ChatCity sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç ve kendi radyo yayınını yap

Forum sayfaları sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç erkek kız arkadaş bul


sohbet, okey, tavla, chat
7 Mayıs 2024, Salı 15:11   

 

ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum Kurallarını mutlaka okuyunuz...

En İyiler  Son Eklenenler       
sohbet forum basliklari  CC-Forum> Kültür Sanat Hobiler > Müzik, Vido Klip, Playlist, Konser
forum sohbet oyun basliklari
   **_-lll SAGOPA KAJMER lll-_**
 <<1...678910111213141516 1718192021>>
Mesaj Ekle, sohbet ve oyun icin cagir
sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

nAoNnGaEmLe

nAoNnGaEmLe resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  10.Mar.2008 Pzt 18:35:37sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d
Sagopa Kajmer - Kendim İçin - yeni klip full :

https://www.youtube.com/watch?v=GFJ3W6zIx5Q

Sago nun kendisini klipte görmek çok hoş bir duyguymuş ya  uzun zamandır göremiyoruz kliplerinde.Bu şarkıda bizi kırmamış kendi oynamış...

Ben bugün ölebilirm
Şuan ölebilirim
Her an ölebilirim
sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

AcEdUdE

AcEdUdE resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  13.Mar.2008 Per 23:29:40sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d

nAoNnGaEmLe :


SAGOPA KAJMER

”Kötü İnsanları Tanıma Senesi”2008

Track List:

1 İntro

2 Ben Hüsrana Komşuyum

3 Bir Kulaç Daha Atsam Karadayım

4 Düşersem yanarım

5 İki Tanık

6 Gölge Haramileri

7 Bir Çıkar Yolum Yok

8 Sahibinin Sesi

9 Beyaban

10 Sonumuz Yakın Mesafe

11 Gördüklerime İnanmam Gerek

12 Vesselam

13 Tek başınalığın Yolcusu

14 Yakın ve Uzak

15 Düşenin Dostu Olmaz

16 Dessas

17 Kötü İnsanları Tanıma Senesi

*                                                        *                                                *

 Bir aksilik çıkmadığı takdirde şuan için albümün çıkış tarihi 14 Mart Cuma günü olarak belirlenmiştir.

KİTS Albümünün ilk 5000 basımı yine koleksyoncular için Limited Edition olarak servis edilecektir.

 

 

Ve 13 Mart 2008 Sagopa Kajmer Yeni Albümü Sevenleri ile Buluştu... Duyrulur. Aldın Dinledim ve Çok Beğendim Tavsiye Ederim.

 

AcEdUdE®

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

nAoNnGaEmLe

nAoNnGaEmLe resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  13.Mar.2008 Per 23:55:07sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d

he ya bir gun önce geldi album süpriz yaptılar bize :D :Dçok  bomba bir album gene...

senin albumun arkasındaki imza nasıl ace:) galiba tek tek imzalamış 5000 adeti:)

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

nAoNnGaEmLe

nAoNnGaEmLe resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  24.Mar.2008 Pzt 21:54:39sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d

Sagopa derki;

Hürriyetime Engel!

Değerli dinleyicilerim.Ben HURRİYET adli gazetenin HAKAN GENCE adli elemanıyla bir soylesi yaptım.Bu söyleşi için vaktim bir hayli alındı.gazetecilik adına gerçekten büyük bir ayıp ve kayıp.Saatlerimi aldılar ve sırf onlara ayıp olmasın diye cevaplandırdığım bir iki gereksiz soruyu sizlere ulaştırdılar.Bu röportaj 2 tam sayfa olacaktı 2 dakikada bir menejerim aranıp rahatsız bile edildi,sıkboğaz ederek röportaj yaptırdılar bana.Ben sizlere bu roprtajın tamamını sunuyorum.Bu roportajın tamamını okuyup HAKAN GENCE denen adama fikirlerinizi mail atın.ben de attım.Dinleyicilerimi ne güzel sorular-cevaplardan mahrum bırakıp saçma salak soruları gazeteye koydugu için bu adama maillerinizi eksik etmeyin.Daha dün bu gazete bana reklam teklifiyle geliyor,bu ürünün reklamını mı yapayım.? böyle adamları da çalıştırmayın yılların gazetesisiniz bu bir rezalet ve resmen sinsilik!…(bana sorulan sorular da yayınlanan sorulardan farklı dikkat edin)Bu yazar kardesin maili de şu:
hgence@hurriyet.com.tr  

...................................................................................................................

röportajın aslı budur;

 Nasıl bir hikayeniz var? Müzikle tanışmanız nasıl ve şimdiye kadar yaşadığınız süreci kısaca özetler misiniz...

SAGOPA KAJMER: Kendimi bildiğimden beri müzikle iç içeyim. Aile yadigarı plakları dinleyerek büyüdüm. Boney M den Suzi Quatro ya, James Brown dan Bob James e, Pink Floy dan Supertramp e kadar onca plak beni büyüttü. Onları birer ninni gibi görüyorum. Çocukluk dönemlerimde sürekli plak ve kaset alırdım. Yıllarca arşiv yaptım, kasetin devrinin kapanmasıyla binlerce kasetimi ne yazıkki çöpe attım. Plaklarıma baktıkça "ne günlerdi" diyorum.


- Neden en baştan beri rap müziği seçtiniz?

SAGOPA KAJMER: Çünkü rap müzik bana dinamik ve sanatsal geliyordu. Ritimsel olarak bana en uygunuydu. Çocukluğumda James Brown ın bateristi Clyde Stubberfield ın "Funky Drummer" performansından çok etkilenmiştim. O ritim yıllarca Rap Müziğinde en çok kullanılan sample (alıntı) lardan biri oldu. İlk kez Bambaataa yı izlediğimde Break Dance ile tanıştım. Sanırım Break, HipHop kültürünü sevmemde en büyük etkiye sahip oldu. Mista Robot, Boogaloo Shrimp, Shaba Doo, Mr Wiggles, Poppin Pete gibi kişilerden bir hayli etkilendim. Run DMC nin Raising Hell albümü hayatımın dönüm noktası oldu. Hep öyle bir albüm dinlemek istedim, hep o tür müziği aradım. Sonunda bir baktım ben gerçekten ufak yaşta bir rap dinleyicisi olmuşum. Tabii ki o dönem içerisinde Modern Talking, Sandra, CC Catch, Radiorama, Bad Boys Blue gibi isimler ülkemizde çok seviliyordu, heryerde Dj Hakan Gündüz ün panoramaları çalınıyordu, çok severim o dönemleri. Hatta Hakan Gündüz ün setlerinin hepsini edinmiştim bir ikisinde Kurtis Blow, Jungle Brothers gibi isimler mixlemişti, onları görünce, dinleyince çok mutlu olurdum. Malum şimdiki gibi albümleri bulmak hayaldi, şarkıya ulaşmak bile büyük meseleydi. O dönemde işin tadını alarak biriktirdim. Muhteşem şarkılar çıkardı. Rap işte o dönemlerden tanıdığım çok eski bir dostum benim. Hâlâ çok samimiyiz.

- Türkiye de rapin tanınması ve yayılma sürecine baktığınızda bu seçimden dolayı pişmanlık duyduğunuz veya pes etmeyi düşündüğünüz oldu mu?

SAGOPA KAJMER: En başından beri söylediğim gibi, ülkemizde işin aslı rap yeni yeni kitleye ulaşıyor. Önceden bizim yapıtlarımız da sertti, hatta itici bulunuyordu. Kullandığımız öğeler de sertti, sözlerimiz de. O dönemde bir gençlik heyecanına kapıldık hepimiz. Hit yapmaktan çok kendimizi tatmin etme yolundaydık. O nedenle bu işin en başında aslında en güzel günlerimizi yaşadık diyebilirim. Böyle bir tatmin söz konusuyken işin pes etme kısmı maalesef söz konusu bile olamıyor. Çünkü amacınız sevdiğiniz işi icra etmek.Kim dinlerse dinlesin yani. Fakat daha sonra işin boyutu değişti. Beni ve benim gibileri dinleyenler sözlerimizden feyzler aldılar, etkilendiler. Bizler de gelişiyorduk, geliştikçe sözlerimiz, lirikalitelerimiz de değişti ve de olgunlaştı. Kimisi yerinde saydı, kimisi gelişti. Kısacası zaman ilerledikçe rapimiz tanındı, tanıtıldı. İlk başta ne kadar iştahlıysam, şimdi de o kadar iştahlıyım. Eğer ben pes etseydim, pes etmiş olsaydım şu an belki de Türk Rap burada olmazdı. Ümidi kesmek en kolayı, başarıya ulaştıktan sonra ümidi kesmeyi düşündüğün anları gülerek hatırlarsın.


- Rap i politik bir müzik tarzı olarak biliyoruz. Ama son dönemlerde bu tavır azaldı sanırım. Sizin şarkılarınız içinde buna katılıyor musunuz?

SAGOPA KAJMER: 1980 lerde derseniz hayli politikti. O zamanın ırkçılık olgusu her şeyi etkilediği gibi müzik türlerini de etkilemişti. 1990 larda tüm dünya müziğinde çeşitli kişisel temalar ağırlık buldu. 2000 ler ise tamamen eğlenceye dönük lirikalizmin hissedildiği dönemler olarak tarihe geçti. Müzik bu şekilde yön bulurken, ülkemizde 1995 yılında çıkışını yapan rap aslında 1980 lerdeki o politik görüşü getiriyordu. İnsanlar Türkiye de 1980 lerde dünyanın dinlediği politik rapi, 1995 te kendi ülkelerinde kendi lisanlarından dinlediler. Ama dönem değişti. Müzik canlı bir olgu. Sözlerse yaşayan ve değişen insanın hisleri. Artık kişisel temalar ağırlıkta. Dünya rapi eğlence sektörüne hizmet ederken, Türkiye deki rap de politizmin dışında ilerliyor. İnsanlar özellikle yazılan sözleri hissettikçe, kendilerini o sözlerde buldukça bu müziğe ısınıyor ve bu müziği sahipleniyor. Diğer türlü politikanın ancak politikacıya faydası var müzisyene yok.


- Daha önceki röportajlarınıza baktığımda çok dobra olduğunuz gördüm. Peki sizce rap müzikte iyi ve kötü olan isimler kimler?

SAGOPA KAJMER: Ben her zaman kendimce doğruyu söyledim. Rap müzikte işini iyi yapanlar bellidir. Bu bana göre değişmez. Halk sever ve dinler. Ben kendi işimden mesulüm. Sözleri gerçeği yansıtan her MC iyidir, yalnız sitiller farklıdır. Ben zaten şimdilerde kimin ne yaptığıyla, hangi albümü çıkardığıyla ya da herhangi bir şeyle ilgilenmiyorum işime bakıyorum. Son dönem yapıtlarından ve rap yıldızlarından biyhaberim. İyi yapanları tebrik eder gözlerinden öperim.


- İlk müziğe başladığınız da protest bir tarzınız vardı. Zamanla daha melankolik, acı ve aşk sözleri söyleyen bir Sagopa gördük. Bu değişim neden?

SAGOPA KAJMER: İlk başlarda eleştirmek istediklerinizi ekeltirirsiniz. Eğer yeni bir MC iseniz mutlaka eleştirirsiniz. Ben bu işi icra etmeye başladığımda biraz politik biraz da serttim. Sonraları insanlara kendimi anlatmayı uygun buldum. Çünkü bu bir iç döküş gibiydi. Düşünsene hep başkalarının yanındasın ama kendini boşluyorsun. Nereye kadar? Hem ben politikadan ve siyasetten hiç anlamam. Bir de zamanında üniversite okurken hergün silahlı eylemler, yürüyüşler vs oluyordu. Ben okula hep korkarak gittim. Birgün sınav anında konsantre olmaya çalışırken sınıfları bastılar. Giriş ve çıkışlarımız daima sorunluydu. Birçok kez polisle tartıştım. Yani hem okudum hem yoruldum. Aslında kimsenin bunu yapmaya hakkı yoktu. Bu haleti ruhiyeyle 4 sene okudum ve o dönemdeki şarkılarımda hep bunlardan bahsettim çünkü onları yaşadım. Çalışmam ve para kazanmam gerekiyordu. Kimi zaman okulu boşluyordum, o zaman çok ağırdı benim için. Şimdi de farklı şeyler yaşıyorum. Hayat değişiyor, yazdıklarım da o değişkenlikle yön buluyor.


- Küfür içeren şarkılarınız var. Şarkılardaki bu sözler zamanla yok oldu. Bunun nedeni ne?

SAGOPA KAJMER: Önceden rapimin ağzı bozuktu. Sonradan içime ilham oldu "böyle yapma, şöyle yap" dediğini duydum birinin. Bu etki bende tepkiye neden oldu. Argoda hâlâ ağırlığım vardır ama küfre gelince, itici buluyorum. Ben zamanında çok serttim. Artık olgunlaştım. Bu işi Amerikadaki gibi yapmak bir türk için yersiz herhalde bunu anlamak bana yardımcı oldu. Çiçek gibi yaz, mis koksun.


- Sizi sert sözlerinizle sevenler hayranlarınızı bu durum nasıl etkiledi. Onları kaybettiniz mi?

SAGOPA KAJMER: O dönemde hayranlarımı takmıyordum pek. Ben ilk maskeli balo yu internete tanıtım amaçlı verdiğimde herkes çok şaşırmıştı. O günlerde aynen şu cümleyi yazmıştım yazımda "rap de bir dönemi kapatıp yeni bir dönemi başlatıyorum." Dediğim gibi oldu. Eski tarzın fanları zamanla bu tarza da kaptırdılar. Sonuçta beni seviyorlar onlar, ben ne yapsam yanımdalar. Hâlâ eski fanlarımdan aşina olduklarımı konserlerimde görürüm ve "Ölümüne Sago" bayraklarıyla bana destek verirler. Sagopa Kajmer demek böyle bir şey olsa gerek.


- Birçok rap sanatçısı günümüzde pop sanatçılarıyla düet yapıyor. Bu duruma nasıl bakıyorsunuz? Sizide ilerde böyle bir düetle görebilir miyiz?

SAGOPA KAJMER: Herkesin takip ettiği yol farklıdır. Ben kendimi yaptığım iş için yeterli buluyorum. Birileriyle çalışmam için onun o işte iyi olması gerek. Ben o kadar seçiyorum ki hemen hemen hiç kimse yok diyebilirim çalışmak istediğim. Rahmetli Barış Manço keşke yaşasaydı kapısına gidip ona "Gönül Dağı nı yorumlayalım üstad" derdim. Bariş abi haricinde Nur Yoldaş la çalışmak isterdim. Benim hayatımda çok derin bir yeri olan "Saki"yi onunla söylemek isterdim. Ben kendimi pop çerçevesinde görmüyorum. O resme kendimi koyamıyorum. Bir çok önemli pop sanatçısı tekliflerle geliyor lakin onları kırmadan geri çevirmeye gayret ediyorum. Eğer birgün tam dişime göre bir melodi bana dinletilirse ve şarkıyı icra edecek kişi hakkıyla bu işi yapanlardan olursa mutlaka bir birliktelik olur. Kapılarımı tam kapamış gibi görünüp ukalalık yapmak da istemiyorum. İşin kalitesine bağlı diyelim.


- Yine bazı rapçiler artık sık sık reklamlarda. Size bu tarz teklifler geliyor mu? Bakışınız nasıl?

SAGOPA KAJMER: Herkes yolunu kendi çiziyor. Ben bir kez o parayı kazanırım ama o işten sonra her şey biter eskisi gibi olmaz. Reklam bu. Eskitir seni. Sen tanınmak istiyorsan reklam biçilmiş kaftandır. Ama benim gibi ne para ne şöhret umrunda değilse gereksizdir. Bana çok teklif geliyor, kırmadan geri çevirmeye gayret ediyorum. Benim reklamım hayranlarım, sevenlerim. Rapçiler reklamlarda oynayarak rapi tanıtıyorlar mı? Hayır! Rapi; iyi söz ve kaliteli müzik tanıtır. Orada oynayan rapçi ancak malı tanıtır, ürünü tanıtır. Bana onlarca teklif geliyor, daha önce hiçbir arada görmediğim paralar teklif ediliyor, ama gerek yok. Bir lokma bir hırka, tavsiyeye uyanlar tavsiyeyle yaşarlar.


- Cem Yılmaz la aranızdaki samimiyet nasıl doğdu? G.O.R.A filmine müzik yaptınız. Bu bazıları tarafından eleştrilse de daha çok kişiye ulaşmanızı sağladı. Bundan sonra böyle bir projede yine olur musunuz? Keşke ben müziklerini yapsaydım dediğiniz bir film oldu mu?

SAGOPA KAJMER: Sanat bizi tanıştırdı. Profesyonelce iş yaptık. Eleştirenleri biliyorum, bir baltaya sap olamamışlar. Onların baltaları bir gazete köşesine denk gelen bir kalem olmuş o da bir gün kırılır, yanarlar hallerine. Bense yaptığım işlerin ağırlığı oldukça hafiflemem. Zaten beni neden eleştirdiklerini de bilmiyorlar. Yaptığım iş konusunda tek bildikleri şey 50 cent ve Eminem. Be adam yalan yanlış takipçisin, "hani Bağdat?" diyorsun. Filmler müziklerle etkili olurlar, hayat bulurlar. Bana film müziği teklifleri, dizi film teklifleri vs geliyor. Bana yakışan neyse onu yaparım.


- Rap camiasında eğitim seviyesinin düşük olduğu söylenir. Siz üniversite mezunuz. Sizce rap camiasının kültür düzeyi nasıl?

SAGOPA KAJMER: Dinleyici üniversite ve liselerde yoğunlukta. Ortaokul ve ilkokullar da beni ve rapi dinliyor ve seviyor. Birçok fanatik var. Ama rapi icra edenlerin yarısından çoğu okumamış, kültür seviyesi de hayli düşük kişiler. Bir iki adam akıllı okumuş var içlerinde. Gerisi kendini geliştireceğine milleti geliştirmeye çalışıyor. Kelimeleri yalan yanlış yerlerde kullanıyorlar, herkes rapçi herkes sanatçı. Adamlara bir iki isimden bahis açsam bön bön bana bakarlar, ne bu işin tam tanımını bilirler ne de başka bir şey, sadece rap yazıp onu söylemek rapçilik felan değildir. Bu iş bütündür.. İcracıların durumu vahim. Dinleyenler ise okuyor, okumaya hevesli. Onları daha çok motive etmek lazım. Cahilce yoldan çıkarmak değil. Bizler ışık gibiyiz. Şu an dinleyicinin çoğu yaş ortalaması 13-25 olan kitle. Ama 40-50 yaşlarında da bizi yakalayanlar var. Ne mutlu bize diyelim.


- Şarkı sözleri sizin için çok önemli. Neler size ilham veriyor?

SAGOPA KAJMER: Hayat bana başlı başına ilham kaynağıdır. Yaşarım, yazarım. Misallerimde en ufak şeyleri bile örnek vermekten çekinmem. Beni bu seviyeye getiren ne reklam ne de başka bir şeydir. Beni sözlerim ve kişisel disiplinim bu seviyeye getirmiştir. Herşeyden pay çıkarmak hayattır.


- Şarkı sözlerinde yaşadıklarınız ve özel hayatınız ne derece var? Eğer bu sözler sizi anlatıyorsa kendinizi dinleyicilere bu kadar açmak sizi rahatsız etmiyor mu?

SAGOPA KAJMER: Yazdıklarımın hepsini kaderden çaldım! Ne yaşadıysam anlatmam gerektiği yere kadar anlattım. Daha fazlasına kaçmadım. Kendimi aslında anlatırken tam merkezi noktalara değiniyorum. Bir cümleden farklı anlamlar çıkıyor. O cümleyle kaç şey anlatılabilir bunu hesaplıyorum. Eğer hesaplamazsan işler karışır. Daima hesap kitap şart. Yaşadıklarımın en yalın hali şarkılarımdır. Aslında arka planda birçok hadise vardır onlara girmeden özünü veririrm, dinleyici de aldığı yerden hisse çıkarır. Dinleyicilerime bu denli açılmak beni neden rahatsız etsinki? Esas bu derece açık olmazsan inanmazlar. İnandırmanın yolu gerçekten geçer. Eğer sahtekarlık yaparsan zaten anlaşılır bir zaman sonra. Herşeyinle bütün olmalısın, çelişkisiz olmalısın.


- Yeni albümdeki şarkı sözleri için "Daha zor anlaşılacak" diyorsanız. Neden bir şarkıcı şarkı sözleri daha zor anlaşılsın ister?

SAGOPA KAJMER: Önceden sözlerin derinliğinde boğuluyorlardı. Ben de albüme bilmedikleri kelimeleri koyup yardımcı olmuştum anlamları doğru çıkarabilmeleri için. Sonradan baktımki böyle olunca sözler hemen kavranıyor, başka şarkılar istiyorlar. Araştırmayı seviyor dinleyicim. Bu sefer albümde sözlerle ilgili kelimelerin açıklamalarını vermedim. İstedimki sözlükleri devreye girsin. Biraz edebiyat içine girsinler. Daha zor anlaşılmak diye bir şey yok, sadece yazdıklarımın üzerinde düşünmelerini ve onlardan çeşitli farklı manalar çıkarmalarını istiyorum. Bunu isteyenler de dinleyicilerim. Bu bir nevi etüt. Onlar bir şarkı üzerinde aylarca düşünen insanlar. Ve bir bağı çözdükçe diğer bir bağı istiyorlar. Bu dinleyicilerimle benim aramda olan gayet hoş bir durum, bu nedenle anlamanız zor olabilir.


- Peki sizce karamsar şarkı sözlerine rağmen neden bu kadar çok seviliyorsunuz?

SAGOPA KAJMER: Sanırım gayet ciddi bir adam olduğum için. Şarkılarımda gerektiği yerde eğlendirip, gerektiği yerde hüzünlendirdiğim için. Etki neye bağlıdır? Etki sözdür. Eğer bu ülkede bana göre bitik olan sözlerin sahiplerine feci bir hayranlık varsa bırakın da beni sevsinler. En azından onlar gibi fakir edebiyatı yapıp, insanlara aynı yemekleri pişirip pişirip sunmuyorum. Ben insanları kandırmıyorum. O nedenle beni seviyorlar. Gidin onlardan birkaçına sorun, bu cevabı verirler. Dinleyici ve sanatçı bütündür. Sanatçı dinleyicisinin isteklerini bilmelidir ki bu gerçek başarıya giden en aşikar yoldur.


- Şarkılarınız aynı zamanda şiir tadında size 21. yy. melankolik filozofu demek doğru mu?

SAGOPA KAJMER: Felsefeyi sevmem, o işin içinde şeytan vardır. Ben kelâmcı değilim, filozof olarak anılmayı hiç istemem. Onlar yerine derviş olmayı isterim ya da derviş olarak görülmeyi isterim. Melankolik olduğum doğru. Bana ne isim koyarsanız ben o olurum bir anda size göre. ben Yûnus’un mirasını taşıyan herhangi bir yunusum, Muhammed in geçtiği yolların tozuyum tıpkı üstadlarım gibi.


- Şarkı sözlerinizde dinde işleniyor. Bu bazı kesimler tarafından eleştiriliyor. Bu eleştirilere nasıl cevap vermek istersiniz?

SAGOPA KAJMER: Din hayatın temeli. Maneviyat dev saray. Kim neyi neden eleştiriyormuş? Hem onlara ne? İnsan diniyle bütündür. Maneviyatı tam olmayanın ne işi doğrudur ne sözü. Ama işlerine gelmiyor bazılarının, hepsine hidayet ve dosdoğru bir yol diliyorum. Keşke eleştirdikleri şeyin ne olduğunu idrak edebilseler. Sonuçta ben kimseye "beni zorla dinleyin" demiyorum. Anlattıklarımı alabilenler benim dinleyicim olsun biz bize yeteriz. Eleştirenler kulaklarında çıkan kılları alsınlar ve tırnaklarını kessinler.


- Şarkılarınızda film samplelarını kullanmayı seviyorsunuz. Yeni albümde var mı? Varsa hangi filmlerden, yoksa bu albümde neden yok?

SAGOPA KAJMER: Artık herkes bunu yapmaya başladı. Ben de yeni albümde kullanmadım. Açıkçası uzun bir süre farklı bir yol tutturmak istiyorum. Nete vereceğim bir projem olursa belki kullanırım çünkü o projelerde bir gelenek oldu bu olay.


- Bir röportajınızda "Beni değerlendirecek bir adam yok" diyorsunuz. Siz neden değerlendirilemezsiniz?

SAGOPA KAJMER: Çünkü değerlendirme işi çok zordur. Ben beni değerlendirebilecek bir kişi göremiyorum dedim, çünkü değerlendirdiklerini zannedenler çok yazık kişilerdi. Ben aslında o sözümle değerlendirdiklerini zannedip beni saçma sapan konularda eleştirenlere gönderme yapmıştım. Sonra cümle genele yayıldı. Evet beni ne diye eleştirebilirler ki? Eleştirilebilecek şeyim nedir? Melankolik olmak mı? Karamsar olmak mı? Yoksa uslubum mu? Beni eleştirmek için için kuvvetli bir sebep gerek. Eğer haklıysa tamamdır ama ben eleştirilecek bir şey yapmadığımı düşünüyorum.


- Rap dünyasında büyük bir savaş var gibi gözüküyor? Özellikle sözlü savaşlar sürekli devam ediyor. Çoğu rapçinin hedefisiniz. Neden hep siz hedef gösteriliyorsunuz?

SAGOPA KAJMER: Çünkü ben gerçekten sağlam lokmayım, işimin eriyim, ehliyim. Kim başarısız bir insanla uğraşır ki? Beni ne derece yıpratabilirler ki? İnsanlar takmış bana ve eşime.sanki benim üzerimden bir başarıya mazhar olacaklar. Bu çok saçma. Gitsin herkes benden daha güzel bir şarkı yapmak için yırtınsın, işte dosdoğru yolları budur. Bunun haricinde hırs ve hasetle hüsran elde edilir. Ne yazık kendilerini benim için üzüyorlar. Şu an rap yapanların %99 u bana düşmandır ve benim tek mermi sıkmışlığım yoktur. Ve %90 ını da tanımam etmem. Ama onlar beni gayet iyi tanırlar. Çünkü ben onların varmak istediği bu yolun sonuyum!


- Peki bu sözlü sataşmalardan sizi en şaşırtan ve belki de üzen kimin söylediği hangi sözler oldu?

SAGOPA KAJMER: Ben saçmalıklarla vakit kaybetmem. Benim bir misyonum var ve bu misyon ona buna sataşarak bir başarı yakalamak değil. Ben o kadar hayalperest değilim. Hiç bir sataşma cümlesi bana rüzgar kadar zarar veremedi. Zaten %90 ını dinlemedim. Çünkü anneme, eşime aileme küfrediyorlar. Bunun sonu ağır olur. En iyisi dinlemeyeyim, onlar zamanı gelince dediklerinden ötürü utanırlar, ben adamı sessiz kalarak çatlatırım.


- Ceza’nın varolmasında payınız var. Yakın zamanda çıkan haberlerde hep dargın olduğunuz söylendi. Gerçekten böyle bir durum var mı?

SAGOPA KAJMER: Pardon ama ben ferdiyim. Beni kimseyle anmayın. Kim varsa var kim olduysa oldu, her şey zaman gibi geçti, geride kalanlar yaşanan anılar olarak kaldı, çıkan ürünler klasik oldu. Ortaya çıkan sonuçlar gerçekten üzücü lakin bir insan namusunu ve ırzını koruyabildikçe insandır. Kurallar değişmez. Ben açıkçası kişisel olarak bir kin içerisinde yüzmüyorum sadece bazı haklarım var ve bu haklarıma taciz edene karşı savaşıyorum. Kimseye düşmanlığım yok. Olsaydı daha farklı olurdu. Profesyonel iş yapan insanlar herhangi bir problemle karşılaştıklarında profesyonel bir yöntemle bu olayı çözerler. Benim yaptığım şey cahilce değildi gayet aklı başında bir adamın yapacağı bir şeydi. Onca olaya rağmen hin ve kinim yok, bilakis inşaallah taşlar yerlerine oturur da rap hak ettiği saygıyı görür. Ayrıca kimsenin var olmasında payım yok. Ben sadece dostluğun gereği olan desteği hiç esirgemedim. 


Sizin hayranlarınız ve diğer rapçiler arasında da atışmalar yaşanıyor. Bu sizi rahatsız ediyor mu?

SAGOPA KAJMER: Bunlardan nefret ediyorum. Şarkılarımızda barışmesajları veriyoruz hatta dinleyenler bunları elleriyle alkışlıyorlar. Beni sevenler bana hakaret edilmesini aynen benim gibi yediremiyorlar. İşte sanatçı ve seveninin ilişkisi bu olmalı. Onlar beni sahiplendikçe ben onları daha çok seviyorum. Manevi olarak yükseliyorum. Tabii ki beni koruyacaklar. Biz birbirimizi ezdirmeyiz. Ne ben dinleyicilerimi ne de onlar beni. Biz hep birbirimizi koruruz. Normali de bu. Gerçek bağlılık da bu.


- Şimdiye kadar pek çok başarılı iş yaptınız. Ödül aldınız. İlk "Double rap" albümünü çıkardınız. Peki neden kendinizi geride tutuyorsunuz? Bu sizin tercihiniz mi?

SAGOPA KAJMER: Evet. Mutfakta kalmak en güzeli. İsteseydim heryerde adımı ve tipimi görürdünüz. Bu sıkıcı olabilirdi. İyi iş yapıp çok fazla gözle temas etmemek her şeyin en hayırlısı bence.


- Yeni albümün alt yapı ve soundundan bahseder misin?

SAGOPA KAJMER: Yeni albüm her zamanki gibi alışılmış ben. Herkes memnun kaldı şükür ki. Ben de çok memnunum. Olabildiğince derin bir albüm, hem müziği derin hem liriği. Doğal olarak geneli derin ve hüzünlü bir albüm.


- Albümde gazel ve kaside tarzları var. Bu aldığınız eğitim ve müzikal birimkilerinizin sonucunda mı oluştu?

SAGOPA KAJMER: Evet belki de. Ama yazmak istediğim şeylerin tümünü yan yana getirince ortaya bunlar çıkıyor. Eğitim sadece deftere yazmak değildir, kitabı çalışarak sınava girmek de değildir. Benim kalemimi eğitme sürecim, ruhaniyetimi ve maneviyatımı geliştirme sürecimin ardından iyi bir yön buldu. Bunlar birleşince hisler ortak noktada buluştular. Siz deyin kaside, ben diyeyim rübai. Yeterki anlamlı olsun.


- Bazı dinleyicileriniz yeni albümün müzikal yapı olarak önceki albümlere benzediğini söylüyor. Sizce bir sanatçı her albümde müzikal olarak belirgin değişikliklere gitmeli mi?

SAGOPA KAJMER: Evet bir yerde evet. Ama değişim olsun diye absürte düşmemek işin aslı. Asıl başarılı sanatçı 20 sene de aynı kalabilmeyi başarandır. Müzikal değişim zaten şart oluyor bir süre sonra. Çünkü müzik canlı bir olgu, teknolojiyle beraber değişiyor fakat tını denen şey sanatçıyı sanatçı yapıyor. Benim de tınım var ve bu beni ben yapıyor. Hafif değişiklikler yemekte çeşni oluyor. Dolayısıyla ben kendimi yenileştirebilmek adına ne müziğimi ne de sözlerimi değiştiriyorum. Ben harmanlıyorum, sonuç mutlu edene kadar uğraşıyorum. Farklılık bu olsa gerek.


- Kötü İnsanları Tanıma Senesi. Hem albümünüzün hem şarkınızın ismi. Neden bu isim? Sizce kötüler etrafımızda çoğaldı mı?

SAGOPA KAJMER: Herkes insan. Zaten insanlarla iç içe yaşıyor ve anlaşma aracımız olan dille yaşıyoruz anlaşıyoruz. Tabii ki insanların arasında kötüler çoğunlukta çıkıyor. Herkesin dünyası kötülerden gelen şeylerle kararıyor. İyiler aydınlatıcı oluyor. Şu anda hiç denecek kadar arkadaşım var. O nedenle ben insanların iyi taraflarından bahsedemeyecek derece cahilim bu konuda. Ben kötülerden bahsediyorum çünkü kader beni kötülerle buluşturdu, iyileri tanımamsa bir bahşis oldu bana. Şükür ki hâlâ 1-2 iyi insanla muhabbetteyim. Onların hatrına huzur bulabiliyoruz.


- Sizi rock, pop, metal dinleyenlerde dinliyor. Siz aslında hangi kitleye hitap ediyorsunuz?

SAGOPA KAJMER: Ben herkesin duygusuyum, ben herkesin sesiyim, ben tüm dillerin en anlaşılır kelimesiyim. O nedenle cümlelerim gerçektir ve gerçeği dinlemek isteyen herkes beni sever. Gerçek en güzel cevaptır. Rap, rock, pop fark etmez. Hepsi bir dile mensuptur ve hal anlatır. Hali en iyi anlatan kazanır bu işte.


- Kajmer piramitlerin sırrını çözen bir bilim adamı. Sagopa da öldüğü piramidin ismi. Oraya girdiğinde öleceğini bilerek giriyor. Son odaya kadar gidiyor. İsmini yazıp ölüyor. Sizin kendinize bu ismi koymanızın nedeni de sonunda belki hayalkırıklığı olsa bile müzik yapmak istemek mi?

SAGOPA KAJMER: Müzik yapmak ilk başta bir istekti artık benim için bir yaşama tarzı. Bir misyon var, gençler beni ağabeyleri gibi görüyor, bir rehber olarak görüyor. Bilemiyorum kaç sanatçı bu sıfatla arenada. Hayal kırıklıklarım oldu, hâlâ da oluyor ama sonunda olsa ne olur? En başında hepimiz bir hayal ile bu yola çıktık. 5 sene hayal kırıklığıyla geçti ama yılmadım, çünkü benim hayalim para değildi. İnsanlara ulaşabilmekti. Ulaştıkça hayalimi kazandım, uzaklaştıkça hayal kırıklığına yakınlaştım. O nedenle onlarla daha samimi olma yoluna gidiyorum.


- Yeni albümünüzü kendi plak şirketinizden çıkardınız. Daha önceki şirketlerinizle ne gibi problemler yaşadınız?

SAGOPA KAJMER: Problemler saymakla bitmez. Ben eşim Kolera ile şirketimi açtım. Herşey muhteşem. Tam istediğimiz gibi her şeyi basabilme hakkımızın olması ve işlerimizin yi bir şekilde gitmesi beni huzura kavuşturuyor. Unkapanında çok seviliyoruz, saygı duyulan bir şirket olduk çok kısa bir zamanda. Önemli olan bu başarıya muvaffak olabilmekti.


- Özel hayattan biraz bahsedersek. Kolera’yla aynı ve farklı noktalarınız neler? İki müzisyenin bir arada yaşamasının avantaj ve dezavantajları var mı?

SAGOPA KAJMER: Kolera yı benim dişi modelim olarak görüyorum. Birebir fikirlerimiz uyuşuyor. Onunla çalışmak harika oluyor. Kalemi çok kuvvetli. Herşeyi kendi yazıyor, kaydediyor.. Beni yormuyor. Ortak noktalarımız bir. O nedenle; ben demek o demek, o demek ben demek. Avantaj değil de nedir bu?


- Sert mizaçlı mısınız? Romantik misinizdir?

SAGOPA KAJMER: Ben hiçbiri değilim. Sertim ama oldukça insancılım, dayanıklı biriyim, metanetliyim lakin romantik ve de duygusalım. Hal neyse ben oyum. Gereklilik neyse ben onu ifa ederim. Bir insan kendine romantik diyorsa zaten ben onun romantikliğinden şüphe ederim. İnsan hal ile yoğrulur, hali neyse onu yansıtır. Ben çok mutlu insan gördüm yüzüne bakarken güler, yüzünü çevirdiğinde anında somurtur. Dürüst olmak farklı bir samimiyettir.


- Peki Yunus Özyavuz özel hayatında neler yapar? (Nerelerde gezmeyi, ne dinlemeyi sever, hırslı mıdır, ev hayatımı gece hayatımı..)

SAGOPA KAJMER: Yunus şu aralar okur. Doğada gezmeyi sever, hırsı yoktur, ev hayatı benim her şeyimdir. Bazıları bu hayatı sevmem nedeniyle "çık mağarandan" dese de ben onların düştüğü kara mağraya düşmesinler diye insanlara aydınlık olmak istiyorum. Özel hayatım çok muazzam ve mütevazidir. Senin gibi normal bir çizgide yaşıyorum. Gezemiyorum zaten, dinleyiciler heryerde.

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

nAoNnGaEmLe

nAoNnGaEmLe resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  24.Mar.2008 Pzt 21:55:43sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d

Hürriyetteki eleman şöyle yayınladı ; 



Röportajın yazılı Hali:

Rap’çilerin yüzde 99’u bana düşman,benim tek bir mermi sıkmışlıgım yok

Rap müzik dinleyip de Sagopa Kajmer’i tanımayan yok. Pop, rock, metal dinleyenler de onun şarkılarına kayıtsız değil. Sözlerindeki karamsar hava ve Türkçe’yi kullanışı hayranlarının hoşuna gidiyor. Merak edenler için gerçek adı Yunus Özyavuz (30).

Samsun doğumlu, İstanbul Üniversitesi Fars Dili ve Edebiyatı mezunu. Müziğe yerel bir radyoda DJ’lik yaparak başladı, 1998’de Kuvvetmira’yı kurdu, prodüktörlük yaptı. Gora filminin müziklerini yaptıktan sonra dinleyici kitlesi genişledi. Sagopa Kajmer, geçen hafta 17 şarkıdan oluşan yeni albümü “Kötü İnsanları Tanıma Senesi”ni çıkardı. Onunla yeni albümünü ve rap alemini konuştuk.

Müziğe başladığınız yıllarda protest bir tarzınız vardı. Zamanla sözleriniz aşk ve acı üzerinde yoğunlaştı. Bu değişim neden?

-Zamanında üniversitede okurken her gün eylemler oluyordu. Okula hep korkarak gittim. Birçok kez polisle tartıştım. Hem okudum, hem yoruldum. O dönemdeki şarkılarımda da bunlardan bahsettim. Şimdi farklı şeyler yaşıyorum. Yazdıklarım da o değişkenlikle yön buluyor.

Küfür içeren şarkılarınız da vardı. Zamanla bu sözler yok oldu. O bir moda mıydı?

-Önceden rapimin ağzı bozuktu. Sonra içimden bir ses “Böyle yapma” dedi. Argoda hálá ağırlığım var, ama küfre gelince, itici buluyorum. Artık olgunlaştım. Bu işi Amerika’daki gibi yapmak bir Türk için yersiz, bunu anlamak bana yardımcı oldu. Çiçek gibi yaz mis koksun.

Peki sizi sert şarkı sözleriniz için sevenleri kaybettiniz mi?

-Eski tarzın fanları zamanla bu tarza da kapıldılar. Hálá eski fanlarımı konserlerimde görürüm ve “Ölümüne Sago” bayraklarıyla bana destek verirler.

Birçok rapçi popçularla düet yapıyor. Bu duruma nasıl bakıyorsunuz?

- Herkesin yolu farklı. O kadar seçiciyim ki hemen hemen çalışmak istediğim hiç kimse yok diyebilirim. Rahmetli Barış Manço yaşasaydı kapısına gidip ona “Gönül Bağı’nı yorumlayalım üstat” derdim. Nur Yoldaş’la da çalışmak isterdim.

Gora filmine müzik yapmanız, bazıları tarafından popüler bir iş bulunarak eleştirildi?

-Cem Yılmaz’la sanat bizi tanıştırdı. Profesyonelce iş yaptık. Eleştirenleri biliyorum, bir baltaya sap olamamışlar, onların baltaları bir gazete köşesine denk gelen bir kalem olmuş; o da bir gün kırılır yanarlar hallerine. Ben, yaptığım işlerin ağırlığı oldukça hafiflemem.

Rap camiasında eğitim seviyesinin düşük olduğu söylenir. Siz ne diyorsunuz?

-Dinleyicilerin çoğu öğrenci. Ama rapi icra edenlerin çoğu okumamış. Kendini geliştireceğine milleti geliştirmeye çalışıyor, kelimeleri yalan yanlış kullanıyorlar. Dinleyiciler okuyor, onları daha çok motive etmek lazım, cahilce yoldan çıkarmak değil.

Rapte hep sözlü sataşmalar olur. Çoğu rapçinin hedefi de sizsiniz. Sizi sevmiyorlar mı?

- Çünkü ben gerçekten sağlam lokmayım, işimin eriyim, ehliyim. İnsanlar takmış bana ve eşime. Şu an rap yapanların yüzde 99’u bana düşman ve benim hiçbirine tek mermi sıkmışlığım yok. Zaten söylenenlerin büyük kısmını dinlemedim. Çünkü anneme, eşime ve aileme küfrediyorlar. Bunun sonu ağır olur. Onlar zamanı gelince dediklerinden ötürü utanırlar, ben adamı sessiz kalarak çatlatırım.

Ceza’ya ilk yıllarında destek verdiniz. Son zamanlarda ise hep dargın olduğunuz konuşuldu. Şu anda durum nasıl?

-Her şey zaman gibi geçti, geride kalanlar yaşanan anılar olarak kaldı. Ben bir kin içerisinde yüzmüyorum, sadece bazı haklarım var ve bu haklarıma taciz edene karşı savaşıyorum. Kimseye düşmanlığım yok. Ayrıca kimsenin var olmasında payım da olmadı.

Size 21. yüzyılın melankolik filozofu diyenler var. Katılıyor musunuz?

-Felsefeyi sevmem, o işin içinde şeytan vardır. Derviş olarak görülmeyi isterim. Melankolik olduğum doğru. Ben Yunus’un mirasını taşıyan herhangi bir yunusum, Muhammed’in geçtiği yolların tozuyum, tıpkı üstatlarım gibi.

Şarkı sözlerinizde din de işleniyor. Bu da bazı kesimler tarafından eleştiriliyor…

-Din hayatın temeli. Maneviyat dev saray. Kim neyi neden eleştiriyormuş? Hem onlara ne? Hepsine hidayet ve dosdoğru bir yol diliyorum. Keşke eleştirdikleri şeyin ne olduğunu anlayabilseler. Eleştirenler kulaklarında çıkan kılları alsın ve tırnaklarını kessin.

Yeni albümdeki şarkı sözleri için “Daha zor anlaşılacak” diyorsunuz. Neden bir şarkıcı sözleri daha zor anlaşılsın ister?

-Önceden albüme bilmedikleri kelimelerin açıklamalarını koydum. Baktım ki sözler hemen kavranıyor. Bu sefer albümde kelimelerin açıklamalarını vermedim. Sözlükler devreye girsin, biraz edebiyatın içine girsinler istedim. Aslında daha zor anlaşılmak diye bir şey yok, sadece yazdıklarımın üzerinde düşünmelerini ve farklı anlamlar çıkarmalarını istiyorum.

.......................................................................................................................

sonuç olarak sagopa tam röportajı kendi sitesinde yayınladı ve çok güzel konuşmuş okurken hiç sıkılmadım, röportaj da bile cümleleri bir harika...
hürriyet gazetesine eminim binlerce mail gitmiştir şimdiden , o gencin geleceğini merak ediyorum :s

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

nAoNnGaEmLe

nAoNnGaEmLe resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  9.Nis.2008 Çar 01:11:09sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d

Herkes bir kerede olsa okusun .... 2 satır yazıp kafiye yapıyorum diye sevinenler varken buna ne denir bilemiyorum, anlam ve uyum tek kelime ile mükemmel....

 

yunus dur benim adım sagopa dır mahlasım dinle
eğer düşman yoksa bil ki savaş olmaz
şevketle dirilen şu zevkler kolay solmaz
kula yaltaklık edenler dost sayılamaz
korku ve dehşete kapılanın kalbi yavaş atmaz

gürültü ile beslenen kulakta sukut durmaz
kara sinekler mikrop demek arılar boka konmaz
el yumruğunu yemeğen yumruğunu balyoz sanar arlanmaz
zahmet çeken asla bir kişi olmaz

ekmek elden su göldense tasaya yer kalamaz
yabancı görmedikçe köpek delice havlamaz
yaşama dahil oldukça sistemlerin aynı kalmaz
derste kopya çekilerek alınan notla bir bok olmaz
önüne hedef koymadıkça amaca tez varılmaz
hurafelerle yola çıkanlar köprü sonuna ulaşamaz
akacak olan kan ilelebet damarda durmaz
sapına kadar erkekte olsan kadına el kalmaz

x2

gerçek bana bir adım daha yaklaş
gaflet bana bir adım daha geri at (aman uzak dur benden )
dessas ne bu caka bu fiyakalı hal
yolcu yolunda gerek hadi yollan

kilidi kırmadıkça sırrın kapısı açılmaz
rabbin emri verse inan taş üstünde taş kalmaz
komutan komut vermedikçe esas duruş bozulmaz
sago bir kez siler adın tadıma karışamaz (nokta)

bir kağıtta yatılı söz ağızdan uçar durmaz
dilim tutulmadıkça mikrofonum sır tutmaz
ilim kendini bilmektir bilmeyenden halt olmaz
yalan söylediysen yanına kar kalmaz

yalanın ömrü tez biter mumlar yatsı sonuna ışıyamaz
zahmet etme boştan dolu çıkmaz
gün gelir bir tatlı sözle yılan delikten çıkmaz
beşikten mezara dek bu gemide aynı tayfa kalmaz

velcelalin kalemi yazar levh-i mahfuz okunamaz
zaman hırsızı çok çalar koluna zincir vurulamaz
aklın dünya limanına demir atmışsa gemin girdaptan kurtulmaz
iki gözüm aksada bakışı durmaz

x2

gerçek bana bir adım daha yaklaş
gaflet bana bir adım daha geri at *
dessas ne bu caka bu fiyakalı hal
yolcu yolunda gerek hadi yollan

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

mayki

mayki resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  14.Nis.2008 Pzt 09:41:58sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d
İçinden geleni kağıda dök, boşalsın ilham yağmuru, Gezinsin ruhum derin sularında yunus mağduru ümit varem düzelir belki belimin kamburu duru göz yaşlarımın parıldar tenimde ruhum. Çeşmi Siyahım nedir bu derdin kirpiklerine saklanırsın görünmek istedikçe saklanırsın yaklaştıkça harlanırsın harlandıkça sızlanırsın yıkılmadan sallanırsın .Sen dünyaya aydan yakınsın ben dünyanın sırdaşıyım sen dünyalık rüyaların uykusundasın ben dünyalık kabusların bunalımlarındayım sonumuz yakın mesafe.Bak gönlümün etten sarayı kandan harabe mutluluğumuu tehdit eder duyduğum her hurafe insan üzgün taife yarın bayram dünüm arife kaldıramayacağım yükleri almadım hafife bana asla dostluktan bahsetme kendi inandığın yalanlarla aks etme iblis her gözün göremediği hain kelle o kelleler kopmadan doğar olacaktır hile.
Yalvarışım bahtıma güvenimden herşey kendiliğinden içimdeki minik çocuk titrerken belki gün gelir aldanırım.sabır çile çektikçe dile bile bile attığın her adımım gelecek dile
bugünden mi yarınını satın aldın korkarım sonumuz yakın mesafe
SANA NEDEN BAHSETMEMI ISTERSIN? HANIM KIZLARIN IZ BIRAKMADAN YURUDUKLERI KARLI YOLLARDANMI?CEMIYET ALEMININ AYAKLARINI KAPAN KAPANLARDANMI?ORDA OKUL COCUKLARININ ELINDEKI RENKLI HAPLARDANMI?. BUNADA ÇOK ŞÜKÜR DEME, YILLAR SONRA OLANLARDAN ÖTÜRÜ YÜZÜNE TÜKÜRÜRSE UFAKCA BİR BEBE GEÇMİŞİN KAHRI YAKAR BAGRI DEMEDI DEME. İnsan oğlu herşeyi deviremez bir bilekle .BU ŞEHRİN IŞIKLARI GUN GECTIKCE LOSLASMAKTA, ERKEKLER HEMCINSINDEN HOSLANMAKTA, YASAKLAR İZDİVAÇTA, ÖRFE TERS DÜŞÜNLER RÖVAÇTA TAVŞANLARIN AKLI HAVUÇTA NE KALDI HACUÇTA?.Taa derinlere kadar kadar yolu var ateşten terlik giydirirler beynin fokurdar zebaniler homurdar et ile kemiğin sonu alevden murdar.
sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

ooomygirlll

ooomygirlll resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  14.Nis.2008 Pzt 10:43:12sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d

 

Vadeli yıllar karanlıktan korkmayı sana yasaklatır

yirmi sene de uzayan saçı küçük bir bit makaslatır

iki çocuğum olsa aklım salıncakta sallanır

Büyümek istemiyorum annem babam yaşlanır..


sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

AcEdUdE

AcEdUdE resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  25.May.2008 Pzr 18:01:13sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d
fiogf49gjkf0d

Rap den Rabb e Sagopa Kajmer (Zaman Gazetesi Röportajı - 11.05.2008)

Yunus Özyavuz, nam-ı diğer Sagopa Kajmer, Türk rap müziğinin önemli ve farklı isimlerinden birisi. Onu kendi ifadesiyle diğerlerinden ayıran ve farklı kılan şey ise sözleri ve müziğinin kendine has oluşu...

Küçükken de böyle çok konuşan biri miydiniz?

Ssessiz bir çocuktum, müzik dinler ve mutlu olurdum. Çok fazla içime kapanıktım. Anca biraz açıldım diyebilirim.

Anne-babanız ne diyordu sizin bu küfürlü şarkılarınıza? Ailenizin büyüklerine karşı bir isyan duygusu oldu mu içinizde?

Bana ailem karışmaz. Ne yaparsam onlar için iyidir. Önceki şarkılarımdaki küfürleri de önemsemiyorum, sonuçta herkes küfreder. Ben eski şarkılarımla aramı çoktan bozdum. Ayrıca isyankar değilim ve isyan müziği de yapmıyorum. İlk önce yaptığım müziğin isyan müziği olmadığını anlamanızı isterim. Eskilerde takılmamak gerek. Aile büyüklerime boynum kıldan incedir. Aile en önemli sahipliktir. Şarkılarımın küfür içerdiği vakitlerde ailem beni hiç dinlemezdi, hatta pop müzik yap derlerdi. Ne zaman ki ‘Bir Pesimistin Gözyaşları albümünü yaptım; hem insanların hem de ailemin müziğime bakış açıları değişti. Böylesi beni de mutlu etti. Ünlü olmamak için ses tonumu değişik kullanırdım. Zamanından kalan içime kapanıklığın dışavurumuydu bu.



Kelimelerin gücü adına çıktığınız bu yolda sizi ne susturabilir?

Eğer iyi sözler yazamasaydım benimle röportaj yapar mıydınız? Sanırım hayır. Kelimelerin gücü, cümlelerin gücü; bu ikisine müziğin sağlamlığı eklendiğinde bütünlük sağlanıyor. Eğer sadece iyi müzik olsaydı da sözler kötü olsaydı olmazdı. Ben bir bütünüm, bütünlüğüm olduğu için Sagopa Kajmer im. Hissettiklerimi açığa vururken dikkatli olmalıyım. Bu benim disiplinim, prensibim. Beni susturabilmek için yaratılmış herhangi bir güç yok. Çünkü ben gücümü dinleyicimden, insanlardan alıyorum. Susturulması ancak kendine bağlı olan bir imkansızım.

İllâ ki ağız dolusu konuşmak mı gerekiyor? Sustuğunuz anlarda ne yapıyorsunuz?

Nasıl planlama yaptığınıza bağlı. Ben de herkes gibi insanım, susarım da konuşurum da. Önemli olan doğru zamanda konuşup doğru zamanda susmak. Dışarıdan nasıl göründüğümü bilemiyorum ama kendimi nasıl gördüğümü çok iyi biliyorum. Sustuğum zamanlarda murakabe yapar düşünürüm. Laf kalabalığını sevmem. Müzikte de laf kalabalığını sevmiyorum. Özü yakalamak, az ve öz konuşmak lazım.

Kaf Kef, Evliya-i Rap, Küheylan, Yaşlı Çocuk, Karizmatik Emmi, Melodrama, Sagopa Kajmer... Gerçek isminiz de Yunus. Niye bu kadar çok mahlas kullanıyorsunuz?

O an ne hissediyorsam o. Şarkılara göre de değişir, hislere göre de. Kendimle barışık yaşarım, mahlasları hissi olarak düşünmek gerek. Öyle gelişi güzel bir şey değil. Her bir mahlasım benim ayrı bir anlatımımdır.

Sözlerinizin akıllarda kalıcı olmasının nedeni ne? Dünya zevklerine fazla itibar etmemeniz mi, sözlerinizin felsefeyle yoğrulması mı?

Maneviyatım. Ben dünya zevkleriyle ilgilenmiyorum. Neysem oyum. Olduğum gibi görünürüm, düşündüklerimi şarkılarıma aktarırken kelime dünyası içinden en öz olanları yan yana koyarım. Anlaşılırlık sayesinde kalıcılığı yakaladım.

Amerikan kültüründen doğan rap müziğinin argümanlarını kullanarak, Amerikalı takılmamaktan, kendi değerlerimize sahip çıkmaktan bahsediyorsunuz? Bu çelişki değil mi?

O zaman şöyle söyleyeyim, hiçbirimiz e-mail ya da internet kullanmayalım, kola da içmeyelim, Amerikan markaları da giymeyelim. Allah vesileler yaratmış, vesileyi değerlendirmek esastır. Her ne kadar Amerika sokaklarından çıkmış olsa da rap bir araçtır. Amaçsa içinde gizlediğindir. Sen bir kısmını alır ve kendi özüne uyarlarsın. Rock müzik yapanlar da böyledir, pop da. Türkiye de sahip çıkmamız gereken ne var? Kültür diyoruz, gelenek görenek diyoruz, ama izlediğimiz kliplerde çıplak hatunlar, gırla içki, kötü sesler ve bize uymayan görüntüler var. Bırak Amerikancılığı, zaten yırtınsan onlar gibi olamazsın ya da yarattığın sahtelikle onların gerçekliğini yakalayamazsın. Bizde hep dış ülkelere özenti var. Artık Türkçe o kadar değiştirildi ki, esas bunlarla ilgilenmek gerek. Sago bunu söyler.

Ortaya koyduğunuz Türk rap inin hem Türkiye deki rapçilerden hem de dünyadaki rapçilerden farklı yanları nedir?

Benim hem sözlerim hem de müziğim kendime has. Cevap olarak bu gerçeklik yeter. Malum Türkçe rap dendiğinde "Iııghhh çok itici buluyorum" diyenler o kadar çok ki! Benden sonra insanların rap e bakış açıları değişti. Ailelere kadar ulaştım. Kitlelerin bana olan sevgisi diğerlerine olanlardan çok daha farklı. Beni ağabeyleri, öğretmenleri olarak görüyorlar. İşte fark bu. Ben bir yıldız değilim, bir ihtiyacım belki de, kim bilir.

Rap ortamının algı ve idrak seviyesi düşük mü?

Hayır, hayli yüksek. Dinleyenlerim çok zeki. Zeki olmasalar beni dinlemezlerdi. Çünkü ben de zekiyim. İdrake geç varanlar ise sonradan her şeyin farkına varıyorlar. Sonuçta anlamadan idrak olmaz. Konserlerde bağıra bağıra, ağlaya ağlaya şarkılarıma iştirak ediliyorsa o insanların idrak seviyelerinin düşük olduğu nasıl söylenebilir? Onlar canım benim.

Türkiye deki rap sanatçılarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Türkiye gibi muhafazakar değerlere sahip bir ülkede rap gelişir mi?

İnsan kendini geliştirir, müzik gelişmez. Sen geliştikçe aracın olan müziği de değiştirirsin. Ne bileyim sözler değişir, anlattıklarının derinliği değişir. Muhafazakar bir ülkedeyiz diyorsunuz ama o eskidendi. Artık her şey o kadar serbest ki… Dünyayı gezdim, bizim kadar rahat ülke yok. Türk rap inde neler oluyor bilmiyorum. Belki de umrumda değil. Herkesin bir şekilde amacına ulaşmasını ve bizim önderliğini yaptığımız bu türü geliştirmesini de canı gönülden istiyorum.

17 yaşında ‘Tepki isimli bir rapçi "Kulağın boynuzdan korktuğu bir rap anlayışı var Türkiye de. Büyükler bizi aşağıya itmeye çalışıyor" diye feryat ediyordu? Doğru mu bu?

Abartılı bir yaklaşım. İyi rapçi vardı da Türk rap dinleyicisi mi kabullenmedi? İyi olan her zaman iyidir ve iyi olan mutlaka sonuca varır. Ben 10 senede vardım. Ama vardım. Şahsi olarak derim ki; boynuzlar kimi zaman kulak altında kalırlar, kimi zaman onun üstüne çıkarlar. Boynuzuna göre değişir. Demek ki o boynuzlar kulağa ulaşamamışlar. Ulaşsalardı kendi özgürlüklerini tadarlar ve işin hazzına varırlardı. Bu denizin tüm suyunu bizler içeceğiz diye bir kaide yok.

İçerisinde gazel ve kaside olacak bir kitap yazmaya başlamıştınız? Ne aşamada?

Boş vaktim oldukça yazıyorum. Çok bir şey yok. Kaside, gazel vs. yazabilirsem ne mutlu bana.

Sizin sevdiğiniz rapçilerin isimlerini (Chuck D, Ice T, L.L, Krs, Cube, Kool Keith, Rakim gibi...) biliyoruz ama sizi kendine çeken evliya ya da derviş insanlar kimler?

Son iki senem alim zatların hayatlarını araştırmak ve onlardan feyzler almakla geçti. Hâlâ benim için en mühim şey, o mübarek zatların dopdolu hayatlarından bir zerre olsun istifade edebilmek. Beni derinden etkileyenleri büyük bir zevkle yazayım: Abdülkadir Geylâni (ks) en başta olmak üzere; Ahmed el Bedevî (ks), Hasan-ı Basri (ks), Ahmed er-Rufai (ks), Bişr-i Hafi (ks), Mahmud Hüdâi (ks), Şah-ı Nakşibendi, Feridüddin Attar (ks), Mevlânâ Celaleddin-i Rumi (ks), Buhari, Müslim, Hakim Tirmizi, İbrahim Hakkı Erzurumi (ks), Muhyiddin-i Arabi (ks). O kadar çoklar ki her biri ile ilgili değişik hayranlıklarım var. O saydığınız rapçileri eskiden dinlerdim. Ben rap in krallarından geçtim, gönül sultanlarına bağlandım artık. O kadar muhteşemler ki! Okudum bildim deme, çok taat kıldım deme. İlk emir okumak, ama roman okumak değil.

Söz, bu topraklarda değerli bir enstrümandır. Rap sözün gücünü azaltmıyor mu?

Vezin problemi olmasaydı kısıtlama olmazdı. Fakat malum ritimsel bir bütünlük için lirikal açıdan düzenleme şart. Bu işi de herkes yapamaz, ustanın işidir. O nedenle ben ben oldum. Her ne kadar kısıtlı bir söz dizimi olsa da içi umman oldukça problem yok.

Sözün en etkili ve tasarruflu sarf edildiği kitap Kur an dır. Kur an okuyor musunuz?

Katılıyorum. Elbette okuyorum, okumadan olur mu? O kadar rahatlatıyor ki!..


Allah la dua ederek konuşurken kullandığınız kelimeler nasıldır peki?

Rabb’imiz bizlere sünnet izinden gitmeyi buyuruyor. Onunla iletişim için ilkin sünnete bağlanmak ve bu vesileyle doğruca ilerlemek gerek. Malum herkes canı sıkıldıkça Rab ile konuşabilir, içini rahatlatabilir. Lakin ben ilk önce Rabb in benden istediklerini uygulamaya koyup daha sonra ondan aldığım güç ile dua ediyorum. Bir şey yapmadan bir şey beklemek ya da kuru kuruya dua etmek bana ters. İrtibat, çokça zikretmektir. Ben buna çok önem veririm. Bir süre sonra otomatik olarak iletişiminiz güçlenir. Kelimelerden geçtik biz, manaya indik.

Hem dindar hem pesimist olabilir mi insan?

Çelişki arayan için hayat çelişkilerle dolu. Mühim olan takdir etmek. Pesimist olmak, mecazi manada suskunluktur.



"Rap i yozlaştıran ve serseriliği ön plana çıkaran Eminem, 50 cent gibi Amerikalı rapçileri yeriyorum. Umrumda değiller!"

Sizin ilk dönemler protest, daha küfürlü bir tarzınız vardı? Zamanla daha derin, manalı, aşk ve acı üzerine yoğunlaşan bir tarza kaydınız? Ne değişti, ne değiştirdi kelimelerinizi? Rap çı Yunus, Hak çı derviş Yunus olma azminde mi?

Her zaman aynıydım, siz beni geç yakalamışsınız. Her şey aynı. Yunus, Yunus’tur. Bizim Yunus. Ama sizin, ‘bizim Yunus demeniz için beni daha iyi idrak etmeniz gerek.

Osmanlıca ve Farsça kelimelerini sık kullandığınız şarkılarınızı günümüzün gençleri anlayabilir mi? Son albümünüz Kötü İnsanları Tanıma Senesi daha sade ve yabancı kelimelerin azaltıldığı bir çalışma olmuş. Bu yöndeki şikayetlerin bir sonucu mu bu?

Hayır, daha fazla kişiye ulaşmak için daha anlaşılır olmak gerek. Tercih edilen yol bu. Kimsenin bir şikayeti yok. Hatta ben komple yabancı kelime kullansam da onlar ezberler ve hissederler. Herkese her türlü yazabildiğimi gösterdim en azından. Önceden benim için "sözlük ve kitap açıp yazıyor" denilirdi. Bu gibi cahilleri bilgimle ezdim. Ben sokak şairiyim diyorum. Bu şu demek; sokak kültürü ile iç içe yaşadım ve sokaktaki insanın diliyle nasıl müzik yapılır onu yaptım. Biraz kaba, biraz sert ama genelde etkili bir yapım var. Tamamıyla kendi tasarımım.

Gençleri alkolden, uyuşturucudan uzak durmaya çağırıyorsunuz. Oysa birçok insanın kafasında rap in bu tür ortamlarda filizlendiğine dair bir yargı yok mudur?

Her duyulana ya da her insanın dediğine inanmamalı. Kötü de var, iyi de. Sage Francis adlı rap sanatçısını örnek verelim. Bu MC belki de en önemli rap yıldızlarından biri ve Amerika da benim lirikalitemde olan, hissiyatı bana benzeyen bir sanatçı. Ne alkol içer ne de uyuşturucu kullanır. Ben bunlarla ilgileniyorum. Ve her fırsatta rapi yozlaştıran ve serseriliği ön plana çıkaran büyük Amerikalı rapçileri de yeriyorum. Bu Eminem olsa da dr dre ya da 50 Cent olsa da. Umrumda değiller! Onların sözlerinin toplamını karşınıza alın, gülersiniz. Kısacası Sago der ki; ağzı olan konuşuyor. Rap müziğinin kitabını yazacak derece bilgi sahibi biriyim. O nedenle işi kısaca özetleyelim: Rap demek iyi söz ve iyi yorumun kaliteli bir müzikle birleşmesidir. Bunu yaparken ne içtiğin ya da ne kullandığından ziyade çıkan şarkının kalitesi seni alakadar etmeli. Gençleri hiçbir şeyden uzak tutma gayretim yok. O gayreti onlar göstermeliler, ben de vesile olmalıyım. İşin özü Sago nun sözüdür.

 

 

Şimdi Sagopayı Daha Çok Seviyorum. Dinlediğim Rap Değil Sagopa Kajmer.

AcEdUdE®

sohbet forum arkadaş cagir

forum arkadaş sohbet linki

SQULREAVER24

SQULREAVER24 resimleri ve sohbet sayfasi forum oyun tavla okey

sohbet icin online durumu
Mesaj Gönder
Forum Mesajları
Forum Başlıkları
 

 oyun sohbet linki, arkadaş tavla okey sayfasi  25.May.2008 Pzr 19:30:37sohbet oyun linki
Bu Mesajdan Alıntı Yaparak Mesaj EkleMesaj Ekle
fiogf49gjkf0d

SaGoPa KaJmeR..  Güzel Başık 

Sagopa KajmerFarfarayla doldu ruhumun asilerini sakinleştiren müzik kutusu.

Nerde play butonu ? Bas da çalsın ...

Kendi yazıtlarım

https://www.sozarsivi.com/sagopa+kajmer

iğnecesine kalbe batsın.

Kodes-kafes miraysa canım burda çıksın ahali.

Öfke resitalimde dilsizdim ben,konuşan gözlerimdi.

Mutlu sonların kötü başlangıçlarına alışabilmeli.

Hayati diğerlerinden kopya çekerek yaşamak budalaca.

Kendi yolunun inşası şart tabiiki.

Cehennem aşıklarla dolu,sadakatsizlerin ayakları katedecek yolu.

İstemesen de katetmen gerekecek selvi boylu yokuşu.

Kendini hergün izleyerek göreceksin yokoluşunu sen de.

Yaşadıkça oyuna dahilim.

Namussuzluk dünyasında kabus nüfusu artmakta,saklan...

Kıyametin tiyoları göz kırpmakta.

İnşa ettiklerini yıkmak için gelecekler,bunun bilinciyle yaşa.

Ne yazık ki testlerinize tabi değilim.

Bestelerimi deste deste zulaladım,aheste yürüyen kaplumbağayım.

Sen, İstanbulu bacaklarının arasına almışsın.

Aferin ... Helal olsun,işi kapmışsın.

Aklın kokuşmuş odalarda baygın,erkek düşü sapkın.

Kötü niyetli yaklaşım,şehvet hali zıpkın.

Sen çıtırsın,en basitinden kırılırsın.

Dev cüsseli şehrim aç,kendini bulunca al ve kaç ...

[Nakarat]

Bana müsade beyler,ben gider ahım kalır

Düşman beni hatırlasın,korkum yere batsın varsın

Gül bahçem yangın,küllerim avuçlarımdan taşsın

Son sualde don tutsun dudakların kanasın ...

CC sohbet icin buraya
 <<1...678910111213141516 1718192021>>
Mesaj Ekle, arkadaş oyun sohbet icin cagir