Selamlar;
Biraz gereksiz bilgi verim sizlere...
-Balinalar su içersinde ilerlerken ağızlarından içeri giren denizsuyu içersinde bulunan Planktonları toplarlar. Bu miktarda günde 2-3 ton cıvarındadır... Bundan dolayı balinalar özellikle hareketsiz kalırlarsa açlıktan ölürler...
- Yapıştırıcı dediğimiz kimyasal madde oksijenle temasa geçtiğinde reaksiyona geçer (kanda bulunan trombositler gibi). Dolayısıylada tüp içersinde hava olmadığından tüpün çeperine yapışamaz...
- Herkez için havanın soğuk olarak hissettiği an farklıdır. Mesela ben, 11 derece de soğuk olduğunu düşünürüm. Eğer bugün hava 0 derece ise( fark 11 derece) ve yarın 2 kat daha soğuk olacaksa, yarın havanın sıcaklığı -11 derece olacaktır. Sizin için bu farklı bir sıcaklık olacaktır...
- Bulaşıkları yıkarken çıkan köpükler (baloncuklar) yağ tanelerinin bir şekilde yapışması gerek. Hidrofil (Suyu seven) özelliği olan yağ taneciklerinin bu karekteristik özelliğinin değişimi için (Hidrofob olması için) limon suyu kullanılır. Bununla birliktede PH oranınıda düzenler. Gerçekte limon suyu tam olmasada buna yakın bir maddedir...
- Eğer yıldızı bir kum tanesi olarak kabul edersek evrendeki tüm yıldızların toplam sayısı (kum miktarı) bir olimpik havuzu dolduracak miktardadır... Bu bir gerçektir... Ama o yazı acaba kaç gündür orada? Kim biliyor bunu?
- Teflonunun mantığı şudur. Yüzey nekadar pürüzsüz olursa okadar malzemenın yapışma ihtimalı azalacaktır. (Ayna gibi ) Borla yapılan yüzeylerin sürtünme katsayısı 0,02 e kadar düşürülmüştür...
- Yolcu uçakları yaklaşık 1200-1300 km/Saat hızla iler. Bu hızda giderken paraşütle atlayabileçek kişi sayısı acaba ne kadardır... Bununla birlikte farz edelimki uçak düşeceğini bir şekilde anlaşıldı. Paraşütleri giyinecek vakit varmıdır. Farz edelimki var, ucakta 100 yolcunun olduğunu düşünürsek acaba atlama sırası size gelene kadar uçak düşermi?....Can yeleği bulundurulması bu yüzden daha mantıklı değil mi? :)))
- Bir uçağı yaparken bir kaç kriteri göz önünde bulundurulması gerek. Birincisi hafıf olmasıdır. Bu hem maliyeti etkiler hemde seferler sırasında yakıt miktarını etkileyen en önemli faktördür. Bununla birlikte uçağın gövdesi sağlam (ağır) bir malzemeden yapılmış var sayılsın, bagaj tonjı ve yolcuların ağırlıklarını da toplarsak 30 motor ancak ucurur bu uçan tenekeyi...:))))
Düşünelim ki her şey istediğimiz gibi oldu. Uçak her darbeye dayanacak bir yapıya ulaştı. Düşünsenize uçağın içindesiniz ve uçak düşüyor. Hızla yeryüzüne doğru ilerlerken siz o uçağın içersınde bir koltuğa bağlı bir şekilde oturuyorsunuz. Bir anda yerle temeas eden uçak sanki duvara saplanan kurşun gibi hızı 1500km/saat den 0 km/h a düşecek. Ve sizde Fiziğin temel kanunlarında birini yerine getireceksiniz. EYLEMSİZLİK..:))) Bir tek sağlam kemiğiniz kalırsa kendinizi şanslı hissedin.:))))
İyi Sohbetler...®
|