|
RestlessOblivion
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 14.Haz.2007 Per 04:14:03 |
|
fiogf49gjkf0d Evet, aynı anda birden fazla reklamın yapılamaz olması da sorunun cevabı olabilir spei. Ne de olsa kanalın logosu da bir bakıma kanalın reklamıdır değil mi :) |
|
nAoNnGaEmLe
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 14.Haz.2007 Per 05:05:42 |
|
fiogf49gjkf0d speid allasen bu soruyu çokmu aradın yaa :DD:D: bu hakem sorusundan bile beter :D |
|
RestlessOblivion
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 14.Haz.2007 Per 05:44:39 |
|
fiogf49gjkf0d V- çubuklarının bir tanesi bollaşıp devreden çıkınca, gergin olan diğerinin yükü iki misline çıkar ve kopma aşamasına (150 tona) yaklaşır. Dolayısı ile, V- askı çubukları bir kolun gereğinden iki kat fazla yüklenmesine ve âdeta kopma seviyesine yaklaşmasına neden olmaktadır. V- halatlarının, ikinci ve çok hayati bir sakıncası da, bazı askı halatlarının bir kere aşırı yüklenmeye, daha sonra da boşalarak sıfır yüklenmeye maruz kalması, böylece yükleme-boşaltma altında ‘yorularak’ (fatigue) taşıma gücünü kısmen yitirmesidir. İngiltere’de Severn köprüsünde, askı halatları bu ‘yorulma’yı önlemek için tümü ile değiştirilmiş ve düşey hale getirilmiştir.
Nitekim, aynı nedenlerle Fatih Sultan Mehmet ikinci Boğaz Köprüsünde bu sakıncalı duruma meydan verilmemiş ve tüm askı halatları düşey yapılmıştır. Boğaziçi köprüsünde V- şeklindeki eğik askı halatlarının yükleme-boşaltma nedeni ile kısa zamanda ‘yorulacağı’ ve devre dışı kalacağı, hem tarafımızdan, hem de uluslararası asma köprü uzmanları tarafından çeşitli platformlarda dile getirilmiştir [Ref. 5, 6]. Alman asma köprü uzmanı Dr. Homberg aynen şöyle yazar:
“Aerodinamik stabiliteyi artırmak ve bu amaçla yatay yükleri almak için, önce Severn ve daha sonra Boğaziçi ve Humber (1981 tarihinde İngiltere’de inşa edilen 1280 metre orta açıklıklı asma köprü) köprülerinde kullanılan V- askı halatları büyük bir hatadır. Çünkü, yükleme ve boşaltma nedeni ile hızlı bir ‘yorulma’ sonucu kısa ömürlü olurlar. İngiliz Karayolları, Severn köprüsünde bazı askıların ‘yorulma’ nedeni ile koptuğunu kabul etmiştir. Boğaziçi köprüsünde V- askılarında ve bağlantılarında çatlak ve gerilme kontrolleri sürekli yapılmalıdır. Aksi halde, kopmaları kaçınılmaz olur ”
Not: Aramam yaklaşık 3 dakika sürdü. spei nin dediği gibi "İnsan ne aradığını bilirse gerisi çok kolay..." İyi sabahlar herkese :) |
|
HoKKaBaZ
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 14.Haz.2007 Per 20:14:17 |
|
fiogf49gjkf0d fiogf49gjkf0d ÖNEMLİ DUYURU: Bir Zamanlar Boş Ama Gururlu Bir Başlık Vardı ya,İşte O Bendim.
Neler dönüyor burada:)) Başlık da değişmiş,Allah Allah
Spei,benim de bildiklerim seninkiler kadar,bu reklam sorusunda.Reklam dersine giren hocalara sordum,fakat yanıt alamadım.Sanırım benim sorunun cevabı muallak
Bu köprü sorusu güzelmişÖğrenmiş oldum bu arada..
soruları hep ben soracağım sanırım:))
Logar kapakları neden yuvarlak? |
|
icecandyman
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 14.Haz.2007 Per 23:01:05 |
|
fiogf49gjkf0d Logar delikleri yuvarlak olduğu için kapaklarıda yuvarlaktır. mı ?!.. |
|
HoKKaBaZ
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 15.Haz.2007 Cum 14:15:04 |
|
fiogf49gjkf0d
speiderist :
Hokkabaz sen hiç dedlikanlı Logar kapağı gördün mü?...
|
|
|
Görmedim valla spei:)) Hiç delikanlı logar kapağı mı olurmuş
speiderist :
Sorumuzun cevabı;
Kapak çapı daima delikten büyük olduğu için içine girmez. (Düşmez). Ama kare veya dikdörtgen olsaydı bizim kazma işçiler kapağı içeri düşürebilirlerdi. Böylece içerde vatandaş varsa al sana başına belayı..:)))
Bununla birlikte deliğin kesitinin her bir cm2sini kullanılmak istenir. Delik kesiti ne kadar küçük olursa o kadar dayanıklı olur. Daire haricinde bir kesit (kare, dikdörtgen gibi) kör noktaları vardır. (köşeler). Dolayısıyla bir insanın gecebileceği bir deliğin kare olması mı daha avantajlıdır yoksa daire mi?
Maddi acıdan düşünsenize. Her bir kapak için %22 kazancınız var. Milyon kapakla çarpınca ortaya çıkan sonucu yorumlamak için maliyeci olmaya gerek yok....
speiderist ®
|
|
|
Bu soruyu Bill Gates mi ne işe alacağı kişilere sormuş,ve bir kişiyi mi ne almışmış işe.Net bir cevabı bilinmemekle birlikte bir çok cevap geziyor internet ortamında.Bu cevaplardan biri de spei senin verdiğin cevap:))
yeni soru:
Kutu coca-cola lar neden 330 mililitredir?Neden 350 değildir de,330 dur? |
|
LastNur
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 15.Haz.2007 Cum 14:47:04 |
|
fiogf49gjkf0d KOLA DEMEEE BEEEE İNADAMI YAPIYOSUN |
|
nAoNnGaEmLe
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Haz.2007 Pzr 03:50:31 |
|
fiogf49gjkf0d hokkabaz sorsun die 330 muş:) lem nie hep sen soruyon birazda araştır:) speid sormalı o cvb werdi sana :)
“Ülkemizdeki gazozlar Gazlı alkolsüz içecek (gazoz) adlı, Türk Standartları Enstitüsü nün Ekim 1992 de yürürlüğe giren TS4080 No.lu standardına göre üretilir. Bu standart 20 sayfa olup isteyen her vatandaş, bedeli mukabilinde Türk Standartları Enstitüsü Merkezi nden veya bürolarından temin edebilir. Bu standardın 2. sayfasında Gazoz Sınıfları ve Spesifik Maddeleri , 3. sayfasında da Gazozun Genel Özellikleri tablo halinde verilmiştir. İkinci tablo Kimyasal Özelliklerin 3. satırında, gazoz cinslerinin litrede 5 gr. kadar etil alkol (bütün alkollü içeceklerde sarhoşluk verici) bulunabileceğinin belirtilmesi dikkati çekiyor. Daha açık ve anlaşılır olarak söylemek icap ederse, binde 5 gr. etil alkol ihtiva edebilen herhangi bir gazoz çeşidinin (sade, meyveli, kola, tonik, aromalı) 330 ml lik bir kutusunda 10 ml. şaraptaki kadar etil alkol vardır (şarapta %15 etil alkol bulunduğu göz önüne alınırsa). Bu durumda, kendisine küçük bir kadehte sunulan 10 ml. şarabı, ihtiva ettiği 1.5 gr. etil alkol sebebiyle içmeyi reddeden birinin aynı miktar etil alkolü 330 ml sinde ihtiva eden kutu gazozları hiç tereddütsüz içmeleri tezat olmuyor mu?”
yazıya bakın :) ben burdan yola çıkarak derimki, 330 ml. fazla olsaydı etil alkol daha çok olcaktı,etil alkolünde fazlası zarar oldugu için öle yapmışlar euheuhuheuee :)))
speid sen sor ya senn sorular enteresan ben cvb weremiom ama olsun:) |
|
RestlessOblivion
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Haz.2007 Pzr 03:59:30 |
|
fiogf49gjkf0d 330 ml nin hikayesinin çok da gizemli olduğunu düşünmüyorum.
1 litrelik kola var, 1/2 litrelik de var, 1/4 litrelik de var. 1/3 litrelik (333 ml) de olsun, neden olmasın ki
3 ml de ihmal edilebilir bir miktar :) |
|
nAoNnGaEmLe
Mesaj
Gönder Forum
Mesajları Forum
Başlıkları
| 17.Haz.2007 Pzr 04:48:38 |
|
fiogf49gjkf0d
·RestlessOblivion· :
Gerçekten çok yaklaşmışsın spei, Türk hakemlik tarihinin tüm önemli hakemlerini bulmuşsun bir tek o kalmış :) Yazının içinde geçmiyor bile adı.
Sorunun cevabı Şeref Bey dir. Ben de internette o kadar aradım bulamadım, sonra Türkiye Faal Futbol Hakemleri ve Gözlemcileri Derneği ne mail attım. Ancak onlardan cevabı alabildim :)
Bir yarışmada çıkmıştı da cevabını merak etmiştim.
Not: Bu kola şişesi bir gün beni hasta edecek.
|
|
|
eskiden bi anımsama speid pardon sorunun araya karştı ama hezamn ele geçirilcek bi resim değil ekliyim dedim:),senn soruyada en kısa zamnda bakıcam suan uykum war:)
Bir büyük hakem; Beşiktaşlı Şeref Bey, iki büyük takımın sembolleşmiş kaptanları Galatasaraylı Nihat ve Fenerbahçeli Zeki Rıza beylerle seremoni sırasında.
|
|