ChatCity sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç ve kendi radyo yayınını yap

Forum sayfaları sohbet arkadaş sitesi ile oyun tavla ve okey oyna, sohbet muhabbet ortamını keşfet. Oyun, okey tavla oyna, kulüp aç erkek kız arkadaş bul

sohbet banner
tavla okey sohbet forumu
sohbet, okey, tavla, chat
10 Haziran 2024, Pazartesi 09:52   
kız arkadaş sohbet linki

 

ChatCity Forum
Chatcity Forumlarında mesaj yazmadan önce Forum Kurallarını mutlaka okuyunuz...

  manolya41> Forum Mesajları
    manolya41'e ait Toplam 9827 Forum Mesajı var
<<1...100...200...300...400...500...600...617618619620621622623624625626627 628629630631632633634635636637...700...800...900...983>>


manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Yaşamdan Kesitler >İlginç Videolar, Fotoğraflar, Grafikler, Sunumlar >Gören Herkes Çİçek Halıya Hayran Kaldı>
  17.Eyl.2008 Çar 23:42:39
fiogf49gjkf0d
Teşekkür Ederim


manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >Osmanlı Padişahlarının Portreleri>
  17.Eyl.2008 Çar 21:36:05
fiogf49gjkf0d
Teşekkür Ederim Sen De Sağol


manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >İmparatorluktan Portreler>
  17.Eyl.2008 Çar 21:27:17
fiogf49gjkf0d
Çok Teşekkür Ederim


manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >İmparatorluktan Portreler>
  17.Eyl.2008 Çar 18:58:53
fiogf49gjkf0d
 



Kahve Keyfi, ressamı belirsiz (Fransız Okulu); tuval üstüne yağlıboya, 112 x 101.5 cm. (18. yüzyılın ilk yarısı)

Doğu, çok eskilerden günümüze, her zaman Batı nın ilgisini çekmiş, Avrupalı aydınlar ve sanatçılar, çok erken dönemlerden başlayarak bu gizemli ve kendilerine görece kapalı dünyanın büyüsüne kapılmışlardır. Bunun doğal bir sonucu olarak da, değişik dönemlerde birçok sanatçı, kimi zaman oturdukları yerden, kimi zaman yollara düşerek Doğu nun izini sürmüş, yapıtlarında bazen gerçek Doğu yu, bazen de kendi Doğu larını anlatmış ya da betimlemişlerdir.

Batı sanatında Oryantalizm adını verdiğimiz akımsa, 19. yüzyıl Avrupa sının Romantizm ine paralel olarak ortaya çıkan ve bakışlarını Doğu ya, çoğunlukla da Osmanlı İmparatorluğu topraklarına yöneltmiş bir akımdır. Ne var ki, Avrupa sanatında bu akımın sahneye çıkmasından çok önce, bir yandan yeni tanınmaya başlayan Doğu nun gizemine, bir yandan da Osmanlı dünyasıyla ilişkilerin yarattığı Turquerie (Türk tarzı yaşam) modasına kapılan birçok Avrupalı sanatçı, yoğun biçimde bu dünyayı resimlemeye başlamışlardır. Bir bölümü "Boğaziçi Ressamları" diye adlandırılan bir dizi ressam da, 18. yüzyıldan başlayarak iki yüzyıl boyunca İmparatorluk topraklarında yoğun biçimde resim yapmış ve Osmanlı dünyasını çeşitli yönleriyle resimleyerek insanlığın görsel belleğine işlemişlerdir.



Sultan Abdülmecid, ressamı belirsiz; tuval üstüne yağlıboya, 81.5 x 60 cm. (1850 ler)

Sultanlar ve Portreleri

Osmanlıların 15. yüzyıldan sonra Akdeniz ve Avrupa kıtasına yayılarak Avrupa güç dengesinde önemli rol alması, buralarda Türkiye ve Türklere karşı ilginin artmasına neden olmuş, Avrupalılar Osmanlı yı tanımak ve öncelikle Osmanlı devlet yapısı hakkında bilgi edinmek istemişlerdir. Özellikle 18. yüzyılda gitgide artan siyasal ve ticari ilişkiler, birçok diplomat, tüccar ve gezgin yanında çok sayıda ressamı da Osmanlı başkentine getirmiş, genellikle diplomatik çevrelerde çalışan bu Avrupalı ressamlar, Batılı anlamda portreciliğin saray çevresinde yaygınlık kazanmasına neden olmuştur.

Osmanlılarda 16. yüzyıldan beri süregelen bir padişah portreciliği geleneği vardır. Ancak bu portreler minyatür tekniğinde yapılmıştır ve çoğu kez Sultan Osman dan başlayarak bütün Osmanlı padişahlarının portresini içeren portre albümleri içinde yer alırlar. 18. yüzyıldan sonra bu portre dizilerinin farklı tekniklerde yapıldığı ve İstanbul da bu tür albümleri hazırlayan yerli atölyelerin oluştuğu görülür. Yağlıboya padişah portreleriyse 18. yüzyıldan sonra yaygınlaşmıştır. III. Selim döneminden sonra çok sayıda yerli ressam, batı tekniklerinde portre yapmış, ardından tahta geçen II. Mahmud, gerçekleştirdiği kıyafet devriminden sonra yeni giysileriyle göründüğü yağlıboya portrelerini devlet dairelerine astırmıştır.



Fransız Büyükelçisi Vergennes Kontu Charles Gravier nin Türk Giysileri İçinde Portresi, Antoine de Favray; tuval üstüne yağlıboya, 141.5 x 113 cm. (1766)

Elçiler ve Ressamlar

Avrupa dan İstanbul a gelip daha çok elçilik çevrelerinde çalışan Avrupalı ressamların en çok resimledikleri konulardan biri de elçi kabul törenleridir. Osmanlıların geleneksel protokolünde bu kabul törenleri, her zaman yeniçerilere üç aylıklarının ödendiği ulûfe gününe rastlatılmıştır. Kabul günü sabahı elçi ve eşliğindekiler, görevli yeniçeriler eşliğinde saraya giderler. Bâb-ı Hümâyûn dan girip Bâbü s-selam a geldiklerinde atlarından iner, kılıçlarını bırakır ve ikinci avluya girerler. Burada yeniçerilere yemek dağıtılmasına ve çanak yağması denen olaya tanık olurlar. Daha sonra heyet, Dîvân-ı Hümâyûn un yanındaki odaya alınır ve burada sadrazam onlara bir yemek verir. Yemekten sonra bir Dîvân toplantısını izlerler. Yandaki bir odada elçiye hilat giydirilir. Sonra da elçi ve eşliğindekiler Bâbü s-saade den geçerek Arz Odası na gelir ve getirdikleri armağanlarla birlikte padişahın huzuruna çıkarlar. Birkaç nezaket sözcüğünden sonra elçi, tahtta oturan padişaha sunulmak üzere güven mektubunu yanındaki dragoman a verir. Görevlilerin elinde dolaşan mektup, sadrazam tarafından padişahın yanına bırakılır. Sadrazam padişah adına elçiye yanıt verir ve tören sona erer.

Avrupa ülkeleriyle diplomatik ilişkilerin hızlandığı 18. yüzyılda Avrupa başkentlerine gönderilen Osmanlı elçileri o ülkelerde önemli izler bırakmış, Osmanlı elçilerinin bu ülkelerdeki kabul törenleri de Avrupalı ressamlar tarafından resimlenmiştir. 1709 da Ruslara yenilgisi nedeniyle Osmanlılara sığınan İsveç kralı XII. Şarl ın borçlarını geri almak üzere 1727 yılında İsveç kralı I. Frederick e gönderilen Kozbekçi Mustafa Ağa nın ve aynı amaçla 1733 te İsveç e giden Mehmed Said Efendi nin, İsveçli ressamlarca yapılmış resimleri, bu türün çarpıcı örneklerindendir.



Düğün Ertesi: Paça Günü, ressamı belirsiz (Kuzey Avrupa); tuval üstüne yağlıboya, 53.5 x 76 cm. (18. yüzyılın ortaları)

Batılı ressamların gözünden kadınların dünyası ve "harem"

Oryantalist ikonografyada kadın ve kadına ilişkin resimler önemli bir yer tutar. Bu, büyük ölçüde harem olgusuna bağlıdır ve gerek Oryantalist edebiyatı, gerekse Oryantalist resmi biçimlendiren en önemli öğelerden biri, harem fantezisidir. Müslüman ülkelerde saray ve konakların kadınlara ait olan bölümüne verilen Harem adı, Arapça girilmesi yasak olan, kutsal olan yer anlamlarına gelir. İşte bu yasaklama ve onun getirdiği bilinmezlik, haremi, özellikle de saray haremini, batılıların gözünde Doğu nun en çekici mekânı haline getirmiştir.

Oryantalist ressamlar harem resimlerinde çoğunlukla yazılı kaynaklardan hareket etmekle birlikte, resimlerin gerçekleştirilmesinde zaman zaman Müslüman olmayan modellerden yararlanmış, yer yer de hayal güçlerini kullanmışlardır. Haremi ilginç kılan, dış dünyaya kapalılığı kadar bu kapalı kapılar ardında yaşandığı düşlenen erotizmdir. Avrupalı erkekler için doğulu kadın, zamansız bir dünyada yaşayan ve kendisini efendisine hazırlamanın dışında bir işi olmayan bir sultan ya da bir cariyedir. Ulaşılması imkansız onca kadını görebilme hayali ve tek bir erkeğin bu kadınların hepsine sahip olması, harem fantezisinin en temel öğeleridir. Buna karşılık, Osmanlı haremine girme olanağını bulan Avrupalı kadınların anlattıkları ya da resimledikleri harem, farklı bir dünyayı gözler önüne serer. Onların haremleri, yer yer Binbir Gece Masalları nın izlerini taşısa da çoğunlukla ağırbaşlı ve saygın ev ortamlarıdır. Ancak Oryantalist söylemde etkili olan, erkeklerin bu konuda yazdıkları ve betimledikleridir, çünkü onlar Batı ya, Batı nın onlardan beklediğini verirler; kadınların yazdığı ya da çizdiği, gerçeğe daha yakın olsa da Batı için aynı çekiciliği taşımaz.



Türk Giysileri İçinde Bir Kadın, Jean-Etienne Liotard (?); parşömen üstüne pastel, 62 x 47 cm. (1740 - 1750 arası?)

Kadınlar, giysiler, portreler

Batılı ressamların kadına ilişkin resimlerinde önemli bir grup, giyim kuşamı öne çıkaran portrelerdir. Ressamlar, Osmanlı kadınının ev içi yaşamını görme olanağına sahip olmasalar da giysileriyle ilgili bilgi sahibiydiler; dahası, pek çoğu ülkesine dönerken bu giysilerden götürüyor ve onları gerektiğinde stüdyo aksesuarı olarak kullanıyordu. Özellikle 18. ve 19. yüzyıllarda Avrupalı kadınların ya da hayali modellerin Osmanlı giysileri içinde betimlendiği çok sayıda resim yapılmıştır.

İstanbul daki yabancı elçilik çevrelerinde de Osmanlı giysileri içinde resmini yaptırma modası yaygındı. Müslüman Osmanlı kadınlarını ev giysileri içinde resimleme olanağını bulamayan ressamlar, buna karşılık İstanbullu Rum, Ermeni, Yahudi ve Levanten kadınlarını ve onların ev içi yaşantılarını rahatlıkla betimlemişlerdir. Aslında Osmanlı saray çevresi ve yüksek tabakadan kadınlar da resimlerini yaptırmaya meraklıydılar. Ancak Henriette Brown ve Mary Walker gibi batılı kadın ressamlara yaptırılan bu resimler, modellerini son moda Avrupa kıyafetleri içinde gösteren, bittiğinde de evdeki erkek hizmetçilerden bile gizlenen, ya bir dolaba saklanan ya da üzerine bir perde çekilen portrelerdi.


(Tracy den size ufak birde not: Bu görmüş olduğunuz Portreler ve bir çok sanat eseri Pera Müzesinde sizleri bekliyor.Hemde 10 Mayıs 2006 gününe kadar ücretsiz olarak kapıları tüm ziyaretçilere açık.Aşağıda görmüş olduğunuz kaplumbağa terbiyecisinin karşısında 1 saat oturup seyretmeme rağmen müzeden hala aklım eserlerde kalarak ayrıldım.)



Kaplumbağa Terbiyecisi, Osman Hamdi Bey; tuval üstüne yağlıboya, 221.5 x 120 cm. (1906)


manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >Osmanlı Padişahlarının Portreleri>
  17.Eyl.2008 Çar 18:55:19
fiogf49gjkf0d
Sultan V. Murad Han




Sultan II. Abdülhamid Han




Sultan V. Mehmed Reşad Han




Sultan VI. Mehmed Vahdettin Han



manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >Osmanlı Padişahlarının Portreleri>
  17.Eyl.2008 Çar 18:54:24
fiogf49gjkf0d
Sultan VI. Mustafa Han




Sultan II. Mahmud Han




Sultan Abdülmecid Han




Sultan Abdülaziz Han




manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >Osmanlı Padişahlarının Portreleri>
  17.Eyl.2008 Çar 18:53:48
fiogf49gjkf0d
Sultan III. Osman Han




Sultan III. Mustafa Han




Sultan I. Abdülhamid




Sultan III. Selim Han



manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >Osmanlı Padişahlarının Portreleri>
  17.Eyl.2008 Çar 18:53:06
fiogf49gjkf0d
Sultan II. Ahmed Han




Sultan II. Mustafa Han




Sultan III. Ahmed Han




Sultan I. Mahmud Han



manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >Osmanlı Padişahlarının Portreleri>
  17.Eyl.2008 Çar 18:52:25
fiogf49gjkf0d
SULTAN IV. MURAD HAN




Sultan İbrahim Han




Sultan IV. Mehmed Han




Sultan II. Süleyman Han



manolya41

manolya41 resimleri


Mesaj Gönder
Forum Başlıkları

 
  CC-Forum> Mühim Mevzular >Politika, Tarih >Osmanlı Padişahlarının Portreleri>
  17.Eyl.2008 Çar 18:51:46
fiogf49gjkf0d
Sultan III. Mehmed Han




Sultan I. Ahmed Han




Sultan I. Mustafa Han




Genç Osman


<<1...100...200...300...400...500...600...617618619620621622623624625626627 628629630631632633634635636637...700...800...900...983>>