fiogf49gjkf0d kürtajin günah olup olmadigini tartismaya gerek yok, apacik ortada olan birsey. Her Mümin kürtajin günah oldugunu bilir, farkindadir. Bir cocugun anne karninda kesin olarak 90% özürlü dogacagi, ve annenin saglik acisindan zarar görecegide kesin olarak cesitli doktorlar tarafindan belirlenmis ise, Yüce Rabbimizin (s.a.v) taktiridir deyip, ellerini acip dualarini eksik etmemekten baska bir caresi yoktur. Allah (s.a.v) gerekli sabri ve sifayi kul gercekten isterse verir. Cocuk dogduktan sonra ömrünü özürlü olarak gecirecek olsada, annenin sagligi ciddi anlamda zarar görecek olsada böyle birseyin kanaatine varip, kürtaji gerceklestirmek hic bir kulun haddi degildir.
Ömrümüzü saglikli, ya da özürlü olarak gecirmemizin kararini sadece Allah (s.a.v) verir. Bizlerin elinden gelen, hasta isek, özürlü isek sagligimiza kavusmak icin hastanelere gitmek, cesitli doktorlara bas vurmaktir. Biz elimizden geleni yapmis isek, ondan gayrisi bize düsmez.. Hic bir canlinin ölümü bizlerin elinden olamaz, sebep ne olursa olsun..
Allahu Teala bir bayana hayatinda en cok sahip olmak istedigi duyguyu (annelik duygusu) tattirmak icin, boyle guzel bir hediye verir. Elbetteki hickimse bir annenin karnindaki bebegin saglikli olacagi garantisini veremez. Nedendir bilmem ama zamane insanlar ozurlu kelimesini duyduklarinda akillarina gelen ilk cozum kurtaj oluyor. Benim burada anneye belirtmek istedigim lutfen Kurtaj konusuna girmeden once soyle bir iki dakika durup su cumleyi kendi kendine sormasi; Hepimiz su gecici dunyada Allahu Teala tarafindan imtihana tabi tutulmamismiyiz, hepimiz zor bir sinavin icinde degilmiyiz? Yani anne soyle dusunsun Allahu Teala bana ozurlu bir cocuk layik gordu ve busekilde sabrimi olcuyor, kimbilir belkide bu zor sinavi yuzumun akiyla gecersem bu vesileyle cennet kapilari bana sonuna kadar acilir! Ozurlu bir cocugun bakimi annenin o zorluklara katlanmasi tum bunlarin Allah tarafindan nasil mukafatlandirildigini burada anlatsam bitiremem. Hem eger her anne ozurlu cocugunu aldirsa dunyada hic ozurlu cocuk kalirmi? Bu kesinlikle cozum degil ve hicbir din arkadasimda boyle birseye yeltenmesin. Arkadaslar herseyden once Imanimizi kuvvetlendirelim boylece Allahin izniyle her zorlugun uzerinden geliriz. .
BİLİMSEL TARAFINDAN DA AÇIKLAYALIM;
Kürtaj ana rahmindeki "ceninéin herhangi bir di$ etkisiyle düsmesidir.
Ananin veya süt emen diger cocugun ölümüne sebep olan bir özür varsa, organlari tesekkül etmeden cocugu aldirmak caizdir. Emzikli bir kadinda, gebelik belirip sütü kesilir ve emen cocugun da hayati tehlikeye düser ve o cocugun da babasi olmazsa, o kadin gebelik 120 gün olmadan önce, ilac kullanarak jarnindakini düsürebilir. Ancak 4 ay gectikten sonra bunu yapamaz. (Ibn-i Abidin, 2/522)
Islamda gecim korkusundan dolayi cocuklarin öldürülmesi kesin olarak yasaklanmis, rizik vermenin Allah a ait oldugu bildirilmistir. "Fakirlik korkusuyla cocuklarinizi öldürmeyin. Onlari da sizi de biz besliyoruz. Onlari öldürmek büyük günahtir." Isra Suresi:31.
Ozürsüz olarak, can verildikten sonra cocugu düsürmek cinayettir.
Tüm Islam fikihcilari, döllenmenin üzerinden 120 gün gectikten sonra ve de zaruret yokken cocuk aldirmanin haram oldugunda ittifak etmislerdir. 120 günden , yani canlandiktan sonra cocugunu aldiran ya da ilacla, vurma ile vs. düsüren kadin hem bir cana kiyip cani oldugundan ötürü günahkardir. Obür dünyada bunun cezasini cekecektir.
"Kadin hasta olup, adil tip tarafindan hamileligi sebebiyle hastalaigin artacagina, ya da olmayan bir hastalik ortaya cikacagini söylenmesi durumunda kürtaja izin vardir (Hanefilere göre).
Hamilelikte annenin hayati riske giriyorsa ve tibben de kanitlanmissa ozaman kürtaja izin vardir. Dinimizde herzaman annenin sagligi önde tutulmustur.
Bu konu hakkinda Dini Meselelerimiz, Sorular ve Cevaplar-Mehmet Talu kitabinda bulabilirsin. Birinci cildinde hersey ayetelrle ve hadislerle izah edilmistir.
Hepiniz Allaha emanet olun...
|