Teng üzerindeki pim deliği.

Motohaba :Maçideki genişlik.

Muni :Arka yüzey.

Muni-maçi :Tengin arka işaret kısmının üzerindeki çentik.

Nagasa :Bıçak uzunluğu.

Nakago :Tengin sonu.

Nayi :Habuçi üzerinde bulunan, gözle görülebilecek kadar büyük martensit kristal parçacıklar.

Nihonto :Ken, naginata, yari, taçi, katana, vakizaşi ve tantonun içinde bulunduğu Japon kılıçları

Nayoi :Habuçi üzerinde bulunan, gözle görülmesi mümkün olmayan martensit ya da perlit parçacıklar. Puslu, bulanık alanlar olarak ortaya çıkar.

Notare :Hamon üzerindeki düzensiz dalgalanmalar.

Omote :Ön.

Sakihaba :Yokoti genişliği.

Şinogi :Kılıcın kenarını belirleyen sırt çizgisi.

Şinogiji :Sırt çizgisinin üstündeki bıçak yüzeyi.

Sori :Bıçağın eğrilik miktarı.

Suguha : Düz hamon.

Suriyage :Taçiyi, katana boyutuna indirgemek için kısaltılmış teng.

Tanto :Japon bıçak veya kaması.

Taçi :Eski samurayların at üstünde kullandığı uzun kılıç.

Togi :Katananın cilalı yüzeyi.

Toran : Dalga şekilli hamon.

Ura :Arka.

Utsuri :Yüzeydeki beyazımsı etki, hamonun dışındaki ji. Tam çevirisi "yansıma".

Vakizaşi :Samurayların kullandığı kısa kılıç.

Yakiba :Keskin kenar.

Yasurami :Nakago üzerindeki törpü izleri.

Yokoti :Ucu gövdeden ayıran sınır.


Kılıç kuşanma ile ilgili terimler:

Fuçi :Subanın yanındaki kabza halkası.

Habaki :Kılıcın kın içerisine temas etmesini engellemek için kullanılan metal halka.

Ito :Kabzayı tenge tutturmak için sarılan örgü. Bir arada durmaları için menukinin üzerine sarılır.

Kaşira :Kabzanın sonundaki dipçik boşluğu.

Koşirayi :Saya, suba, suka, menuki, habaki, kaşira, sagiyo ve diğer aksamın bütünüyle montajı.

Kurikata :Sagiyoyu kına bağlamak için atılan düğüm.

Medugi :Kabzayı (suka) subaya sabitlemek için kullanılan pim.

Menuki :Medugi üzerine yerleştirilen süs.

Sagiyo :Kılıç kuşanırken kını kemere bağlamak için kullanılan ip.

Sami :Kabzayı kaplamak için kullanılan deri.

Saya :Kın.

Şirasaya :Kılıcı muhafaza etmek/depolamak için kullanılan basit, tahta "dinlenme" kını.

Suba :El korunağı.

Suka :Kabza ya da tutamaç.


İmalat terimleri :

Age gitaye :Şita gitaye şeklini oluşturmak için birkaç kere katlanmış çeşitli çelik parçaları

Denkayi tetsu :Eloktrolitik fırında imal edilmiş hurda metalden eritilmiş demir. %99,99 saf demirdir. Demirci, oroşigane işlemini kullanarak yeterli miktarda karbon ekler.

Hagane Hon sanmayi gitaye metodu kullanılarak imal edilen keskin kenar için kullanılan daha sert (yüksek karbon içerikli) çelik.

Hizu-kuri Sunobe kullanılarak bıçağın şekillendirilmesi. Bıçak ısıtılır ve bir seferde küçük bir kısmı dövülerek şekillendirilir. Bıçak şiyage için hazır hale gelir.

Hon sanmayi gitae :Kılıç yapım metodlarından daha az bilinenidir; her bir taraf için 3 farklı daha sert kavagane çelik kullanılır; göbek kısmı için yumuşak şingane parçaları, ve keskin uç kısmı için ise daha sert bir çelik olan özel hagane parçaları kullanılır.

Kera :Tatarada oluşturulan ham çelik. Çeliğin neredeyse yarısı tamahaganedir ve kılıç yapımı için kullanılmaya hazırdır. Geri kalan çelik, demirci tarafından ocakta karbon oranı ayarlandıktan sonra kullanılabilir.

Kaji-oşi : Demirci tarafından kılıca son şeklinin bıçak, eğe ile verilmesi ve pürüssüz cilalamanın yapılması.

Kangan tetsu :Oksijensiz ortamda eritilerek imal edilen süngerimsi demir. Demirci döküm ocağındaki karbon oranını oroşigane işlemini kullanarak ayarlar.

Kavagane :Kılıcın gövde kısmına başlangıç malzemesi olarak kullanılan sert (karbon oranı yüksek) çelik. Karbon oranı %1,0 - %1,5 arasındadır.

Kitaye :Metal çubuğun dövülerek ya da katlanarak bıçak yapılmak için hazır hale getirilmesi.

Kobuse gitaye :En bilindik bıçak yapma şeklidir, şingane özlü yumuşak bir merkez ve kavagane bir kılıf.

Nakago-şitate: Bıçağın sapa yakın kısmının törpülenerek tamamlanması

Omura Suçiyoki: esnasında kılıca kaplanacak olan sulu kile katılması için omuna taşının öğütülerek toz haline getirilmesi.

Oroşigane : Dövme işlemi esnasında çeliğin karbon oranını ayarlama işlemidir. Karbon seviyesi, çeliğin odun kömürünün üst kısmında ısıtılmasıyla ve kılıç aşağıya doğru ulaştıkça yeni odun kömürü atılmasıyla artırılır. Kılıcın karbon oranının düşürülmesi ise; demir ocağının etrafına hava menfezi yerleştirilerek ısıtılması ve böylece karbonun oksijenle birleşip karbonmonoksit haline gelmesiyle yapılır.

Satestu :Çeliğin yapımı için kullanılan demir oksit kumu.

Sen: Kılıca şekil vermek için kullanılan bıçak. Çok sert bir kılıç çeliğinden yapılmıştır ve her darbede metalin ince kısımlarını rende gibi ayırır.

Şiyage :Bir bıçak ve eğe ile kılıca şekil verme. Suçiyokide bıçağın yüzeyi kil uygulanmasına hazırlanır. Bu hizukuriden sonra yapılır.

Şingane :Yumuşak çelik. Daha yumuşak (karbon seviyesi %0,5’in altında) çelik, kılıcın orta kısmını yapmada kullanılır.

Şitagitaye : Dövme işlemi. Dövme işlemi esnasındaki ilk altı kat.

Soriyaoşi :Yaki ireyi takiben kılıçtaki kıvrımın ayarlanması.

Sunobe :Kılıç yapılmak üzere dövülmeye hazır boş çelik bar.

Tamahagane :Kılıcın gövdesini yapmak için kullanılan işlenmemiş çelik.

Tatara :Kalcı. Odun kömürünü, tamagahane oluşturmak için demir oksit kumuyla yakar.

Tanren :Bir çok parça çeliğin bir blok haline getirilecek şekilde kaynak yapılması işlemidir. Düz hale getirilecek şekilde çekiçle dövülür ve 12-15 kez çaprazlama katlanır. Bu bitmiş kılıcın jihaddasını oluşturur.

Suçi-oki :Sulu kil, odun kömürü tozu ve öğütülmüş omura taşı ile kılıcın sertleştirme işlemi öncesinde kaplanması. Kilin kalınlığı, yaki ire esnasında kılıç suya soğutmak için daldırıldığında işlemin hızını belirlemeye etki eder. Kılıcın çabuk soğuyan kısmı sert çelik, yavaş soğuyan kısmı ise daha yumuşak bir yapıya dönüşür. Bu bitmiş bir kılıcın modelini belirler.

Sukuri-komi :Şiganenin yumuşak özü, tanren esnasında kılıçta oluşturulan oluğa yerleştirilir. Bu daha sonra sunobenin oluşturulması için kullanılır. Şigane ya da yumuşak çelik daha önceden dövülmüştür. Bıçaktaki bu öz ya da daha yumuşak kısım (çelikteki karbon oranı daha düşüktür), kılıca esneklik verir ve kırılmasını önler.

Sumivakaşi :Çelik blokların dövülme işlemi için montajlanması. Küçük kavagane parçaları bir yığın haline getirilir, kağıda sarılır ve sulu kile daldırılır. Daha sonra ısıtılır ve tek bir parça haline gelinceye kadar kaynar halde dövülür ve saf olmayan kısımlar atılır.

Yaki-ire :Kılıcın ısıtılıp suya sokulmasıyla sertleştirilmesi. Kılıcın keskin ucu, ince bir kil tabakayla kaplıdır. Çelik 700 ºC’den 900 ºC’ye kadar ısıtıldığında, çelik kristalleri östenit adı verilen yapıya dönüşür. Hızlıca soğutulduğunda, kilin ince olduğu yüzeyde martensite dönüşür. Çeliğin geri kalan kısmı yavaşça soğur ve orijinal ferrit ya da perlit yapısına geri dönüşür. Ayrıca kılıç kıvrımını, uç ve daha kalın olan arka kısmın farklı oranlarda genişlemesi ile kazanır.

Yaki-modoşi :Kılıcın, yaki ire sonrasında iç gerilimin alınması amacıyla tavlanması. Kılıç 150 ºC’ye kadar ısıtılır ve suda soğutulur.


Demirciler hakkındaki terimler:

Ningen Kokuho: "Yaşayan Ulusal Hazine" ya da "Önemli Kültürel Değerlerin Sahibi" olarak tayin edilmiş.

Masamune :Ödülü Yıllık kılıç yapma yarışmasında, mukansa tarafından seçilen en iyi sunuma verilen devasa ödül.

Mukansa: Genel kılıç yapma yarışmasının üzerine terfi ettirilen ve artık sadece diğer mukansalarla kıyaslanan kılıç imalatçısı.


Kılıcın menşeini tanımlarken kullanılan terimler :

Ato Meyi : Demircinin kendisi tarafından eklenmemiş olan, sonradan eklenen imzası. Bunların doğru olduğu kabul edilir ve demircinin bilerek bıraktığı imzası ile uyuşmaz. Kılıcın özü, bu uygulamayı desteklemektedir.

Bizen: Beş bölgesel Japon kılıç yapma geleneğinden biri.

Dayi Meyi :Usta demirci ve ona yardımcı olan öğrencisi tarafından yapılmış kılıç.

Dayi Saku: Usta demircinin talimatıyla, öğrencisi tarafından yapılan ve usta demircinin imzasını taşıyan kılıç. Bu genelde ustanın yaptığı kılıç ile aynı değerde tutulur.

Gendayito :1876 ve daha sonralarda yapılan modern ve çağdaş kılıçlar.

Go Kaden :Beş kılıç yapma geleneği. Kantayinin ilk aşamasında kılıç bu beş gelenekten birisine göre sınıflandırılır.

Gimeyi :Sahte imza (meyi), aldatmak amacıyla eklenmiştir.

Gunto :II.Dünya Savaşı sırasında Japon ordusu için yapılmış olan kılıçlar. Genellikle geleneksel yöntemlerle yapılmamışlardır.

Kanteyi :Kılıcın menşeini tanımlama şeklidir. Bu, yapıldığı zamanı, yeri ve demircisini kapsar.

Koto :1573’lü yıllardan önce yapılan kılıç.

Mumeyi: Demircinin imzası olmayan kılıç.

Mino: Beş bölgesel Japon kılıç yapma geleneğinden biri.

Oşigata: Kılıcın çizilerek ya da mum vb. sürerek özelliklerini gösteren kopyalarının çıkartılması. Bu bütün kılıç için ya da sadece sapa doğru olan kısım (nakago) için olabilir, kılıcın imzasını (meyi) gösterir.

Şinsakuto :Yeni yapılmış kılıç.

Şin şinto :1772’den 1925 yıllına kadar yapılmış olan yeni kılıçlar.

Şinto :Yaklaşık olarak 1573 ve 1760 yılları arasında yapılmış yeni kılıçlar.

Şo şin: Gerçek ve özgün kılıç (ya da farklı bir öğe).

Soşu: Beş Japon kılıç yapma geleneğinden biri.

Yamaşiro: Beş Japon kılıç yapma geleneğinden biri.

usta ellerde şekillenen üstün japon çeliği,

tamı tamına 6 uçaksavar mermisini parçalayarak durdurduktan sonra ancak yedincisinde kırılan bir samuray kılıcını izleyeceksiniz...

inanın saniyenin binde biri bir hızla özel bir çekimle sunulan bu videoyu izlerken büyük keyif alacak ve çeliğe ellerinde hayat vererek mükemmel bir silaha dönüştüren japon kılıç ustalarına hayranlık duyacaksınız...

buyrun bu müthiş görsel şöleni bu linkten izleyebilirsiniz:

https://www.youtube.com/watch?v=HO8Ot10hIiA


https://www.youtube.com/watch?v=OBFlYwluqMk&mode=related&search=



00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Felsefe, Din, İçsel meseleler >...:::İşte Geçmişten Günümüze KABE nin Resimleri:::...>
  16.Ağu.2007 Per 00:17:33
fiogf49gjkf0d
KABENİN ÖRTÜSÜZ RESİMLERİ




Bu Resimde Kabenin iç yapısının çizimi











Kabeyi Muaazama ile ilgili başka bilgiler


1974 yılında Kabe-i Şerif yağmur sebebiyle Hecer-ül Esved taşına kadar sular altında kaldı.En güçlü sel 1941 yılında yaşandı.Bu baskında Hacer-ül Esved taşından bir parçanın koptuğu söylenir.


Safa ve Merve arasında say yapanlar görünüyor. Bu koridor boyunca 7 kez yürümek gerekiyor ve toplam katedilen mesafe yaklaşık 3.5 km. Normal koşullarda en az 1 saat sürüyor. Su içinde ise oldukça zor.


1941 deki sel baskını o kadar güçlüydü ki arabalar bile su üzerinde yüzdü. Yağmurun hemen ardından çekilmiş bu fotoğraf, insanların şaşkın bakışlarını yansıtıyor...


KABE DE SEL-1970 lerin sonlarına kadar, Kabe de sık sık sel baskınları yaşandı.
Kabe nin bulunduğu alan çevresine göre çukur olduğu için yağmur yağdığında etrafındaki dağlardan gelen sel suları bu alanı dolduruyordu.

Ve bu resimlerde de Kabenin Örtüsü işleniyor





00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >£bru Sanatından Örnekler..>
  16.Ağu.2007 Per 00:02:14
fiogf49gjkf0d

Sevgili @autumn1 sanatı gördüm gerçekten çok güzel de Ebruyu göremedim o nerde ? Diye yazacagım ve hemen bazı arkadaşlar iğrenç bir espiriydi diye cevap yazacaklar en iyisi bişi demiyeyim bende Lastik sanatından bir kaç eser sunayım bari 

Bu arada unutulmak üzere olan bu sanatı bizlerle paylaştıgın için teşekkürler









00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Geyik Muhabbet >Komik Videolar, Klipler, Resimler, Karikatürler >Dikkattt Kaçıyorrrrrrrrrrrrr>
  9.Ağu.2007 Per 14:33:15
fiogf49gjkf0d

sevgili @Nehir malesef kaçamadı

Saygılar...



00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler >Kitapkurtları >...:::: Şeytan Yemini ::::...>
  9.Ağu.2007 Per 13:53:49
fiogf49gjkf0d


Yazan:Jean-Christophe Grange



Birbirinin benzeri cinayetler işlenmektedir. Bu cinayetlerin ortak noktaları, katillerinin öldükten sonra hayata döndürülmüş ve uzun süre komada kalmış insanlar olmasıdır. Öldürülen kişiler de, onların komaya girmesine sebep olan kişilerdir. Bir tür intikam cinayetleridir bunlar. Ancak bu kişiler gerçekten katil midir? Yoksa sadece verilen emirleri uygulayan birer piyon mudurlar? Avrupa nın birbirinden uzak kentlerinde işlenen bu cinayetler nasıl bu denli benzerlik içermektedir? Yoksa katil tek bir kişi midir? Kendini şeytanın yerine koyan, kendini şeytan sanan biri. Belki de şeytan gerçekten yeryüzüne inmiştir.
Grangé, farklı bir bakış açısıyla kaleme aldığı "Kötülüğün Kaynağı" üst başlıklı üçlemesinin ikinci kitabı şeytan Yemininde soluk soluğa okunan şeytani bir kara kitap yazdı.
Polisiye gerilim gibi başlasa da insanın tüylerini ürperten metafizik unsurlar romanda öylesine güzel harmanlanmış ki tüm insanlığın ortak sorgulamaları olan iyilik, kötülük, şeytan, inanç, satanizm, din, arkadaşlık ve ölüm konularındaki zayıflıklarımız öylesine ince yerlerinden yakalanmış ki soluksuz bir okuma vaat ediyor.
Ölüm yolundan geri dönmeyi başaranlar deneyimlerinde hep aynı verileri anlatırlar. Uzun karanlık bir yol ve ucunda görünen parlak bir ışık.Ya o yolun sonunda parlak bir ışık yoksa?..
Öldükten sonra geri dönenler hep iyilikleri mi beraberlerinde getirirler?..
Ölüme Yakın Deneyim "diğer taraf"tan dünyaya neler taşır?..
Arafa yapılan yolculuktan herkes eskisi gibi mi döner?..
Araf yolcularını dünyaya kim, hangi şartla yolcu eder?..
Grangé nefes kesen sayfaların arasına metafizik ürpertilerin yanı sıra entomolojiyi, tıbbi, farmakolojiyi, böcekbilimi, kısaca bilimi yerleştirmekle, gerilim kadar gerçeklik ve mantık dengesinde de mükemmeli yakalamış.

Doğan Kitap
Fiatı:25.00-ytl
Ağustos:2007


00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Felsefe, Din, İçsel meseleler >...:::: Hz. MEVLANA nın Türbesi ::::...>
  7.Ağu.2007 Sal 15:20:38
fiogf49gjkf0d
Mevlâna 30 Eylül 1207 yılında bugün Afganistan sınırları içerisinde yer alan Horasan Ülkesi nin Belh şehrinde doğmuştur.
Mevlâna nın babası Belh Şehrinin ileri gelenlerinden olup, sağlığında "Bilginlerin Sultânı" ünvanını almış olan Hüseyin Hatibî oğlu Bahâeddin Veled tir. Annesi ise Belh Emiri Rükneddin in kızı Mümine Hatun dur.




















00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Dijital Yaşam >Bilgisayar Donanım - Yazılım >...:::: Tam 1 milyon tane program ::::...>
  2.Ağu.2007 Per 22:49:28
fiogf49gjkf0d
Evet Arkadaşlar yaklaşık 1 milyon tane free ve trial program elinizin altında sağda solda aramanıza gerek yok....
istediğiniz programı alfabetik sıradan bulun ve sadece tıklayın hepsi bu...

NOT:Yasal üretici sitelerin linkleri kullanıldığından ücretli(trial) programlar crack,serial vs. içermez direk setupını gönderir free programlarda zaten sorun olmaz..

TÜM PROGRAMLAR TIKLA  <<<<<<<<<TIKLAYINIZ


00me00

00me00 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Geyik Muhabbet >Komik Videolar, Klipler, Resimler, Karikatürler >...::: Süpermarket ve ? :::...>
  2.Ağu.2007 Per 22:18:36
fiogf49gjkf0d

Süpermarketlerde artan rekabet yeni arayışlara neden oluyor ve bunlara yeni bir örnek alış-veriş sepetlerinde görüldü

 

<<12345678 9101112131415161718...100...120>>