KUR-AN BAŞTAN SONA HALA TEFEKKÜR ETMİYCEKMİSİNİZ HALA DÜŞÜNMİYCEKMİSİNİZ DEDİĞİ HALDE ,İNSANLAR HALA DÜŞÜNMEZ ARAŞTIRMA GEREĞİ DUYMAZ ,ZATEN DÜŞÜNMEDİĞİ İÇİNDE ARAŞTIRMA GEREĞİ DUYMAZ ,ELBBETTE BUDA TAKTİRİNDE OLDUĞU İÇİNDİR BUNU KAVRIYAMAZ ANLIYAMAZ ,VE PEK ÇOK KİŞİ BU ŞEKİLDE ETRAFTAN DUYDUĞU BİR KAÇ DİN BİLGİSİ İLE DİNİ İSLAMI BU KABUL EDER , VE DİN HAKKINDA BİRŞEY SÖYLEDİĞİNDE KAFASINDAKİ O ŞARTLANMIŞ ANLAYIŞA GÖRE BİR DÜŞÜNCE OLDUĞUNU SANIP HEMEN ELEŞTİRMEYE SUÇLAMAYA BAŞLAR...DUR BAKALIM HELE KİMİ SUÇLUYORSUN NİYE SUÇLUYORSUN DUR BİR DÜŞÜN...
PEK ÇOK KİŞİ ALLAH DİYE BİR VARLIĞIN SADECE İSMİNİ DUYMUŞTUR , VE KAFASINDA BİR TANRI GİBİ BİRŞEY HAYAL ETMİŞTİR ,VE BU HAYALİNDEKİ O VARLIĞIDA ALLAH DEMİŞTİR, UZAYDA HERHANGİ BİR YERDE,ÖTESİNDE,YADA YUKARDA BİRYERDE İŞTE ORDAN BURDAKİLERİ İDARE EDEN BİR TANRI ,SEVDİĞİNİ CENNETE SEVMEDİĞİNİDE CEHENNEME ATAN, HATTA YERİ GELDİĞİNDEDE KIZIP HESAP BİLE SORARLAR İSYAN EDERLER KENDİLERİNCE,BİZ BURDA NE SIKINTILAR ÇEKİYORUZ SEN NERDESİN BİZİM DURUMUMUZDAN HABERİN YOK MU GİBİSİNDEN :)
DİĞER BİR GRUPTA KENDİ KENDİNE DÜŞÜNÜP DEMİŞ Kİ,YA BÖYLE ÖTELERDE YUKARDA BİRYERDE OTURAN BİZİ BURDA İDARE EDEN BİR TANRI OLAMAZ ,BÖYLE BİR TANRININ UZAYDA BİRYERDE İŞİ NE BÖYLE BİRŞEY OLMAZ DİYİP ONLARDA BİZ ATEİSTİZ DEMİŞLER VE TANRI TANIMAZLAR GURUBU OLMUŞLAR.ATEİSTLER ÖYLE BİR TANRININ VAR OLAMIYCAĞINI SÖYLEMEKLE DOĞRU SÖYLEMİŞLERDİR AMA HENÜZ ,ALLAH IN NE OLDUĞUNU İDRAK EDEMEMİŞLERDİR.
ŞİMDİ BAKALIM KURAN ALLAHI NASIL ANLATIYOR
ÖNCELİKLE BU KONUN TEMELİNİ KELİME-İ TEVHİD ANLAYIŞI OLUŞTURUYOR KELİME İ TEVHİD YANİ ; LA İLAHE İLLALLAH IN MANASI
BURDA AÇIK VE NET OLARAK ANLATILIYOR ZATEN ,TANRI VE TANRILIK KAVRAMI YOKTUR SADECE ALLAH VARDIR, VARDIR I DAHİ KONUYU ANLATMAK İÇİN SÖYLÜYORUZ GERÇEK ANLAMI ,TANRI VE TANRILIK KAVRAMI YOKTUR,TAPILACAK BİR VARLIK YOKTUR SADECE ALLAH
YANİ ALLAHTAN BAŞKA BİRŞEY MEVCUT DEĞİLDİR
SADECE ALLAHIN VAR OLUPTA ONUN DIŞINDA HİÇBİRŞEYİN VAR OLMADIĞINI NASIL ANLARIZ KURAN I KERİMDEKİ İHLAS SURESİNDEN ,İHLAS SURESİNDE,ALLAH NEDİR ? DİYE SORANLARA CEVAP BİZZAT ALLAH TARAFINDAN VERİLİYOR
GAYET AÇIK BİR ŞEKİLDE VE ÖYLE BİR TEK LİKTEN BAHSEDİLİYOR Kİ TEK LİK BU DENLİ GÜZEL ANLATILAMAZ
De ki, O ALLAH AHAD`dır
ALLAH SAMED`dir;
LEM YELİD ve LEM YULED dir; ve
LEM YEKÛN LEHU KÜFUVEN AHAD`dır
ALLAH AHAD»dır... Yani, sınırsız, sonsuz, cüzlere ve zerrelere bölünmesi sözkonusu olmayan TEK`dir. ÖYLE BİR TEK Kİ , SONU VE SINIRI YOK ,ŞİMDİ BİZ ŞAYET ALLAHI ÖTELERDE BİR YERDE DÜŞÜNMEYE KALKARSAK ONA BİR SINIR ÇİZMİŞ OLURUZ VE BU SINIRIN ÖTESİNEDE YADA SONUNADA ALLAHI YERLEŞTİRMİŞ OLURUZ,OYSA AHAD OLAN ALLAHIN DOĞAL SONUCUDUR Kİ BÖYLE BİRŞEYİ KABUL ETMEZ ÇÜNKÜ SONU VE SINIRI YOK DOĞRU MU ? KENDİMİZDE DAHİLİZ BUNA , EĞER SONU VE SINIRI VAR DİYORSAK ALLAH BİZE KADAR ULAŞIYOR VE BİZDE BİR SONA ERİYOR VE O SONDAN BİZ BAŞLIYORUZ ,OYSA BÖYLE BİRŞEY İMKANSIZDIR BİR SINIRLAMA GETİRMİŞ OLURUZ. BU YÜZDEN ALLAH SONSUZ SINIRSIZ TEK.
ALLAH», "AHAD" olduğuna göre... Kendi varlığı yanısıra ikinci bir varlıktan sözedilemez
Ve gene, "O"nun zerrelere ayrılması şeklinde zaman boyutuna girmesi de sözkonusu değildir
ALLAH SAMED`dir Hiç boşluğu olmayan, eksiksiz, gediksiz, deliksiz, nüfuz edilemiyen... Bir şey girmez, bir şey çıkmaz Som,som altın denir ya öyle işte
SAMED", ayrıca, ihtiyaç mefhumundan beridir, anlamına dahi gelir...
Yani, “ALLAH” her türlü ihtiyaç kavramından beridir.
Esasen zaten, kendisinin dışında mevcut olan bir şey yoktur ki, O`nun herhangi bir şeye muhtaç olabileceği düşünülsün...
LEM YELİD ve LEM YULED bunu basitçe Allah doğmamıştır ve doğurmamıştır diye tercüme ederler ,oysa gerçek manası öz manası ne kendisi bir varlıktan meydana gelmiştir nede kendisinden ikinci bir varlık meydana gelmemiştir dir
Ya da başka bir ifade şekliyle; “ALLAH”ın varlığından meydana gelmiş ikinci bir varlık mevcut değildir
Çünki O, cüzlere, zerrelere bölünmesi parçalanması mümkün olmayan TEK`tir, yani «AHAD»tır
1- Sınırsız-sonsuzdur ki, bu yüzden ikinci bir varlığı kendi içinde veya dışında meydana getirmesi sözkonusu olamaz
«AHAD» oluşu dolayısıyla cüzlere, zerrelere ayrılmaz ki, O`ndan meydana gelen ikinci bir parça olsun
İşte bu yüzden, «ALLAH»tan meydana gelmiş, O`nun doğurduğu, O`nun özellikleri ile de olsa ikinci bir varlığın mevcudiyetinden asla sözedilemez
ALLAH ismiyle işaret edilen, başka bir varlık tarafından meydana getirilmesi nasıl düşünülebilir ki?.. Zira O, «AHAD»dır
Yani, sınırsız-sonsuz, cüzlere bölünme kabul etmez TEK`tir
ALLAH”ın ister yönsel, ister BOYUTSAL bir sınırı olması gerekir ki; o sınırın ötesinde O`nu meydana getirecek ikinci bir varlık olsun.. Ve sonra da o ikinci varlık kendisinden «ALLAH»ı meydana getirsin yani doğursun
ALLAH" , «AHAD»dır çünkü
"AHAD" olan “ALLAH” ise, sınırsız-sonsuz, zerrelere bölünmezdir..
.Bu sebeple de, kendisinin bir noktada bitip, o noktadan sonra ikinci bir varlığın başlamasından sözedilemez
Bu yüzden de “ALLAH”ı meydana getiren, DOĞURAN, ikinci bir varlıktan bahsedilemez, böyle bir şey düşünülemez
LEM YEKUN LEHU KÜFÜVEN AHAD
O`nun dengi, misli, mikro ya da makro benzeri mevcut değildir, AHAD`tır
Burada şu âyeti de hatırlayalım:
LEYSE KEMİSLİHİ ŞEY`A (42-11)
İster mikro, ister makro plânda O`nun misli olabilecek hiç bir şey mevcut değildir.
şimdi bunları özetle yazalım
Bakalım bizim kafamızdaki TANRI anlayışı ile Kur an-ı Kerim de anlatılan «ALLAH» anlayışı birbirine uyuyor mu?
ALLAH», "AHAD" oluşu dolayısıyla, sınırsız - sonsuz, zerrelere cüzlere ayrılmaktan beridir
“ALLAH”, "SAMED" oluşu dolayısıyla öyle bir tümel varlıktır ki, ne kendisine bir varlığın girmesi veya katılması söz konusu olabilir; ne de kendisinden ikinci bir varlığın çıkışı, meydana gelişi. Hiç bir eksiği, noksanı ve bu yüzden de bir şeye muhtaciyeti düşünülemeyecek olandır “ALLAH”
«ALLAH», "LEM YELİD" oluşu dolayısıyla, kendisinden meydana gelecek ikinci bir varlığın mevcudiyetinden sözedilemez.
«ALLAH», "LEM YÛLED" olması dolayısıyla, kendisinin meydana geldiği öne sürülecek ne bir tanrı ne de herhangi bir şey olarak, ikinci bir varlık mevcut değildir...
«LEM YEKUN LEHU KÜFÜVEN AHAD» oluşu dolayısıyla da mikro ya da makro planda O`nun dengi, misli benzeri ikinci bir varlık yoktur... "AHAD"tır
ALLAH HAYY DIR
ALLAH ALİM DİR
ALLAH MÜRİD DİR
ALLAH KADİR DİR
ALLAH SEMİ DİR
ALLAH BASİR DİR
ALLAH KELİM DİR
Evet, demek oluyor ki "AHAD" olan «ALLAH» aynı zamanda yukarıdaki isimlerle işaret edilen vasıfların da sahibidir
YANİ ALLAH AHAD dır gibi...
ALLAH HAYY»dır; sınırsız-sonsuz, bölünmez, parçalanmaz "CAN" dır
«ALLAH ALiM»dir; sınırsız-sonsuz, bölünmez, parçalanmaz «İLİM» dir!..
«ALLAH MÜRİD»dir; boyutsal sınırsız-sonsuz, cüzlere ayrılmaz «İRADE» dir!.
«ALLAH KADİR» dir; sınırsız-sonsuz, bölünmez, cüzsüz, tek bir «KUDRET» tir
«ALLAH SEMİ»dir; sınırsız-sonsuz, bölünmez, cüzleri olmayan «VUKUF» tur!..
«ALLAH BASİR» dir; sınırsız - sonsuz, cüzleri olmayan, bölünmeyen, mevcut tek «DEĞERLENDİRİCİ»dir.
«ALLAH KELİM»dir; sınırsız-sonsuz, bölünmez, sayısız «MANALAR» dır
BUNLARIN HEPSİDE ALLAHIN ÖZELLİKLRİDİR VE YİNE AYNI SONSUZ SINIRSIZ TEK ALLAH TIR
Öyle bir, TEK "ZAT" ki, baş-son gibi kavramlardan beri; sınırsız-sonsuz; bölünmesi, cüzlerinin varolması muhal; sayısız manalara sahip; sonsuz - sınırsız, cüzleri olmayan irade; sonsuz-sınırsız cüzü olmayan kudrettir; varlığının dışında ikinci bir varlık düşünülemez; içi ve dışı yoktur, merkezi özü olmaktan münezzehtir. Kısacası, "AHAD"tır... TEK`tir
Şimdi, elimizi vicdanımıza koyarak düşünelim...
Varlığına iman ettiğimiz, ya da inanmadığımız, ancak her iki halde de şartlanma yollu «ALLAH» adını verdiğimiz TANRI ile; burada tarif edilen, Hazreti MUHAMMED`in açıkladığı “ALLAH” aynı mıdır?
ALLAHTAN MEYDANA GELMİŞ İKİNCİ BİR VARLIKTA YOKSA BUNCA İNSAN HAYVAN DÜNYALAR GEZEGENLER GALAKSİLER VESAYRE NASIL MEYDANA GELDİ? YADA NEDİR BUNLAR? :) HADİ KONUŞALIM BAKALIM HERKESİN CEVAPLARINI BEKLİYORUM
Selametle... |