ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum
Kurallarını mutlaka okuyunuz...
|
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:40:03 |
| fiogf49gjkf0d Âmâ Alfabesi.....
körlerin özel kitapları vardır ...nokta şeklinde baskılar..işte elleri ile dokunarak bu noktalara harfleri seçerler ve bu şekilde okurlar...
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:42:08 |
| fiogf49gjkf0d Trafikte Hayat Kurtaran Teknikler!!!
Hayat kurtaran teknikler
Otomobil kullanirken meydana gelebilecek ciddi olaylara karsi uyulmasi gereken basit teknikler hayat kurtariyor. Otomobil kullanmanin inceliklerini anlatan uzmanlar, yuksek hizla seyreden araclarda on camin kirilmasi, lastigin patlamasi ve aracta yangin cikmasi gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda surucunun sogukkanli davranmasini oneriyor.
Cam kirilmasi
Uzmanlar, ozellikle suratli hareket eden araclarda on camin kirilmasi halinde, suruculerin nasil hareket etmesi gerektigiyle ilgili olarak sunlari oneriyor: "Aynalardan yararlanarak aracinizi yolun sag tarafina park edin. Flasorleri acin ve dikkatlice disari cikin. Aracin cama yakin olan kalorifer ve havalandirma deliklerine gazete kagidi veya bez parcasi ko****** cam parcaciklarinin bu kisimlara dusmelerini onleyin. Sonra krikonun arka kismi ile cami iceriden disari dogru kirin. Cam lastigini dikkatlice cikarip temizledikten sonra, yeniden kullanilabilecegi icin bagaja koyun. Gazete kagidina birikmis cam parcalarini bir naylon torba icine koyun ve en yakin cop bidonuna atin. Oylece en yakin cam tamircisine kadar gidin."
Lastik patladiginda
Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanin arkasinin saga veya sola dogru kaymaya baslayacagini belirten uzmanlar, on lastiklerden biri patlamissa, mumkun oldugu kadar fren yapmamaya calisilmasi gerektigini bildiriyor. On lastiklerden biri patladigi zaman, aracin, lastigin patladigi yone dogru kuvvetlice cekildigini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracin duz bir dogrultuda tutulmaya calisilmasi ve yavas frenleme ile durmasinin saglanmasi gerektigini kaydediyor. Uzmanlar ayrica, tasmis dereler, nehirler veya buyuk su birikintilerinin icinden gecerken, aracin hizinin kesilmesi gerektigini hatirlatiyor. Mutevazi bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden gecebilecek yetenekte oldugunu soyleyen uzmanlar, bu noktanin ustune su geldigi takdirde, su damlaciklarini kuvvetli bir sprey gibi motorun ustune puskurdugunu, bu su bombardimaninin da, bujilerin ve distributorun islanmasina sebep olarak aracin stop etmesine yol actigini belirtiyor.
Araclarda yangin
Araclardaki yanginin onune gecilmezse, buyuk bir facianin meydana gelebilecegi uyarisinda bulunan uzmanlar, buharlasmis benzinin tutusarak deponun alev almasina sebep oldugunu bildiriyor. Bir sure sonra da aracin infilak edebilecegini kaydeden uzmanlar, "Aracta duman tespit edildigi an arac durdurulmali. Sonra anahtar uzerinde kontak kapatilmali. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektigi takdirde aracin itilmesi mumkun olmaz. Butun yolcular dikkatlice disari alinmali. Motor kaputu kismi olarak acilmali. Boylece alevlerin buyumesi onlenmis olur. Imkan varsa aku kutup basi sokulmeli. Yangin sondurucu varsa kullanilmali, yoksa, battaniye veya oto kilifindan yararlanilmali. Bu ortuler, alevlerin oksijen alip buyumesini onleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.
Kayma esnasinda
Uzmanlar, araciyla yokus cikarken geriye dogru kaymaya baslayan suruculere de su onerilerde bulunuyor: "Ayaginizi yavas yavas gaz pedalindan cekin ve zemine tutunma saglaninca yavas yavas tekrar basin. Kayarken savrulmayi engellemek icin direksiyonunuzu kayma yonune dogru cevirin, kesinlikle tekerleklerin kizaklamasina sebep olacak sekilde frene basmayin. Unutmayin, donmeyen on tekerleklere yon verilemez. Eger kizakladiysaniz, hemen fren basincini azaltin ve tekerleklerin donmesini saglayin ama, sakin ayaginizi frenden tam olarak cekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereginden fazla basmissaniz ayaginizi gazdan cekin, frene cok bastiysaniz frendeki basinci azaltin, direksiyonu sert sekilde cevirmisseniz direksiyonu yumusatin, ayaginizi debriyajdan sert cekmisseniz tekrar debriyaja basin." Trafikte hayatta kalmak icin * Otonuzu kullanirken yaptiginiz is, hayatinizin en onemli isidir. * Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan once beyninizi vitese takin. * Bir probleme girmemek, problemi cozmeye calismaktan cok daha kolaydir. * Trafik canavarlarla dolu bir arena degil, yasamin buyuk bir bolumunun zorunlu olarak gecirildigi cok riskli bir ortakliktir. Trafigi paylasan ortaklarin risklerini, ulke gerceklerini en iyi degerlendiren surucunun yasam sansi cok daha yuksektir. * Bir otoda surucuden sonra en onemli faktor lastiklerdir. Lastikler yol ile olan yasam baginizdir. En guclu motor ve en iyi fren sistemi ile donatilmis yuksek teknoloji urunu bir otoda bile ancak iyi lastikler ile guvenli surus yapilabilir. Orta buyuklukte bir otonun bir lastiginin yere bastigi alan, bir avuc ici buyuklugundedir. * Lastiklerle ilgili yapilan yanlislar yasamlarla odenir. Yere saglam ve dogru basin. Otolar lastiklerin uzerinde degil, lastigin icindeki havanin uzerinde gider. Inik lastik, ayaga bol gelen ayakkabiya benzer, degil kosmak yurumek bile olanaksizdir. Sicak havada, yagmurda ve karda lastik havalari indirilmez. Karli yol yuzeylerinde genis lastik degil, dar lastik daha iyi tutunma saglar. * Gorun ve gorulun. Camlar, aynalar ve isIk donanimini temiz tutun. Kisa farlarinizi gunduzleri de yakin. Unutmayin en olumcul kazalar gunduzleri gunesli gunlerde ve duz yol kesimlerinde olusur. * Trafik 360 derecedir. Her gormediginiz santimetre karenin arkasinda bir tehlike gizlenir. Onun icin aynalarinizi her 10 saniyede bir kontrol edin. Serit degistirirken basinizi sag veya sol arkaya cevirip olu noktayi kontrol edin. * Direksiyon tek elle kullanilmaz.Tek elle ayakkabinizin bagcigini baglayamayacaginiz gibi. Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15 pozisyonunda tutun. * Yalnizca etkin fren hayat kurtarir. En iyi fren donerek yavaslayan tekerleklerle yapilir. Donmeyen, kizaklayan on tekerleklere yon verilemez, donen on tekerleklere yon verilir. * Emniyet kemerini her zaman, her yerde ve tum yolculariniza taktirin. * Sari isIkta hareket etmeyin, kirmizi isIkta gecen kamyon ilk olarak size carpar. * Hosgoru ve akilciligi siz baslatin. Her isteyene yol verin. Birisine yol vermek en cok 5 saniyenizi alir. Bir gunde 50 kez yol verseniz 250 saniye eder. Bu da 5 dakikanin altinda bir zamandir. Hem trafige saygi ve hosgoru katmis, hem de sinirlenmeden, gulumseyerek arac kullanmis olursunuz. * Dogru bilgi, tehlikeleri tanimak ve motorlu tasiti daha iyi kullanmayi ogrenerek, beceriyi sagduyu ve saygi ile uygulamak, suruculerin trafikteki tek yasam sansidir.
YANLIS BILINENLERIN DOGRULARI
- Usta surucu, dustugu problemden kazasiz siyrilmayi bilir! Yanlis! Cunku usta surucu probleme girmeyen surucudur. Karsisina cikabilecek her turlu tehlikeyi onceden gorebilir, ona gore tedbirini onceden alir. Problemlerle ugrasmaz. - Otobanda tamam ama, sehir icinde emniyet kemeri takilmayabilir! Yanlis! Emniyet kemeri hayat kurtaran en onemli guvenlik gerecidir. 50 km/s hizda meydana gelen bir carpismada otonun icindekiler emniyet kemeri takmadiklari takdirde, 4 katli bir binadan asagi dusmeyle esit sok yasar. - Arkada oturanlar icin emniyet kemeri takmak gereksizdir! Yanlis! Motorlu araclar bir yere carptiginda hemen durur, ancak icindeki yolcular ayni hizla bir yere carpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanlarin da yasam haklarini kullanmalari ve emniyet kemerlerini takmalari gerekir. Her ne kadar henuz kanunen zorunlu olmasa da, yolcularin guvenligi icin gelistirilmis olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarir. Kazalarda en cok zarari emniyet kemeri bagli olmayan yolcular gormektedir. - Lastik havalarini dusuk tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur ! Yanlis! Lastik havalarinin, aracin fabrika degerinin altinda olmamasi gerekir. Hatta yuke ve yolcu sayisina gore artirilmalidir. Cunku hava basinci dusuk lastigin tabani yere yayilarak daha iyi tutunma saglamaz. Aksine tabanin ortasi yukari kalkar ve yol ile temasi kesilir. Havasi dusuk lastiklerin yalniz omuz kisimlari yere basar. Lastik hava basinci dusukken; kayma hareketleri cok daha dusuk hizlarda baslar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha gec cevap alinir. Belki daha konforlu surus yaparsiniz ama, konforlu sekilde yoldan cikabilir, konforlu sekilde carpabilirsiniz! - Sicak havada, lastigin isinmasini dengelemek icin lastik havalari indirilir! Yanlis! Lastigin isinmasinin en buyuk nedeni havanin sicak olmasi degil, lastik hava basincinin dusuk olmasi nedeniyle lastik yanaklarinin daha fazla esnemesidir. - Yagmurda inik lastik daha az kayar! Yanlis! Hava basinci dusuk lastikte su bosaltma kanallari kapandigi icin yagmur suyunu cok daha az bosaltir. Hatta bosaltamaz ve su uzerine cikma ve su yastigi uzerinde kayma (aquaplanning) cok daha dusuk hizlarda baslar. - Direksiyon saate gore 10 u ceyrek gece tutulur! Yanlis! Direksiyon saate gore 9 u ceyrek gece (9.15) tutulur . Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yone esit miktarda direksiyonu cevirebileceginiz tek pozisyondur. - Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz! Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir. Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri goturme kuvveti yok edilir. - ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene gore cok daha kisa mesafede durdurur! Yanlis! ABS fren sistemi olan bir arac tekerleklerin kizaklamasini onler ve fren sirasinda manevra yapilabilmesini saglar. Ancak, daha kisa mesafede durdurmaz, daha guvenli sekilde fren yapilmasini saglar . - Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalini pompalayarak daha kisa mesafede durulabilir! Yanlis! Pompalamak icin ayak fren pedali uzerinden her cekildiginde, aracin ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Dogrusu; panik frende fren pedali uzerindeki basinci azaltarak lastigin donmesini saglamaktir. Ancak ayak fren pedalindan kaldirilmamali ve fren yapmaya devam edilmelidir. - Dortlu ikaz (flasor) tunele girince yakilir! Yanlis! Dortlu ikaz sadece trafige tehlike yarattiginiz durumlarda yakilir. Yani olasi bir kaza veya ariza halinde. Tunelde kisa farlarin acik olmasi yeterlidir. - Gunduz kisa farlari yakmak trafiktekilerin gozunu alir! Yanlis! Gunduz kisa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kisilere kendinizi daha erken gostermenizi saglar. Gece yakilan kisa farlar gozumuzu daha cok alir. Sadece kapali ve yagisli havalarda degil, gunesli havalarda ve hizli yol kesimlerinde de kisa farlarin acilmasi kendi surus guvenliginiz icin onemlidir. - Cocuklari uyarmak icin korna calinir! Yanlis! Cocuklari uyarmak icin korna calinmaz! Korna onlarin panige kapilip beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol acar. En iyisi iyice yavaslamak ve gerekirse durmaktir. - Yogun siste en iyi gitme yontemi dortlu ikazlari yakmaktir! Yanlis! Yogun siste en iyi gitme yontemi hic gitmemektir. Cunku siste daha iyi goren surucu yoktur, daha cok risk alan surucu vardir. Gorus mesafesi yeterliyse siste sari camli gozlukler kullanmak, sis lambalarini ve kisa farlari yakmak, silecekleri calistirmak, yerin kayganlastigini dikkate almak, takip mesafesini artirmak ve sollama yapmamak daha guvenli yol almaniza yardimci olur. Unutmayin! Hayatiniz boyunca olumlu bir trafik kazasi gecirme olasiliginiz % 33 tur. Rus ruletinde bile bu oran %17 dir. Lutfen, trafikte arac kullanmanin bir yasam isi oldugunu hicbir zaman aklinizdan cikarmayin.
Guvenli Surus Ipuclari
Kullandiginiz aracin tipi ne olursa olsun, dogabilecek tehlike ve zararlardan uzak kalmak istiyoraniz asagida siralanan temel guvenlik stratejilerini dikkate almalisiniz. * Inis sirasinda dikkat! Ozellikle tasitin sol tarafindaki kapilar, olmak uzere tasitin kapilari yoldan baska tasit, bisIkletli veya yaya gelmediginden emin olunmadan acilmamalidir. * Pur dikkat! Arac kullanirken surekli dikkatli olun ve genellikle sag tarafa dikilmis olan trafik isaretlerini asla gozden kacirmayin! Ters yondeki isaretleri arka tarafindan yorumlamaya calismayin. Surus halinde iken aractakilerle konusmak durumunda oldugunuzda, gozunuzu yoldan ayirmayin. Kazalarin cok goruldugu bilinen yol ve kavsaklarda daha da dikkatli olun. Bu durumda alkolle ilgili yasak ve sinirlamalari tartismak yararsizdir. Almanya da alkol siniri % 0.05 e indirilmistir. * Akisa uyun. Kosullar elverdigince trafik akisina uyun. Asiri hiz farkliliklari tehlikeli olabilir. * Hiz limtlerine uyun. Kazalarin cogunun nedeni asiri hiz ve dikkatsizce yapilan hareketlerdir. Trafik isaret levhalarindaki hiz sinirlarinin, musaade edilen maksimum hizlar oldugu ve ancak trafik, hava ve yol kosullari uygunsa uygulanabilecegi unutulmamalidir. Yol bos ve polis kontrolu yoksa bile hiz sinirlarini asmamaya ozen gosterin. Seyahat ettiginiz yollarin hiz limitlerini samimi olarak bilin. Bunlar; sehir ici, sehir disi ve otoyol hiz limitleri olmak uzere, sadece uc tanedir. Aksi bir isaret bulunmadikca bunlar gecerlidir. * 6. vitesi kullanmayin. Yokuslari cikabileceginizi tahmin ettiginiz vitesle inin. Yokus asagi inislerde asla vitesi bosa almayin ve hizinizi artirmamaya ozen gosterin. Aksi halde surus kontrolunu kaybedebilirsiniz. * Cok yaklasmayin. Sehirlerarasi yollarda baska araclara cok yaklasmazsaniz, onlarin yapacagi kazalara karismamis olursunuz. * Trafigi izleyin. Yolun ilerisine bakarak, herhangi bir probleme yaklasmadan once onu anlayin. Aynalariniza da sIk sIk goz atin. * Gecebilecek misiniz? Gecmek istediginiz aracin hizindan yeterince yuksek hizda iseniz gecis yapabilirsiniz. * Daha sonrasini dusunun. Muhtemel acil trafik durumlarini surekli olarak dusunerek, kurtulma planlari yapin. * Sol seritkolik olmayin. Sol serit, hizli surus seridi degil gecis serididir. Gecisler disinda sol seridi bosaltin. Hiz yapanlari yavaslatmaya da calismayin. Birakin polisligi polisler yapsin. * Far yakin. Gece surusleri disinda, sehirlerarasi yollarda, yagmurlu ve sisli havalarda gunduzleri de farlarinizi acik tutun. Bu daha iyi gorulmenizi saglayarak karsidaki suruculerin daha dikkatli olmalarini saglayacaktir. Gece suruslerinde farlarinizin karsidan gelen tasitin surucusunun gozunu almamasi icin, gecis suresince kisa far durumuna getirmeyi de unutmayin. * Sinyal verin. Serit degisimleri ve donusleriniz oncesinde sinyal vererek diger suruculere niyetinizi bildirin. * Sola donmek icin bekleyin. Trafikte durup sola donmek icin beklerken, yol serbest hale gelinceye kadar tekerleklerinizi ileriye dogru duz tutun. Eger tekerleklerinizi sola dogru kirarak beklerseniz, birisi size arkadan carptiginda sizi karsidan gelen trafigin onune iter. Ayrica, ilerinizde bir engel gordugunuzde, hemen diger seride gecmeden once o seritteki trafigi kontrol edin ve onlara yol verin. * Saga donus Kirmizi isIkta saga donus yapilamaz. Sadece bazi kavsaklarda, donus icin ayri bir isIk bulunuyor ve yesil yaniyorsa veya ozel olarak donus yapilabilecegi belirtilmisse, diger yoldaki trafige dikkat edilerek donus yapilabilir. * Dogru zamanda fren yapin. Donuslere gelmeden once uygun hiza yavaslayin. Donusun ortasinda yapacaginiz sert fren aracinizin dengesini bozar. * ABS yi deneyin. Araciniz kilitlenmeyi onleyici fren sistemiyle donatilmissa, ilk kez karsilastiginizda pedal titresim ve gurultuleri sizi sasirtabilir. Bu nedenle, ABS nin nasil hissedildigini anlamak uzere, acil bir durumu beklemeden, yagmurlu bir gunde kumlu, kaygan bir yol veya bos bir park alani bularak, ABS yi uyarmak uzere sert bir fren yapin. * Arac kullanirken telefonu kullanmayin. Arastirmalara gore, arac kullanilirken yapilan telefon konusmalari kaza riskini dort kat kadar artirmaktadir. Risk, "hands-off" veya kulaklikli telefon kullaniminda da aynidir. * Gece gorusunuzu koruyun. Yaklasan farlara fazla bakmayin. Korlestiriyorsa, bakisinizi yolun sag kenarina yogunlastirin. * Uykunuzu alin. Uykulu iken arac kullanmayin. Gozleriniz bir noktada sabit kaliyorsa bu tehlike isaretidir. Buldugunuz en yakin guvenli yerde saga cekerek birkac dakikalik bir sekerleme yapin. * Guvenceye alin. Kisa sureli de olsa, aracinizi terk ederken guvenceye alin. Yani, dusuk vitese takarak el frenini cekin, camlari kapatarak kapilari kilitleyin. Eger arabada sizden baska kimse yoksa, kredi kartiyla odeme yapmaya giderken bile kapilari kilitleyin.
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:43:36 |
| fiogf49gjkf0d Dünyanın En Küçük Balığı
Boyutu bir sivrisinek kadar; sazan ile de akrabalığı var... Dünyada bugüne dek keşfedilen en küçük balık, BULUNDU Paedocypris balığının yetişkinleri, yalnızca 7,9 milimetre boyuna ulaşabiliyor. İnce ve şeffaf görünümlü bu balık, turbalı bataklıkların bol asitli sularında yaşıyor. Sazanın uzak bir akrabası olan balık, planktonla besleniyor.
Ancak İngiltere deki Kraliyet Akademisi nin bir dergisinde yayımlanan makaleye göre geleceği pek parlak görünmüyor.
Bataklıkların tarlaya çevrilmek üzere kurutulması, ormanların kereste için kesilmesi ve yangınlar yüzünden yaşama alanları hızla tükeniyor. Bu balıklar çok küçük oldukları için bugüne dek en zor koşullarda bile hayatta kalabilmiş.
Örneğin büyük kuraklık dönemlerinde, bataklığın kurumamış az sayıdaki bölgesine çekilebiliyorlar.
Paedocyprisler küçük kalabilmek için diğer yetişkin balıklarda görülen pekçok özellikten vazgeçmiş.
Örneğin beyinlerinin etrafında kemik dokusu yok.
Dişileri, çok az sayıda yumurta taşıyabiliyor. Bu nedenle erkekler, yumurtaları tek tek döllüyor....
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:45:48 |
| fiogf49gjkf0d Bir ilkokul ogrencisinin kompozisyonu.....
Konu: 3 dilek hakkiniz olsa ne dilerdiniz ...
Günümüzde üç dilek hakkimiz olmasi çok önemlidir.
Maalesef sevinerek bu hakkimizi kullaniriz her zaman. Benim 3 dilek hakkim olsa 3 dilek hakki daha isterdim. Elde var 6 dilek hakki, 5 ile 3 er dilek daha dilesem 15 dilek hakkim daha olur. 15 dilek ile her istedigimi dilerim. Günah degilse allah olmayi dilerim. Allah olduktan sonra dilek hakkim sonsuz kere sonsuz olur. Çok akilli olurum. Maalesef her istedigimi yapabilirim. Kendime kasvetli bir yaris arabasi yaptiririm. Onunla antalya ya gider dedemlerin elini öperim. Dedem bana torunum allah olmus der. Sevinir. Harçlik verir .Abime vermez, çünkü o arabaya kusan bir gerzek. Sonra dedem mezarlikta zombileri öldürmeye gönderir beni. Hepsini yok ederim isin kiliciyla.babami da döverim.
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:47:42 |
| fiogf49gjkf0d Vücut ısısı düşürüldü, ömrü uzatıldı
ABD’de yapılan bir araştırma, alınan yiyecek miktarını azaltmadan farelerin vücut ısının düşürülmesinin yaşam süresini uzatabileceğini ortaya koydu.
WASHINGTON - ABD’deki Scripps Araştırma Enstitüsü uzmanları, yaşamın uzatılmasında tüketilen kalori miktarıyla vücut ısısı arasındaki dengeyi belirlemek için deneyde farelerde vücut ısısını dengeleyen beyindeki hipotalamusun bir bölümüne müdahale etti. Denek farelerinin vücut ısısı 0.3-0.5 derece düşürüldü, ancak yiyeceklerini azaltılmadı.
Deney sonunda, dişi farelerin yaşam süresi yüzde 20, erkeklerinki ise yüzde 12 oranında uzadı. Araştırma ekibi başkanı Bruno Conti, vücut ısısının az oranda, ancak uzun süreli düşürülmesinin farelerin yaşam süresini artırabileceğini savunuyor. Daha önceki araştırmalar, kalori alımının düşürülmesi halinde vücut ısının da düştüğünü göstermişti. Ancak, son çalışma kalori alımında değişiklik olmadan sadece vücut ısısının düşürülmesinin ömrü uzattığı ortaya koyuyor.
Araştırmayı değerlendiren University of Washington profesörü Matt Kaeberlein, vücut ısısının düşürülmesi mantığına dayanan tedavilerin gelecekte insanlarda da ömrün uzatılmasına yardımcı olacağını vurguluyor.
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:49:02 |
| fiogf49gjkf0d Yapılması gereksiz icatlar:))))
Eskimolar için buzdolabı Güneş enerjisiyle çalışan hesap makineleri için AA adaptörü. Pille çalışan pil şarj makineleri. Braille alfabesiyle yazılmış ileri sürücülük el kitabı Braille alfabesiyle yazılmış tv rehberi. Hava delikleri bulunan uzay elbisesi. Ekose boya. Kel başa şimşir tarak. Pilli saatler için kurma kolu İki yüzlü oyun kağıtları. Elektrikli muz düzelticisi. Elektrikli köpek cilalayıcısı. Sürtünmesiz zımpara kağıdı. Politikacılar için yalan detektörü. Motosikletler için emniyet kemeri. Düşük kalorili su Walkmanlar için uzaktan kumanda. Şekerle kaplı insülin. Motosiklet tekerlekleri için zincir. Batmayan denizaltı. Su geçirmez sünger. Su geçirmez tuvalet kağıdı.
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:52:49 |
| fiogf49gjkf0d sevgi üç türlüdür...
Masumi Toyotome diye bir Japon yazmış. "Dünyada sevilmek istemeyen kişi yok gibidir" diye başlıyor.
- "Ama sevgi nedir, nerede bulunur, biliyormuyuz?" diye soruyor...Sonra anlatmaya başlıyor:
- "Sevgi üç türlüdür!.."
Birincinin adı "Eğer" türü sevgi!.. Belli beklentileri karşılarsak bize verilecek sevgiye bu adı takmış yazar..
Örnekler veriyor: Eğer iyi olursan baban, annen seni sever. Eğer başarılı ve önemli kişi olursan, seni severim. Eğer eş olarak benim beklentilerimi karşılarsan seni severim. Toyotome "En çok rastlanan sevgi türü budur" diyor. Bir şarta bağlı sevgi.. Karşılık bekleyen sevgi.. "Sevenin,istediği birşeyin sağlanması karşılığı olarak vaad edilen bir sevgi türüdür bu" diyor yazar..
- "Nedeni ve şekli bakımından bencildir. Amacı sevgi, karşılığı bir şey kazanmaktır." Yazara göre evliliklerin pek çoğu "Eğer" türü sevgi üzerine kurulduğu için çabuk yıkılıyor. Gençler birbirlerinin o anki gerçek hallerine değil, hayallerindeki abartılmış romantik görüntüsüne aşık oluyor ve beklentilere giriyorlar. Beklentiler gerçekleşmediğinde de, düşkırıklıkları başlıyor. Sevgi giderek nefrete dönüşüyor. En saf olması gereken anne baba sevgisinde bile "Eğer" türüne rastlanıyor.
Yazar bir örnek veriyor. Bir genç Tokyo Üniversitesi giriş sınavlarını kazanarak babasını mutlu etmek için, çok çalışıyor. Okul dışında hazırlama kurslarına da gidiyor. Ama başarılı olamıyor. Babasının yüzüne bakacak hali yok. Üzüntüsünü hafifletmek için bir haftalığına Hakone kaplıcalarına gidiyor. Eve döndüğünde babası öfkeyle "Sınavları kazanamadın. Bir de utanmadan Hakone ye gittin" diye bağırıyor. Delikanlı "Ama baba, vaktiyle sen de bir ara kendini iyi hissetmediğinde Hakone kaplıcalarına gittiğini anlatmıştın" diyor. Baba daha çok kızarak, delikanlıyı tokatlıyor. Çocuk da intihar ediyor. "Gazeteler intiharın anlık bir sinir krizi sonucu olduğunu söylediler, yanılıyorlardı" diyor yazar..
- "Delikanlı babasının kendisine olan sevgisinin yüksek düzeydeki beklentilerine bağlı olduğunu anlamıştı!.." İnsanlar "Eğer" türü sevginin üstünde bir sevgi arayışı içindeler aslında.. "Bu sevginin varlığını ve nerede aranması gerektiğini bilmek, bu genç adamın yaptığı gibi, yaşamı sürdürmekle, ondan vazgeçmek arasında bir tercih yapmakla karşı karşıya kaldığımızda önemli rol oynayabilir" diyor, Masumi Toyotome.. İlginç değilmi?..
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:56:48 |
| fiogf49gjkf0d dünyanın en gizemli nesneleri...
İnsanoğlu her ne kadar uzaya çıksa da bundan binlerce yıl öncesine ait bazı nesnelerin üzerindeki esrar perdesi hala aralanamıyor. İngiliz bilim ve teknoloji dergisi Focus da son sayısında bugünün teknolojisiyle bile üretilmesi zor olan gizemli nesnelerden bazılarını tanıttı...
Geleceği gören harita Coğrafya ve harita uzmanı ünlü Türk denizci Piri Reis in 1513 te çizdiği Afrika, Amerika ve Güney Kutbu nu gösteren harita, ortaya çıkarıldığı 1929 yılında ortalığı karıştırdı. Çünkü Güney Kutbu nun keşfi, haritanın çizilmesinden çok sonra, yani 1818 de gerçekleşmişti. Dahası, Piri Reis in haritası, kıtanın buz altında kalmış sahil kesimlerini de gösteriyordu. Ancak kıta üzerindeki buzlar, haritanın çizilmesinden tam 6 bin yıl önce erimişti.
2000 yıllık pil Alman arkeolog Wilhelm Konig tarafından 1938 de Irak ın başkenti Bağdat ın yakınlarında bulunan 2 bin yıllık pil, bilim adamlarını şaşkına düşürdü. Konig, 13 santimetre boyundaki toprak bir kabın içine monte edilmiş bir bakır silindir, onun etrafındaki demir çubuk ve testinin ağzını kapatan asfalttan oluşan bu nesneyi "dünyanın en eski pili" olarak tanımladı. Pilin 2 volt enerji ürettiği saptanırken, 1800 lü yularda modern pili icat eden Alessandro Volta adlı İtalyan kontunun da şöhretine gölge düştü.
Antik çağ bilgisayarı 1900 yılında Girit açıklarındaki bir batıkta araştırma yapan bilim adamları ilginç bir cisme rastladı. Tahta bir muhafazanın içine yerleştirilmiş bir dizi bronz dişliden oluşan bu garip nesnenin kasası, yüzeye çıkarıldığı anda dağıldı ve cihazın içindeki karmaşık yapı ortaya çıktı. Yapılan çalışmaların ardından, bu aygıtın Ay, Güneş ve diğer gezegenlerin konumlarını hesaplamak ve istendiği anda bunların pozisyonlarına yönelik tahminlerde bulunmak için geliştirildiği anlaşıldı.
Kristal kuru kafa Maya dönemine ait 1000 yıllık bu kristal kuru kafa, tek bir blok kristal üzerine oyma olarak yapılmış. Nasıl yapıldığı hala anlaşılamayan kuru kafanın altından tutulan ışık, doğrudan göz çukurundan yansıyor. Bu teknolojinin bugün bile mümkün olmadığı söyleniyor.
Generalin kemer tokası M.S. 300 lü yıllarda ölen Çinli general Çou Çou nun mezarında 1956 yılında bulunan kemerin tokası, yüzde 85 oranında alüminyumdan yapılmış. Ama doğada sadece bileşik olarak bulunan alimünyumun diğer maddelerden ayrıştırılarak tek bir madde olarak kullanılabilmesi ilk kez 19. yüzyılda mümkün olmuştu.
1000 yılda yapılan kent Pasifik Okyanusu ndaki Mikronezya adası yakınlarına kurulu antik Nan Madol kentinin inşası, M.Ö 200 de başladı ve 1000 yıl sürdü. 250 milyon tonluk dev bazalt bloklar kullanılarak yapılan bu kent, 100 yapay adayı kanallarla birbirine bağlıyor. Bu kadar bazaltın bölgeye nasıl getirildiği ise hala sır.
Uzaylılar için iniş pisti Peru nun Pampa sahilindeki 450 kilometrekarelik alan üzerine çizili motifler, M.O. 300 üe M.S. 600 arasındaki dönemi kapsayan hayvan ve bitki şekillerini resmediyor. Nazca medeniyeti tarafından yapıldığı düşünülen bu garip motiflerin, uzaylılar için bir iniş pisti vazifesi gördüğü öne sürülüyor.
Concorde un atası M.Ö 200 de yapıldığı sanılan bu nesne, 1898 yılında Mısır da bir lahitte bulundu. Ancak gerçek uçaklar icat edilene kadar ne olduğu konusunda kimse bir fikir beyan edememişti. 1972 de arkeolog Halil Mesiha bunun bir model uçak olduğunu, mükemmel bir aerodinamiğinin bulunduğunu ve kanatlarının Concorde u andırdığını iddia etti.
Kayaya gömülü çekiç Tahta sap ve demir tokmaktan oluşan bu çekiç, 1936 da Teksas ta 400-500 milyon yıllık bir kayanın içine gömülü olarak bulundu. Modern bir aletin tarih öncesi bir kaya kütlesinin içine nasıl girdiği bir yana, çekiçte kullanılan demirin günümüz demirlerinden bile saf olması bilim adamlarını hayrete düşürdü.
Harçsız taş set Peru nun Cusco bölgesindeki bir İnka kalesinin etrafını 360 metre boyunca zikzak yaparak saran 9 metrelik setlerin yapımında, tanesi 300 tona varan kireçtaşı blokları kullanılmış. Ancak hiç harç kullanılmamasına rağmen bu kayalar, arasına bıçak bile sokulamayacak kadar mükemmel yerleştirilmiş.
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 16:59:53 |
| fiogf49gjkf0d
-----------------------Dünyanın enleri -------------------------- En geniş ülke Rusya - 10.610.083 km² En küçük ülke Vatikan - 0.272 km² En çok ülke ile sınır komşusu olan ülke Çin - 15 En uzun kesintisiz sınır ABD - Kanada En kalabalık şehir merkezi Tokyo - 26.5 milyon En geniş alana yayılmış şehir Mt. Isa, Queensland, Avustralya - 25.427 km² En yüksek yerleşim birimi Webzhuan, Çin - deniz seviyesinden 5.090 metre yukarıda En alçak Calipatria, Kaliforniya, ABD - deniz seviyesinin 54 metre altında En kuzeydeki yerleşim birimi Ny Alesond, Norveç - 78.5 derece kuzey En güneydeki yerleşim birimi Puerto Williams, Şili - 55.1 derece güney En ıssız, yerleşim olmayan ada Tristan da Cunha - Güney Atlantik En çok dil konuşulan ülke Papua Yeni Gine - 869 En kuzeydeki kara parçası Islet of Odaaq, Grönland açıklarında En güneydeki kara parçası Güney Kutbu, Antarktika
-----------------En yüksek şelaleler ------------------- İsim Ülke Yükseklik (m) Angel Venezüella 1.000 Tugela Güney Afrika 914 Cuquenán Venezüella 609 Sutherland Yeni Zelanda 580 Takkakaw Kanada 502 Ribbon (Yosemite) ABD 491 Gavarnie Fransa 421 Vettisfoss Norveç 365 Staubbach İsviçre 299 King Edward VIII Guyana 259 Kıtalara göre en yüksek dağlar Kıta Adı Yükseklik (m) Ülke Avustralya Kosciusko 2,228 Avustralya Antarktika Vinson Massif 5,140 Güney Amerika Aconcagua 6,960 Arjantin Kuzey Amerika Mt. McKinley 6,194 Alaska Asya Everest 8,848 Çin Afrika Kilimanjaro 5,895 Tanzanya Avrupa Mt. Blanc 4,807 Fransa Avrupa/Asya Gora El brus 5,642 Rusya
--------------Dünyanın büyük nehirleri ------------- İsim Yer Nil Afrika Niger Batı Afrika Congo Orta Afrika Zambezi Zambiya Amazon Güney Amerika Paraná Brezilya/Arjantin Orinoco Venezüella Mackenzie Kanada Yukon Kanada Mississippi ABD Rio Grande ABD/Meksika Colorado ABD Dicle/FIrat Ortadoğu Darling Avustralya Yangtze Çin Yellow Çin Mekong Güneydoğu Asya Ganges Himalayalar Volga Rusya Danube Almanya Sen Nehri Fransa Thames İngiltere Arno İtalya
-------------Dünyanın büyük çölleri ----------------- İsim Yeri Büyük Sahra Çölü Orta/Kuzey Afrika Kalahari Çölü Güney Afrika Namib Çölü Güneybatı Afrika Atacama Çölü şili Gobi Çölü Moğolistan Arabistan Çölü Arabistan Büyük Avustralya Çölü Batı Avustralya Mojave Çölü Güneybatı Amerika Painted Desert Güneybatı Amerika Sonoran Çölü Kuzey Meksika Thar Çölü Pakistan-Hindistan
-----------------Dünyanın büyük yanardağları ----------------- İsim Yer Tambora Endonezya Krakatau Endonezya Pinatubo Filipinler Asama Japonya Fujiyama Japonya Mt. Pelee Martinik Momotombo Nikaragua Popocatépetl Meksika El Chichon Meksika Cotopaxi Ekuador Ruiz Kolombiya Vesuvius ıtalya Etna Sicilya Mauna Loa Hawaii Mt. St. Helens ABD
-------------Dünyanın büyük mağaraları --------------- İsim Yer Özellikleri Aggtelek Macaristan En büyük sarkıtları olan mağara Altamira Mağarası Santander, ıspanya Çok eski kaya resimleri Blue Grotto Carpri Adası Yarı sualtında olan mağarada mavi ışıkların parlaması Carlsbad Mağarası New Mexico, ABD Dünyanın en büyük mağarası Jenolan Mağarası Blue Mountains, Avustralya Güzel sarkıt ve dikit oluşumları Kent Mağarası Torquay, ıngiltere Antropolojik bulgu merkezi Mammoth Mağarası Kentucky, ABD Mağaranın çapı 16 km dir ve içindeki geçitlerin uzunluğu 482 km yi bulur Peak Mağarası veya şeytan Deliği (Devil s Hole) Derbyshire, ıngiltere Mağara bir dağın içine yaklaşıık 685 m kadar girer ve yüzeyin 182 m. altına iner Postojna Grotto Trieste, ıtalya Avrupa daki en büyük skolastik mağara Singing Cave (şarkı söyleyen mağara) ızlanda ıçeride şarkı söyleyenlerin seslerinin yankılanması ile ünlüdür. Wind Mağarası South Dakota, ABD Kızılderili Sioux kabilesine göre insan ırkının doğduğu mağara.
-------------------Okyanuslar - Denizler ---------------------- İsim Büyüklük (km²) Pasifik Okyanusu 165.760.000 Atlantik Okyanusu 824.00.850 Hint Okyanusu 65.527.000 Arktik Okyanusu 14.090.118 Akdeniz 2.965.809 Karayip Denizi 2.718.205 Güney Çin Denizi 2.319.086 Bering Denizi 2.291.891 Meksika Körfezi 1.512.850 Okhotsk Denizi 1.589.742 Doğu Çin Denizi 1.249.157 Hudson Körfezi 2.232.322 Japon Denizi 1.007.769 Andaman Denizi 797.979 Kuzey Denizi 575.239 Kızıl Deniz 437.469 Baltık Denizi 422.170
-------------------En büyük göller ---------------- İsim Yer Büyüklük (km²) Hazar Denizi Orta Asya 394.299 Superior ABD/Kanada 82.414 Victoria Tanzanya/Uganda 69.485 Aral Kazakistan/Özbekistan 66.457 Huron ABD/Kanada 59.596 Michigan ABD/Kanada 58.016 Tanganyika Tanzanya/Kongo 32.893 Baikal Rusya 31.500 Great Bear Kanada 31.080 Nyasa Malawi/Mozambik/Tanzanya 30044
---------------En büyük adalar -------------------- İsim Yer Büyüklük (km²) Grönland Kuzey Atlantik 2.175.597 Yeni Gine Güneybatı Pasifik 820.033 Borneo Batı Pasifik 743.107 Madagaskar Hint Okyanusu 587.042 Baffin Kuzeydoğu Atlantik 476.068 Sumatra Hint Okyanusu 473.605 Honshu Japon Denizi 230.316 ıngiltere Kuzey Atlantik 229.883 Ellesmere Kuzey Buz Denizi 212.688 Victoria Kuzey Buz Denizi 212.199
--------Kıtalara göre kaydedilmiş en yüksek ve en düşük sıcaklıklar ----- Kıta Yer En Yüksek En Düşük Afrika Al Aziziyah, Libya 57.7 C Ifrane, Fas -23.9 C Antarktika Hope Bay 14.6 C Vostock II -89.2 C Asya Tirat Tsvi, Israil 53.9 C Verkhoyansk, Sibirya -69.8 C Avustralya Oodnadatta, Güney Avustralya 50.7 C Charlotte Pass, New South Wales -23.0 C Avrupa Seville, ıspanya 50.0 C Ust-Shchugor, Rusya -55.0 C Kuzey Amerika Death Valley, ABD 56.7 C Snag, Kanada -63.0 C Güney Amerika Rivadavia, Arjantin 48.9 C Sarmiento, Arjantin -33.0 C
----------------En Kalabalık Ülkeler ----------- Ülke Nüfus (Milyon) Çin 1,237 Hindistan 984 ABD 270 Endonezya 213 Brezilya 170 Rusya 147 Pakistan 135 Bangladeş 127 Japonya 126 Nijerya 110
----------------Alan Olarak En Geniş Ülkeler ---------------- Ülke Büyüklük (milyon km²) Rusya 17.0 Kanada 10.0 Çin 9.6 ABD 9.3 Brezilya 8.5 Avustralya 7.7 Hindistan 3.3 Arjantin 2.8 Kazakistan 2.7 Sudan 2.5
----------------En kalabalık şehirler (şehir sınırları) ---------------------- Şehir Nüfus (milyon) Seul 10.0 Mexico City 9.8 Sao Paulo 9.3 Bombay 9.1 Moskova 8.8 Jakarta 8.2 Tokyo 8.1 Shanghai 7.5 New York 7.3 Delhi 7.2
------------------En uzun binalar -------------------------- Bina Yer Kat Yükseklik (m) Suyong Bay Tower Pusan, S. Korea 88 462 Shanghai World Financial Center Shanghai 95 459 Petronas Tower Kuala Lumpur 88 452 Sears Tower Chicago 110 441 Sudirman Office Cakarta 81 426 Jin Mao Building Shanghai 88 420 buradakini sildim ( ikiz kuleler vardı) Plaza Rakyat Kuala Lumpur 77 382 Empire State Building New York 102 381 Central Plaza Hong Kong 78 373
| |
prenses344
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Kas.2006 Cmt 17:03:09 |
| fiogf49gjkf0d İnsanlarla İlgili İlginç Gerçekler
• En Şişman İnsan Dünyanın en şişman insanı 1941 yılında dünyaya gelen Jon Brower Minnoch tur. 1978 yılında hastaneye kaldırıldığında 635 kilo olarak tartıldı. 1983 yılında 42 yaşında öldü.
• En Şişman Kadın Dünyanın en şişman kadını 1972 yılında ölen Percy Pearl Washington dur. Hastaneye geldiği zaman 399.1 kiloydu.
• En Uzun Boylu İnsanı Dünyanın en uzun boylu insanı 1918 yılında Amerika da doğan 2.72 m. uzunluğundaki Robert Waldow dur.
• En Kısa Boylu İnsan Dünyanın en kısa boylu insanı 1876 yılında Hollanda da dünyaya gelen bayan Pauline Musters dir. Doğduğunda boyu 30 cm. di. Dokuz yaşına geldiğinde boyu 55 cm. ağırlığı 1,5 kiloydu. 1895 yılında öldüğünde boyu 59 cm. di.
• Dünyanın En Hafif İnsanı Dünyanın normal boydaki en hafif insanı 1977 yılında Güney Yorkshire de 83 yaşında ölen bir kadın yalnızca 15 kilo geliyordu.
• En Çok Çocuk Sahibi Baba Fas ın eski imparotorlarından Muley İsmail (1672-1727) 548 i erkek 340 ı kız olmak üzere toplam 888 coçuğu vardı.
• En Çok Çocuk Doğuran Kadın Resmi kayıtlara göre, dünyanın en çok çocuk doğuran kadını Feodor Vassilyev adlı Rus çiftçisinin ilk karısı bayan Vassilyev dir. 1725-1765 yılları arasında yaptığı 27 doğumda tam 69 çocuk dünyaya getirdi. Bunların 16 sında ikiz, yedisinde üçüz, dördünde ise dördüz doğurdu.
• En Zayıf Bebek 5 Haziran 1938 tarihinde normal doğum süresinden 6 hafta önce doğan Marian Taggart doğduğunda tam 283 gram geliyordu. Boyu da 31 santim olan minik Marian, tam 30 saat süreyle bir dolmakalem ucundan emdirilen glikoz ve su ile beslendi. 1983 yılında 45 yaşında öldü. başımız sağ olsın
| |
| |