|
0RFE
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Ağu.2006 Per 21:27:23 |
|
Özel vip tribününden ayarlayabilrim. Ama bu sana baya bir pahalıya patlar.Şaka bir yana bu yılda İstanbula yarışlara gidemıyorum.Speiderist sana tavsiyem televızyon programlarına katıl şans a bilet alabilirsin :))) |
|
ExuLLa
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Ağu.2006 Per 23:24:43 |
|
2007 de Indianapolis te F1 in patronu Bernie ve Motor Speedway in sahibi George, ABD GP sinin bu pistte koşulması için anlaşma sağladı.
Geçtiğimiz yıl sadece altı aracın katılmasıyla F1 tarihinin en büyük skandallarından birine sahne olan ABD Grand Prix si önümüzdeki yıl da Indianapolis Motor Speedway de koşulacak.
Formula 1 in patronu Bernie Ecclestone ve pistin sahibi Tony George, ABD GP si için bir yıllık sözleşme imzaladı.
George, 2005 yarışından sonra ABD deki imajı büyük yara alan Formula 1 de politik dengelerin sürekli değişmesi yüzünden sadece bir yıllık anlaşma yaptığını açıkladı: "İşlerin nasıl geliştiğini görmek için bir yıllık anlaşmayı uygun buldum."
Aslında Formula 1 ile uzun süreli sözleşme yapmaya niyetli olduğunu belirten George, "ama uzun bir anlaşmaya engel olan çok sayıda cevapsız soru var" dedi.
|
|
R--O-M-E-O
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 18.Ağu.2006 Cum 12:34:25 |
|
Türkiye için paha biçilmez reklam
Deloitte, Formula 1 in Türkiye ye sağlayacağı kazanımları incelediği Formula 1 Ekonomisi: Türkiye İstanbul Grandprix başlıklı raporunu yayımladı.
Çalışmaya göre, 25-27 Ağustos tarihlerinde gerçekleştirilecek organizasyona toplam katılım 240 bin kişiyi bulurken, 27 Ağustos Pazar günü yapılacak yarışları izleyenlerin sayısı ise 45 bini yabancı olmak üzere 130 bin kişi olacak. Seyircilerin ve yarışlara katılacak ekiplerin yapacağı toplam harcamalar ise 50 milyon Euro ya ulaşacak.
Türkiye nin Formula 1 e ikinci defa ev sahipliği yapacağı 25-27 Ağustos tarihleri yaklaşırken, Deloitte da, dünyanın en büyük motorsporu organizasyonun Türkiye ayağını masaya yatırdı. Türkiye de Denetim, Vergi, Yönetim Danışmanlığı, Kurumsal Finansman ve Kurumsal Risk alanlarında hizmet veren Deloitte un hazırladığı Formula 1 Ekonomisi: Türkiye İstanbul Grandprix başlıklı raporda Formula 1 in ekonomiye yaptığı katkılar ele alınıyor. Çalışmaya göre seyircilerin ve yarışlara katılacak ekiplerin yarış haftasında yapacağı harcamalar 50 milyon Euro yu bulacak.
Dünyada 2 milyar kişinin ekran başından izlediği Formula 1 in Türkiye nin tanıtımı açısından eşsiz bir öneme sahip olduğunun belirtildiği raporda, İstanbul daki organizasyonun pazar günkü katılımının 130 bin kişi olması öngörülüyor. Deloitte a göre, yarışı izlemek üzere yurtdışından gelecek seyircilerin sayısı 45 bin kişiye ulaşırken, 5 bin yerli ve yabancı VIP seyirci de yarışı Paddock Club dan izleyecek. İstanbul dışından 25 bin, İstanbul içinden ise 55 bin kişi İstanbul Park ta pilotların heyecanına ortak olacak. Yarış haftasında gerçekleşecek toplam katılımın ise 240 bin kişi düzeyinde olması bekleniyor.
KATILIMCILAR TOPLAM 50 MİLYON EURO HARCAMA YAPACAK
Raporda seyircilerin yarış haftası yapacakları harcamaların kapsamlı bir analizine de yer veriliyor. Seyircilerin organizasyon dolayısıyla İstanbul da yapacağı harcamalar, bilet gelirleri, konaklama harcamaları, ulaşım harcamaları, yiyecek-içecek harcamaları ve diğer harcamalar kalemleri altında toplanıyor. Yarışlar sırasında 13.3 milyon Euro su bilet geliri, 18.3 milyon Euro su konaklama harcaması olmak üzere, seyircilerin toplam 43 milyon Euro harcama yapacağı öngörülüyor.
Tüm harcamalar içinde en yüksek harcamayı ise 26.7 milyon Euro ile yabancı seyircilerin yapması bekleniyor. Bu grup otellere 15.7 milyon, bilete 5.6 milyon, yeme içmeye ise 4.3 milyon Euro harcayacak. Formula 1 e yarışmacı olarak katılacak 11 takımın toplam 7 milyon Euro yu bulacak harcamaları ile organizasyondaki toplam harcamalar 50 milyon Euro ya ulaşacak.
Formula 1 gibi dünya nüfusunun önemli bir bölümünün ekranları başından takip ettiği bir organizasyonda her yıl yer almanın Türkiye açısından paha biçilemeyecek bir kazanç olduğunu ifade eden Deloitte Denetim Ortağı Ömer Tanrıöver, "Elde ettiğimiz rakamlar, genel manzaranın büyük bölümünü ortaya koyuyor. Bununla beraber, özellikle yabancı misafirlerin yapabileceği bazı masrafların da hesaba katılmadığını düşünürsek, analizimizin muhafazakar olduğunu söyleyebiliriz. Ancak, maddi gelirlerin de ötesinde 45 bin turistin Türkiye ye getirilmesine ve ülkemizin yüz milyonlarca insana tanıtılmasına da vesile olan bu organizasyonun gerçek getirisi bunun çok ötesinde. Türkiye ye maddi kazancının Formula 1 Federasyonu na (FOA) ödenecek 13.5 milyon Euro luk katılım payını amorti edeceğini ve üstüne artı gelir bırakacağını öngörüyoruz. Kaldı ki, böylesi önemli bir organizasyona her yıl sorunsuz bir şekilde ev sahipliği yapması Türkiye nin Olimpiyatlar a ya da Dünya Kupası na ev sahipliği yapma ihtimalini de güçlendirecektir" dedi |
|
R--O-M-E-O
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 20.Ağu.2006 Pzr 23:41:00 |
|
Ferrari - Transferde son durum
Yavaş geçen bir 2005 sezonunun ardından, efsane geri döndü ve 2006 da kayda değer, tatmin edici hızlara imza atmaya yeniden başladı. Şayet böyle olmasaydı, Ferrari ve Schumacher istenilen düzeyde bir performans sergileyemeselerdi, Renault her iki kulvarda da şampiyonluk kazanma konusunda rakipsiz kalacaktı. 2007 de Bridgestone ile yarışan takımlar arasında Ferarri, şimdiye kadar olmadığı nisbette büyük bir avantaj yakalamış görünüyor. Böyle giderse şampiyonluğu alabilir. Peki Schumi ileride ne yapacak? Ferarri nin geleceğiyle ilgili çok önemli noktalar henüz karanlık.
|
|
İtalyan Ferrari takımında koltuk savaşı gün geçtikçe garipleşmeye devam ediyor. Takımda tüm gözler Michael Schumacher in vereceği karara odaklanmış durumda. Eski Dünya Şampiyonunun Formula1 de kalıp kalmayacağı ile ilgili vereceği karar takımın 2007 yılında yarışacağı pilotları direk olarak etkileyecek.
| |
|
0RFE
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 26.Ağu.2006 Cmt 15:44:36 |
|
TÜRKİYE DE POLE MASSA NIN !..
Formula 1 de sezonun en önemli yarışlarından biri olan Türkiye GP sinde pole pozisyonunu Ferrari pilotu Massa kazandı. 2. sırayı takım arkadaşı Michael Schumacher alırken 3. ve 4. sırada Renault pilotları Alonso ile Fisichella yer aldı.
.::MASSA DAN KARİYERİNDE BİR İLK::.
Bu sezon 4 kez 2. sırada GP ye başlayan Felipe Massa kariyerinde ilk kez pole pozisyonunu kazandı.
Formula 1 Şampiyonası nda sezonun 14. yarışı olan Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix sinde, cumartesi günü yapılan sıralama turunda en hızlı zamana, sıralama turlarının tamamlanmasıyla aynı anda imza atan Ferrari nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa pole pozisyonunu kazandı.
İstanbul Park Pisti nde gerçekleştirilen sıralama turlarında Brezilyalı pilot Massa, üçüncü sıralama turunda 1.26.907 lik derecesiyle pole posizyonu elde etti.
Ferrari nin diğer pilotu Alman Michael Schumacher 1.27.284 ile ikinci sırayı alırken yarışa ilk iki sırada başlama şansını yalalayan Ferrari büyük bir avantaj yakaladı.
Renault un İspanyol pilotu Fernando Alonso ise 1.27.321 ile üçüncü oldu. Alonso nun hemen arkasdında ise takım arkadaşı İtalyan Giancalo Fisichella yer aldı.
Ralf Schumacher ve Nick Heidfeld 3. çizgide yer almayı başarırken, Jenson Button 7, Kimi Raikkonen 8. olarak 4. çizgiyi tamamladı.
Robert Kubica ve Mark Webber 5. çizgide yer aldı. Ancak 5. olmayı başaran Toyota pilotu Ralf motor değiştirdiği için 10 sıra kaybetti ve böylece Christian Klien 10. sıraya tırmanmayı başardı.
|
|
nAoNnGaEmLe
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 26.Ağu.2006 Cmt 16:56:01 |
|
shumi,,massa elele hep beraber sampiyon..... |
|
ExuLLa
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 27.Ağu.2006 Pzr 17:14:30 |
|
fiogf49gjkf0d İstanbul fatihi Massa ! Ferrari’nin Brezilyalı Pilotu Felipe Massa İstanbul’da kariyerinin ilk galibiyetini aldı.
Petrol Ofisi Türkiye Grand Prixi, İstanbul Park pistinde başladı. Startın ardından ilk virajda meydana gelen büyük kaza pilotlara zor anlar yaşattı. Kazada Renault pilotu Fisicella ile MF1 Racing Pilotu Monterio ve BMW Sauber Pilotu Heidfeld in araçları birbirlerine sürtündü. Güvenlik aracı piste girerken kazaya karışan araçlar tek tek pit stop a yöneldi.
Aracının arka kandın ve sol lastiği parçalanan Kimi Raikkonen, pitten çıkar çıkmaz dördüncü virajda bariyerlere çarparak yarış dışı kaldı. Raikkonen in aracının ön kısmı ve lastikleri tamamen parçalandı.
Yarış ilk pite kadar iki Ferrari pilotunun liderliğinde sürdü. Lider Massa, takım arkadaşı Schumacher ve en yakın rakipleri Renault pilotu Fernando Alonso 14. turda aynı anda pite girdi. Tam bir taktik savaşının yaşandığı bu anlarda, Alonso pitten Schumacher den önce çıkarak ikinci sıraya yükseldi.
Yarışın sonuna kadar ilk üç sıralama değişmezken, son turlarda M. Schumacher, Alonso yu geçmek için fırsat kolladı. Pole pozisyonda yarışa başlayan Ferrari Pilotu Felipe Massa, bu avantajını sonuna kadar koruyarak kariyerindeki ilk F1 birinciliğini İstanbul da kazandı.
İşte Sıralama 1- Massa 2- Alonso 3- M. Schumacher 4- Button 5- de la Rosa 6- Fisichella 7- R.Schumacher 8- Barrichello 9- Trulli 10- Webber 11- Klien 12- Kubica 13- Speed 14- Heidfeld 15- Coulthard
|
|
tiniminikizz
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 27.Ağu.2006 Pzr 21:49:19 |
|
Massa İstanbul u hiç unutmayacak
Ferrari pilotu Felipe Massa kariyerinin ilk birinciliğini 2006 Petrol Ofisi Türkiye GP nde almayı başardı. Cumartesi günü en iyi dereceyi yaparak yarışa ilk sıradan başlamaya hak kazanan Massa, hatasız bir sürüş ile yarış sonuna kadar birinciliğini korumayı başardı.
Fernando Alonso Michael Schumacher in arkasında 3. sırada yarışa başlasa da 14. turda piste güvenlik aracının girmesiyle yaşanan pit-stop karmaşası sırasında Michael Schumacher i geçmeyi başardı. Güvenlik aracı piste girdiğinde Felipe Massa ve Michael Schumacher peş peşe pit stopa girdiler. Schumi pit-stop sırasında takım arkadaşı Massa nın arkasında beklemek zorunda kaldığı için sırasını Alonso ya kaptırmak zorunda kaldı.
Yarışın sonuna kadar mücadeleyi bırakmayan Schumi özellikle son 10 turda Alonso yu geçmek için birçok denemede bulundu ancak Alonso ikinci durumunu hatasız bir şekilde savundu ve günün sonunda Schumacher ile olan farkı 2 puan daha açtı.
Start sonrası ilk virajda yaşanan karmaşa içerisinde arabası hasar gören, geçtiğimiz yılın birincisi Kimi Raikkonen mecburi bir pit stopunun ardından yarış dönse de ikinci tur içerisinde yoldan çıkarak bariyerlere çarptı ve yarış dışı kaldı.
DERECELER
POZ. |
PİLOT |
TAKIM |
LASTİK |
ZAMAN |
1. |
Massa |
Ferrari |
|
1s28:51.082 |
2. |
Alonso |
Renault |
|
+ 5.575 |
3. |
M.Schumacher |
Ferrari |
|
+ 5.656 |
4. |
Button |
Honda |
|
+ 12.334 |
5. |
de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
|
+ 45.908 |
6. |
Fisichella |
Renault |
|
+ 46.594 |
7. |
R.Schumacher |
Toyota |
|
+ 59.337 |
8. |
Barrichello |
Honda |
|
+ 1:00.034 |
9. |
Trulli |
Toyota |
|
+ 1 tur |
10. |
Webber |
Williams-Cosworth |
|
+ 1 tur |
11. |
Klien |
Red Bull-Ferrari |
|
+ 1 tur |
12. |
Kubica |
BMW-Sauber |
|
+ 1 tur |
13. |
Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
|
+ 1 tur |
14. |
Heidfeld |
BMW-Sauber |
|
+ 2 tur |
15. |
Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
|
+ 3 tur |
YARIŞ DIŞI KALANLAR
PİLOT |
TAKIM |
LASTİK |
Yarış dışı kaldığı tur |
Albers |
MF1-Toyota |
|
46 |
Sato |
Super Aguri-Honda |
|
41 |
Rosberg |
Williams-Cosworth |
|
23 |
Yamamoto |
Super Aguri-Honda |
|
25 |
Liuzzi |
Toro Rosso-Cosworth |
|
12 |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
|
1 |
Monteiro |
MF1-Toyota |
|
1 |
En hızlı tur zamanı: M.Schumacher, 1:28.005
|
|
tiniminikizz
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 27.Ağu.2006 Pzr 21:55:50 |
|
|
|
nAoNnGaEmLe
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 28.Ağu.2006 Pzt 02:37:28 |
|
ah shumi ahh o 15 tur nasıl geçti anlamadık yaff,,bi geçemedin yaf hep o 8. wiraj yusunden ama
nese bastır shumi yalnız deilsinn....
massa çok sefindik.. |
|